צפו בתיעוד: ככה נראים המתקנים באיצטדיון הכדורגל המחודש בכפר יונה, שהושקעו בו כ-15 מיליון שקל מכספי הציבור. "ראש העיר התגאתה שהיא פיקחה על העבודות, שתבוא לראות איך היא מזלזלת בילדים, בשחקנים וכספי הציבור"

אחרי שנים שופץ בכ-15 מיליון שקל מכספי הציבור איצטדיון הכדורגל של כפר יונה שנחנך באמצע ינואר השנה. אלא שבמקום לדאוג למתקנים ראויים ותחזוקה מתאימה, מסתבר שלעיריית כפר יונה לא ממש אכפת מהמטרה לשמה שופץ המקום והיא: קבוצות הילדים וקבוצת מכבי עירוני כפר יונה. לא תאמינו מה קורה באיצטדיון שראש העיר שוש כחלון כידור התגאתה כי היא ליוותה באופן אישי את שיפוצו

לפני מספר שנים, ראש עיריית כפר יונה דאז, אפי דרעי השיג תקציב לשיפוץ ושדרוג איצטדיון הכדורגל העירוני ומתקני הכדורגל בתחומו. בעירייה הנוכחית השיגה בשנים האחרונות תקציף נוסף לשם המטרה.

ב-13 לינואר השנה, ראש העיר שוש כחלון כידור הגיעה לאיצטדיון שעבר שיפוץ וחנכה איצטדיון, שכך הכריזה עליו העירייה בהודעה רשמית: "ראש העיר, פיקחה באופן אישי על סיום העבודות בשלמותן".

אלא שמתברר שעיריית כפר יונה בראשות אותה שוש כחלון כידור הביאה תוך שבועות ספורים להזנחה במתקני האיצטדיון שבו הושקעו לא פחות מ-15 מיליון שקל מכספי תושבי כפר יונה."המגרש נפתח לשימוש כשלא נעשו כל העבודות שדרושות וככה אנחנו נמצאים עם חצי מגרש שאי אפשר לשחק עליו, כי שפכו עליו טיט במקום חול ואי אפשר לשים שם דשא. במקום לתקן את זה, זה נשאר ככה", מספר גורם בכיר בספורט בכפר יונה.

בכל האיצטדיון כולו, לא הוצב ולו קולר (מתקן מים) אחד לשימוש השחקנים, הילדים או הקהל. יש לציין כאמור, שהאיצטדיון שמשמש גם את קבוצת הבוגרים של כפר יונה מכבי עירוני כפר יונה וגם את קבוצות הילדים בבתי הספר לכדורגל.

הזנחה, לכלוך, זלזול בקבוצות העירוניות וזריקת כספי ציבור – כך נראה איצטדיון הכדורגל בכפר יונה, שרק לאחרונה נפתח מחדש לאחר שיפוץ שעלה כ- 15 מיליון שקל. אלא שמסתבר שלראש העיר, שוש כחלון כידור, כנראה לא ממש חשוב לכבד את כספי הציבור שהושקעו במקום, כשהמתקן נפתח כשאין בו חצי ממגרש המשחקים (בגלל רשלנות), אין בו חשמל ומים בחלק מהמתקנים במקום (חדר המשק), אין בו קולר אחד בכל המקום (ולא תאמינו איך מתרץ זאת מנהל אגף הספורט בעירייה). מגרש ספורט עירוני שהיה אמור לשמש את קבוצת הבוגרים מכבי כפר יונה וקבוצות הילדים, אך הפך למגרש שמושכר לכל דיכפין בעבור כסף, בזמן שהעירייה גובה כספים מקבוצות הילדים של המתנ"ס והקבוצה העירונית, מבלי להעניק להם שירותים בסיסיים כך לדברי בכירים בקבוצות אלו.

רק ביום חמישי האחרון תועדו מראות אלו בשירותים – המשופצים, במבנה האיצטדיון, כשצואה מכסה את המתקנים, את הרצפה. לכלוך והזנחה שברור שלא ניקו במקום מזה ימים. גם ביציעים תועד לכלוך רב.

בכיר בספורט העירוני מספר ל"ניוזים השרון": "חיכינו הרבה זמן לשיפוץ של האיצטדיון. במקום לשמור על המקום, העירייה הפכה את המקום לאתר מוזנח תוך מספר שבועות. אין תחזוקה שוטפת, אין ניקיון שוטף. התחננו שיציבו קולר אחד בכל האיצטדיון וכלום לא קרה עד היום".

גורם בכיר אחר בעולם הספורט העירוני מספר עוד ל"ניוזים השרון": "היו אמורים לחדש את כל האיצטדיון. היה לנו מבנה בפתח האיצטדיון, חדרי ההלבשה הישנים, שבו היינו עושים כביסות וכל ענייני המשק. הם ניתקו לנו חשמל ומים ועכשיו אנחנו נאלצים לקחת את המדים ולכבס הכל בבית. המקום בלי חשמל ומים. זה שיפוץ? חצי ממגרש המשחק לא שמיש. הם שפכו שם טיט, במקום חול ומאז אי אפשר לשים דשא. כולם משחקים על הדשא הסינטטי, כשהעירייה משכירה את המקום לכל אחד מחוץ לעיר ושוחקת את המקום. מהקבוצות העירוניות לעירייה אין בושה לגבות כסף מקבוצת הבוגרים וקבוצות הילדים. התקציב של מכבי כפר יונה הוא 50 אלף שקל בשנה, וגם מזה הם לוקחים. אין להם בושה.

"כמו בכל מגרש מקימים גדרות מסביב כדי למנוע שכדורים יעופו. שם אין כלום, כדורים עפים לבתי המגורים בסמוך ונעלמים. ביקשנו שיציבו גדרות, ואין כל מענה".

"ניוזים השרון" פנה לאורן אלמוג, מנהל אגף הספורט בעירייה שמונה רק בספטמבר האחרון ושאל מדוע באיצטדיון שהושקעו בו 15 מיליון שקל ונפתח זה מכבר, יש מצב של לכלוך והזנחה, ואין אפילו קולר אחד לשימוש השחקנים, הילדים והצופים. להלן התשובות של מנהל אדף הספורט בעירייה, לא פחות:

"האיצטדיון עבר שיפוץ, זה לקח כמה שנים. השיפוץ עלה כ-15 מיליון שקל".

 

מי אחראי על האיצטדיון?

 

"העירייה, אלו מתקנים עירוניים, כל המתקנים והאיצטדיון זה באחריות העירייה".

 

כי, למשל מתלוננים שאין אפילו קולר אחד בכל האיצטדיון. פתחתם איצטדיון ואין בו מתקן לשתיית מים ולו אחד.

 

"בדיוק התכוונו להתקין מים מחר (היום). בדיוק נגמר החורף, אז החלטנו להתקין מים לקראת הקיץ. סך הכל זה אחלה איצטדיון, כולם רוצים לשכור אותו ולשחק אצלנו. אין לי כבר מקום לשבץ כל מיני קבוצות".

 

אבל יש תיעודים שהשירותים מוזנחים והמתקנים חלקם לא כשירים.

 

"יש לי קבלן ניקיון של הדשא וקבלן ניקיון של העירייה. יכול להיות שבין משחקים לא הספיקו לנקות ובמשחק הקודם פיצחו גרעינים".

 

ואתה טוען שמנקים גם למשל את השירותים?

 

"בטח, בוודאי".

 

 

מעיריית כפר יונה סרבו למסור תגובה עד לפרסום הכתבה.

 

 

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות