בעקבות מחלוקת על סדרי עדיפויות בסוגיית פיתוח העיר כפר סבא: העימות בין ספורטה לסער מחריף

ד"ר אסנת ספורטה: "רפי סער נותן עדיפות להקמת שכונה מיותרת במסגרת תוכנית ותמ"ל 1088 על חשבון קידום מואץ של תוכנית פינוי בינוי יוספטל המתפוררת, שתדחה ב-15 שנים". בעקבות דבריה, שזכו לתגובות רבות, סער מיהר להוציא תגובה בדמות פוסט משלו

ד"ר אסנת ספורטה, חברת מועצת העיר כפר סבא, מחריפה את הטון על רקע המחלוקת שלה עם ראש העירייה, רפי סער, בנוגע לבחירת סדרי העדיפויות שלו במסגרת תוכנית המתאר של כפר סבא.  "להקים שכונה חדשה על שטח חקלאי ק"מ מיוספטל, במקום לקדם בכל הכח את פינוי-בינוי יוספטל תוך שיתוף אמיתי של תושבי השכונה, זו טעות אסטרטגית חמורה", אומרת ד"ר ספורטה.
ספורטה זכתה לתגובות רבות בעקבות פוסט שהעלתה על מצבם הרעוע של מבנים בשכונות העיר, ומצידו, רפי סער מיהר לפרסם תגובה בה הוא טוען שפנה לשר השיכון בימים אלו כדי לקדם מעל 26 תכניות להתחדשות עירונית. השאלה, למה רק עכשיו פונה סער לשר השיכון שרק נכנס זה מכבר למשרד?

כך ענה סער בפוסט: "בעקבות אסון רעידות האדמה בטורקיה, שאדוותיו הורגשו גם בישראל, פניתי בדחיפות לשר השיכון הרב יצחק גולקנופף, בבקשה שיאשר לביצוע מיידי את כלל התוכניות להתחדשות עירונית וחיזוק המבנים בכפר סבא.

כשנכנסתי ללשכת ראש העיר לפני כארבע שנים, על השולחן הייתה רק תכנית אחת להתחדשות עירונית בכפר סבא – בהשוואה ל-26 תוכניות המקודמות היום, הכוללות חיזוק בנייני מגורים ישנים שנבנו לפני 1980, ובניית בניינים חדשים וחזקים תחתם, העומדים בתקני הבנייה של היום וכוללים ממ"דים עבור הדיירים…".

המחלוקות בין רפי סער לד"ר אסנת ספורטה, מי ששמה נקשר באחרונה כמועמדת פוטנציאלית בעלת סיכויים גבוהים לסכן את מעמדו הפוליטי במידה ותחליט להתמודד מולו בבחירות הקרובות, החלו זמן קצר לאחר הבחירות האחרונות. ד"ר ספורטה פרשה מהקואליציה והקימה סיעה עצמאית, בשל מה שהגדירה בזמנו "מחלוקות שלא ניתן לגשר עליהן". בשיחות סגורות היא אף התבטאה ואמרה כי היא וסער לא ראו בזמנו עין בעין את מהות תפקידו של ראש העירייה ואת מחויבותו למימוש הבטחות בחירות.
כך או כך, מסתבר כי הפער ביניהם, בנושאים המהותיים לפחות, הלך והעמיק באחרונה. ד"ר ספורטה תקפה את מדיניותו של סער בכל הקשור לתוכנית המתאר של כפר סבא וטענה כי הוא מקדם בניית שכונה חדשה ומזניח את השכונות בכפר סבא, "רפי סער מעדיף לקדם הקמת שכונה חדשה שקל להוציא לפועל, מפני שהקרקע בתולית, אין צורך לשתף ציבור, אין צורך להרוס ואין צורך לדאוג לשכירות זמנית לאף אחד, במקום לקדם תוכניות חשובות, שהן אמנם מורכבות יותר, אבל ראוי שראש העיר יתעדף אותן. תפקידו של ראש עיר לקדם מה שחשוב לעשות, לא מה שקל לעשות". אומרת ד"ר ספורטה.
לדברי ד"ר ספורטה, התוכנית להקמת השכונה החדשה צפויה לדחות את התוכניות להתחדשות עירונית בשכונות המזרחיות ב-15 שנים. "זה נובע בעיקר מהעובדה ששתי התוכניות, שבכל אחת מהן צפויות להיבנות כ-4,000 יחידות דיור, מתחרות על אותן תשתיות, ובעיקר על ההתחברות למכון טיהור השפכים, שכבר היום נמצא בספיקה מרבית. אני סבורה שעדיף לקדם התחדשות עירונית מפוקחת שתשפר את איכות החיים של התושבים של היום, לפני שמקימים שכונה חדשה. כל דחייה נוספת, לא רק שפוגעת באיכות החיים שלהם, אלא גם עלולה להעמיד אותם בסכנה ממשית, שכן הזדקנות המבנים הופכת אותם לפגיעים יותר במקרים של רעידות אדמה, בולענים ופגעי טבע אחרים". אמרה ד"ר ספורטה.
יצויין כי בעקבות תלונות של תושבים רבים מהשכונות,  כבר לפני שנה פנתה ד"ר ספורטה לראש העיר, רפי סער, בדרישה שיורה למהנדס העיר לבצע בדיקה קונסטרוקטיבית של מבנים העלולים להימצא בסכנת קריסה בעת רעידת אדמה, אולם לטענתה עד כה שום דבר לא נעשה בנושא. ד"ר ספורטה אומרת כי האחריות לשמירה על תקינותם של מבנים אמנם חלה על הבעלים, אך על העירייה חלה החובה לקיים בדיקת מהנדס ולקבוע אלו מבנים בסכנת קריסה. "אני לא אומרת שהעירייה צריכה לשפץ את המבנים, אבל תפקידו וחובתו של ראש העיר לבחון על-ידי אנשי מקצוע כל מבנה שעלול להוות סכנה לציבור", אומרת ד"ר ספורטה.
תמונות: ניוזים השרון

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות