בלעדי: ביום רביעי יתקיים דיון גורלי בביהמ"ש העליון בעתירה של תושבי כפר יונה נגד העירייה בנושא הארנונה. האם התושבים יצאו מנצחים ומה זה יעשה לקמפיין הבחירות של שוש כידור?

"המפץ הגדול" במאבק תושבי כפר יונה נגד ראש העיר בנושא הארנונה, עומד בפתח: ביום רביעי ידון בית המשפט העליון בעתירה של התושבים נגד העירייה וכידור. האם כידור תצא מופסדת גם משפטית וגם אלקטורלית, או שהתושבים יצאו במפח נפש?

ב-21.6, יום רביעי הקרוב – היום הכי ארוך בלוח השנה – עשוי להיות היום הארוך פוליטית עבור ראש עיריית כפר יונה, שוש כחלון כידור, או יום עם הישג היסטורי עבור תושבי כפר יונה.

ביום הזה, יתקיים דיון מכריע וגורלי בבית המשפט העליון בערר שהגישו תושבי כפר יונה, בראשם דניאל בראונשטיין וכן עוד קבוצה גדולה של תושבים ופעילים בעיקר בשכונות שרונה ויפה נוף בעיר – זאת בעקבות יקור הארנונה בצורה משמעותית שהחליטה עליה ראש העיר, ממש עם כניסתה לתפקיד והעלאת גביית הארנונה עבור חניונים ושטחים בבניינים בשכונות החדשות – בר שהביא לקפיצה משמעותית בתשלומי הארנונה שנאלצו לשלם התושבים בשכונות החדשות בעיר.

כל זה הביא לגל הפגנות סוער בכפר יונה, מול ביתה של כידור ומול העירייה ולגל מחאה שלא מפסיק מאז תחילת כהונתה, כששיאו בעתירה שהגישו התושבים, כאמור בהנהגתו של דניאל בראונשטיין, עתירה לבית המשפט כדי שהעירייה תחזור בה מצו הארנונה החדש.

העתירה נדונה לפני כמה חודשים בבית המשפט המחוזי, כשבית המשפט נוקט עמדה לטובת התושבים העותרים ומורה לעירייה לבצע כמה פעולות שיביאו להפחתה בארנונה. אלא שלטענת התושבים העותרים, העירייה לא פעלה לפי החלטת בית המשפט המחוזי ולכן הם עתרו לבית המשפט העליון.

יש לציין, שכדי לכסות את עלויות העתירה לעליון (כולל אגרת עתירה וכן שכר עורך דין), מעל 300 משפחות בעיר התגייסו לגיוס המונים ותרמו כספים למימון העתירה – כשרוב המשפחות הן מהשכונות שרונה ויפה נוף, שהם הנפגעים הראשיים מהעלאת הארנונה על ידי שוש כידור, אלא שאליהם הצטרפו גם תושבים מהשכונות הותיקות שהתגייסו לעזור מתוך סולידריות ומתוך ידיעה שהחלטה דומה עלולה לפגוע גם בהם בעתיד.

כאמור, ברביעי הקרוב בית המשפט העליון עשוי לפסוק בעניין ואם ירשם ניצחון לבקשת ועתירת התושבים, המשמעות תהיה מעבר לאספקט הכלכלי עבור כל משפחה – אלא גם יכולה להוות מפץ פוליטי של ממש ומכה קשה למירוץ לבחירות הקרובות של שוש כידור להשגת מנדט לעוד קדנציה כראש העיר.

במידה ודווקא העירייה וכידור ימצאו עצמם בצד המנצח, זה עשוי לרשום נקודות לזכותה מהבחינה המורלית, אך עדיין לא ירגיע את הכעס של תושבי השכונות החדשות על החלטתה.

ולפי מקורבים לעתירה יש אפשרות שלישית – בראייה של מערכת הבחירות שנכנסת להילוך גבוה, שוש כידור עשויה להפתיע ולהורות לעורכי הדין המייצגים את העירייה, להסכים לפשרה בנוגע לארנונה – זאת בכדי לנסות ולזכות בחזרה בתמיכתם של תושבי השכונות החדשות – אותם תושבים שלמעשה הביאו לנצחונה ב-2018 על פני ראש העיר המכהן דאז, אפי דרעי.

כך או כך, קבוצות של תושבים מתארגנים כדי לעלות ברביעי לבית המשפט העליון בירושלים כדי לקחת חלק בדיון הגורלי.

 

צילום: פייסבוק שוש כידור

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות