יום האישה 2023. פרויקט מיוחד עם נשים מובילות ומעצימות: מרים פיירברג-איכר – ראש עיריית נתניה

"ניוזים ישראל" לכבוד יום האישה הבינלאומי בפרויקט גדול המביא נשים מובילות ומעצימות כל אחת בתחומה. מה הן חושבות על יום האישה, מעמד האישה בעולם העבודה ומי הן המודל לחיקוי שלהן כנשים. והפעם: מרים פיירברג-איכר - ראש עיריית נתניה

 

כבוד יום האישה הבינלאומי רשת "ניוזים ישראל" נפגשה עם מספר נשים מובילות בתחומן ובחייהן. שמענו מהן, מה הן חושבות על "יום האישה", איך הן רואות את מעמד האישה ב-2023 וכן מספרות איך משלבים בין האימהות לקריירה והאם יש עדיין תקרת זכוכית עבורן?

מרים פיירברג-איכר – ראש עיריית נתניה

ספרי קצת על עצמך ועל העיסוק שלך

 

אני ילידת עכו , אבל גדלתי והתחנכתי בנתניה וחיה ונושמת את העיר מאז הילדות בבית ההורים שגרו במגורי השוטרים שבכיכר העצמאות בנתניה (כי אבא היה שוטר). בוגרת החוג לסוציולוגיה, קרימינולוגיה ועבודה סוציאלית באוניברסיטת בר אילן ובעלת תואר מוסמך בהצטיינות בעבודה סוציאלית במגמת מנהל.

מחודש נובמבר 1998 ועד היום אני מכהנת כראש העיר של נתניה ואוהבת בה כל דקה: אוהבת את העיר, אוהבת את האנשים, חולמת חלומות ומחוללת שינויים וכל אחד יודע שהעיר שקיבלתי רחוקה מאוד מהעיר היפה, המובילה והמשגשגת שהיא כיום.

כן! והקדנציה הבאה שלי תהיה הקדנציה השישית.

 

האם לדעתך יש צורך ביום האישה בימינו?

 

בהחלט כן. מדובר ביום מיוחד המעלה לתודעה את  מעמדן של הנשים בחברה, גורר שיח פורה ומגביר את החשיפה לנשים פורצות דרך היכולות לשמש כמודל וכהשראה לכול. יש לזכור כי המגזר הפרטי, הציבורי, הפוליטי, האינטלקטואלי והעסקי בישראל סובל עדיין ממיעוט של ייצוג נשי, גם אם נשים כיום הן פורצות דרך, קובעות מדיניות ציבורית, מובילות באקדמיה ומאיישות תפקידי מפתח בחברה ובכלכלה.

בעיניי, לנשים יש ערך מוסף וייחודי, בכל הנוגע למה שאני מכנה "מדעי בני האדם".  נשים ניחנו באינטואיציה חזקה, רגישות, אמפטיה, גמישות וכושר הסתגלות למצבים משתנים. תכונות אלו יוצרות מנהיגות טובה יותר שמשפרת את איכות חיי החברה וצריך לעודד נשים להגיע לעמדות מפתח, לטובת כולם.

 

האם יש קשיים בשילוב בין אימהות לעבודה? איזה?

 

בשונה מגבר, שיוצא מהבית אל מקום העבודה וסוגר אחריו את הדלת, אשת קריירה ממשיכה עדיין למלא את תפקידיה בבית ובמקום העבודה בו זמנית, ולכן האתגר שניצב בפניה גדול ותובעני.

לולא תמיכתה של אימי ז"ל, שגידלה לי את הילדים, לא הייתי יכולה להגיע לתפקידים שמילאתי בעירייה.

 

האם לדעתך יש שוויון בין נשים לגברים בתחום שלך? מה לדעתך צריך לעשות בנידון?

 

הייתי האישה הראשונה שנבחרה לראש עיר בארץ, אבל בינתיים נכבש התפקיד בידי נשים נוספות. כדי להביא נשים למלא תפקידי מפתח יש צורך בהסרת חסמים ובבנייה של מערך מסייע ותומך בגידול הילדים, אבל לא פחות חשוב – צריך להטמיע בקרב בנות את ההבנה כי הן יכולות.

יש לזכור כי שילוב נשים במגזר הציבורי ובעמדות ניהול, הוכח כהצלחה. לנשים ערך מוסף וייחודי, בכל הנוגע למה שאני מכנה "מדעי בני האדם".  נשים ניחנו באינטואיציה חזקה, רגישות, אמפטיה, גמישות וכושר הסתגלות למצבים משתנים. תכונות אלו יוצרות מנהיגות טובה יותר שמשפרת את איכות חיי התושבים.

בעיר נתניה, יישמנו נושא זה הלכה למעשה. בעירייה עובדות אלפי נשים, מהן  רבות בתפקידי ניהול בכירים ביותר. הן עומדות בראש מערך התפעול, החינוך, משאבי האנוש, הרווחה והתיירות. מכהנות כראשי מנהל, ראשי אגפים ובתפקידים סטטוטוריים ואין ספק שסוד ההצלחה של ההתפתחות המדהימה שחוותה העיר נתניה נובע בחלקו הגדול מהעובדה שנשים מוכשרות מובילות את העיר.

 

למה את מתגעגעת מהילדות שלך?

 

להוריי היקרים וכן לתחושת התום, לביחד, לשוויוניות, לילדות ומשחקי החברה כמו הקלאס, לגוגואים, 5 אבנים, מחבואים ועוד.

 

מי הגיבורה/ אלילה/ מודל לחיקוי שלך? למה?

 

אימא שלי דבורה ברקוביץ ז"ל, הייתה בשבילי מגדלור שהאיר לי את הדרך, הנחה, ייעץ, טיפל ועשה כל מה שאימא יודעת לעשות וטוב מכך. במקביל – היא עבדה באגף הרווחה של העירייה והפגינה את החמלה שלה ואת האהבה שלה לאנשים.

 

מה החלום שלך?

 

אני אוהבת לחלום ולהגשים חלומות. קיבלתי עיר בגרעון כספי ענק שלא אפשר לי אפילו לקנות מתקן משחקים לגן ציבורי וכיום נחשבת העיר לאחת הערים המובילות הארץ. כיום אני רוצה להצעיד את נתניה קדימה ולהפוך אותה למוקד משיכה ארצי ובינלאומי עם אזורי התעסוקה שוקקי חיים.

 

מה האנשים שמכירים אותך לא יודעים עלייך?

 

שאני סטנדפיסטית, זוכרת בדיחות, יודעת ואוהבת לספרן ולהצחיק אנשים וכמובן שאני אוהבת סודוקו ומפגשי חברה.

 

השלימי את המשפט: כדי שאישה תצליח בקריירה , היא צריכה….

 

אצטט את מה שאימא שלי ז"ל הייתה אומרת: "מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה ומאחורי כל אישה מצליחה עומדת אימא שלה…..".

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות