ניצחון ותקדים: בית המשפט אסר על עיריית חדרה וראש העיר לחסום מגיבים או למחוק תגובות של גולשים שמותחים ביקורת

העותרים טענו כי בעוד הם נחסמו ותגובותיהם נמחקו מדפי העירייה וראש העיר, וכי הדבר נעשה באופן שיטתי, מי שמגדף את חברי האופוזיציה ומשבח את ראש העיר זוכה לקבל חופש כתיבה ופרסום.

העירייה וגנדלמן טענו בתגובה כי מדובר בעתירה אשר כולה ניסיון עקר לגרוף הון פוליטי מצד העותרים, ובראשם עודד ולהציגם כאבירי חופש הביטוי היחידים בחדרה, בעוד  חופש הביטוי והשקיפות לתושבים הם נר לרגלי העירייה והעומד בראשה.

העותרים ביקשו ביטול מלא ומוחלט של כל החסימות לכל הגולשים שאי פעם נחסמו עד היום.

במסגרת הסכם הפשרה שהושג עתה בין שני הצדדים הוסכם על ביטול החסימות של מי שהיו צד להליך. ואילו כל מי שנחסם בעבר ולא היה חלק מן ההליך יוכל לפנות למנהלי הדף ולבקש להסיר את חסימתו אם יודיע כי הוראות תקנון הפעילות של הדף ידועות לו.

הפשרה התבססה על החלטה של מבקר המדינה יוסף שפירא שקבע: "אי-מתן האפשרות לאדם להגיב בדף פייסבוק רשמי של איש ציבור או מחיקת תגובתו הם בגדר מעשה הפוגע בחופש הביטוי של אותו אדם".

עו"ד אדיר בנימיני, ציין: "מדובר בהישג גדול מנקודת מבטנו, שהצלחנו להביא את העירייה ואת ראש העירייה להכיר בהוראות של מבקר המדינה ולאמץ את הכללים הנוקשים שלו בכל הנוגע לחסימת גולשים ומחיקת תגובות. בכך עשינו שירות חשוב לא רק לתושבי העיר חדרה, וכך אולי אף נשמש מודל לכל הערים בארץ".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות