מאות תושבי כפ"ס, מכל חלקי העיר הגיעו לערב ההכרזה של ד"ר אסנת ספורטה לראשות העיר כפ"ס: "זה כנס שמוביל אותנו לניצחון בבחירות"

מאות תושבים מכל השכונות והאזורים בכפר סבא, במגוון גילאים, הגיעו ביום חמישי האחרון לכנס ההכרזה של ד"ר אסנת ספורטה על ריצה לראשות העיר. בין הבאים הורגשה נוכחות משמעותית של תושבים ותיקים ותושבי השכונות בעיר - מקום שהיווה הגורם המרכזי בניצחונו של רפי סער על סדבון ועתה מהווה עבורו כאב ראש לא קטן

כנס ההכרזה של ד"ר אסנת ספורטה לראשות העיר כפר סבא, שנערך ביום חמישי האחרון בקאנטרי בעיר הפך  למפגן כוח מצידה, כשלכנס הגיעו מאות תושבים ותיקים ותושבים מכל השכונות והאזורים בעיר. לצד זה נראה כי הוא עשוי להיות גם הגורם שינער את מערכת הבחירות המנומנמת של כפר סבא ויחשוף את מה שהתנהל בחודשים האחרונים מתחת לפני השטח – מאבק בין ראש העיר המכהן, רפי סער ובין מי שהייתה גורם מרכזי במערכת הבחירות ב-2018 במחנה סער ועתה הפכה למתמודדת משמעותית מולו, ד"ר אסנת ספורטה. "מה שקורה כאן. הקהל העצום שהגיע לכאן, כמות האנשים שנמצאים כאן והמגוון שלהם: מכל המגזרים והמפלגות, מכל השכונות, נשים וגברים, יש כאן אמירה ברורה. זה לא כנס השקת קמפיין זה כנס שמוביל אותנו לניצחון בבחירות"- כך אמרה ד"ר אסנת ספורטה למאות האנשים שהגיעו לכנס השקת הקמפיין שלה.

במחנה סער אומרים בגילוי לב כי ד"ר ספורטה היא האתגר שלו במערכת הבחירות הקרובה, משום שיש לה ד.נ.א פוליטי שנוגע במה שהיה בעבר נקודת הכח של סער בבחירות ב-2018. ספורטה צמחה וגדלה בשכונת 'עליה' ומצד שני היא מחוברת רעיונית ואינטלקטואלית לציבור הליברלי בכפר סבא. פעיל שכונות מוכר, יריב של סער, אשר ניהל מגעים באחרונה עם ד"ר ספורטה, אמר בשיחה סגורה: "קל לי למכור את ספורטה בשכונות. היא מבינה אותנו והיא צמחה מפה" – אמירה שמבטאת יותר מכל את הדילמה של סער מול ספורטה.

כדי לחדד את התמונה עוד יותר צריך לקרוא היטב את התגובות של הטוקבקיסטים תושבי השכונות המזרחיות, ולו משום שזה הציבור שניצח עבורו את הבחירות. בין סער לציבור הזה נוצר נתק שהלך והעמיק במהלך שנות כהונתו כראש עיר. לטענת מובילי דעה בשכונות הללו סער היה עבורם הבטחה גדולה שלא התממשה והפכה לאכזבה משום שלטענתם לאורך הקדנציה שלו הוא זנח את הבטחות הבחירות שלו. "תושבי השכונות המזרחיות לא יסלחו לו על הסיבוב שעשה עליהם. היום הוא מנסה לחזר אחרינו, מסתובב בית בית בתקומה ובשכונות האחרות, אבל זה לא יעזור לו. גם תוכנית הותמ"ל שהוא מקדם על חשבון השכונות המזרחיות תגמור אותו פוליטית", אמר מוביל דעה בשכונת יוספטל.

המשבר בין סער לשכונות המזרחיות עלול להחריף עוד יותר במהלך הרכבת הרשימה שלו. סער ירצה מאוד למנות אישה במקום השני, אלא שסגנו דני הרוש, איש שכונות מובהק, לא יוותר בקלות על מעמדו כמספר 2 ברשימה. סער מינה 4 סגנים גברים, מה שתרם לביקורת נגדו. נוסיף לזה שמעמדו של הרוש בקרב תושבי השכונות נחלש ולתוך החלל שנוצר נכנסו מספר דמויות שמשנות את מאזן הכוחות שם – ציבי אלון ועו"ד ראובן חן.

בבחירות הקודמות סער הוביל ברגע האחרון קמפיין הגוועלד שהוביל את תושבי השכונות לצאת לקלפיות בהמוניהם, מהלך שבגינו הפסיד יוסי סדבון בניגוד לכל הצפיות ולמרות תמיכתם של מר"צ והדר לביא, שהפסידה את הבחירות בסיבוב הראשון והצטרפה אליו. הפעם לא נראה שסער יוכל לסמוך שקמפיין כזה יעזור לו.

כך או כך, הבחירות הקרובות בכפר סבא לא יושפעו עוד מקמפיין 'גוואלד' כזה או אחר אלא ממגוון פרמטרים, כמו למשל: מי יכנס בסופו של דבר למרוץ על ראשות העיר ומי יישאר בחוץ? אלו חיבורים פוליטיים יהיו ברגע האחרון ואלו לפניו? מה יהיו ההשלכות של המשבר הלאומי סביב מערכת המשפט על הבחירות המקומיות? והזרוע עוד נטויה.

 

צילום: פרטי

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות