הבחירות לעיריית כפ"ס מתחממות: חשש במחנה רפי סער מהכרזה צפויה של ד"ר אסנת ספורטה כמתמודדת לראשות העיר. "כרגע היא איום גדול על סער בבחירות"

בכפר סבא, עשרה חודשים לפני הבחירות לעירייה, מתחילות לנשב רוחות עזות של יריבות. מקורב למחנה ראש העיר סער מגלה חשש מהכרזה צפויה של ד"ר אסנת ספורטה, מי שהייתה המשנה של סער והתפטרה, כמועמדת לראשות העיר: "היא מחוברת לשכונות וגם למשפחות הצעירות. הוא ראה בעזיבה שלה בגידה אישית". ד"ר ספורטה: "עזבתי את הקואליציה בשל חילוקי דעות עקרוניים על דרך ניהול העיר"

הבחירות המוניציפליות בכפר סבא שיערכו בסוף אוקטובר 2023 מסתמנות כבחירות שצופנות הרבה הפתעות. ראש העיר, רפי סער שיסיים קדנציה אחת בראשות העיר מוצא את עצמו מול ביקורת מצד תושבים רבים לגבי התנהלות העירייה בנושאים רבים כמו הנת"צ, העבודות המתמשכות ברחובות העיר שגורמות לבעיות רבות מתברואתיות ועד כאוס תחבורתי. כל זאת ועוד בעיות רבות מביאות לכך שסיכוייו של סער להמשיך לקדנציה נוספת עומדים בסימן שאלה גדול.

למשוואה הזאת מתווספת מועמדת שמסתמן כי תרוץ לראשות העיר ב-2023, שרפי סער מכיר היטב, הלא היא ד"ר אסנת ספורטה. ספורטה הייתה ברשימתו של סער ונבחרה למועצת העיר, כשרבים בתוך מחנה רפי סער מודים שבבחירות 2018, ספורטה – ילידת כפר סבא ואשת חינוך מוערכת מאוד בקרב הורים ופעילים חברתיים בעיר, הביאה לסער הרבה קולות. ספורטה, זמן לא ארוך לאחר בחירות 2018, החליטה לפרוש מסיעתו של סער במועצה ואף ויתרה על תפקידים נחשקים כמשנה לראש העיר ומחזיקת תיק החינוך בעירייה, בגלל החלטות שקיבל בניגוד לקו המנחה שהובטח לתושבים במהלך הבחירות. ספורטה הרגישה כי המחויבות שניתנה לתושבים לא יכולה להיות מופרת במחי יד, כפי שלטעמה עשה סער וכך פרשה לסיעת יחיד במועצה.

אלא שעתה, עשרה חודשים לפני הבחירות, ועל אף ששמה טרם נקשר באופן רשמי כמועמדת לראשות העיר כפר סבא, יש מי שרואה בה, בעיקר בסביבתו של ראש העיר, רפי סער, את היריבה הפוליטית המשמעותית ביותר, לקראת הבחירות הצפויות להיערך באוקטובר 2023. גורם בכיר המקורב לסער: "סער היה צריך לעשות הכול, אבל הכול, כדי שלא תעזוב אותו. אם היא תחליט להתמודד לראשות העיר מולו זה יהיה בעוכריו".

"בבחירות שנערכו בשנת 2018", אומר המקורב, "סער הבין שהוא צריך ג'וקר כדי לנצח את סדבון. הוא הבין בחושים הפוליטיים שלו, שאחת כמו אסנת ספורטה, שמחוברת לשכונות ולהורים הצעירים ועם רזומה מופלא כמו שלה: דוקטורט במדיניות חינוך באוניברסיטת תל אביב, בוגרת אוניברסיטת הווארד בבוסטון, ואחת שכבר כיהנה בתפקידי מפתח בעיריות חדרה וחולון ומכירה מבפנים את העשייה המוניציפלית – מבחינת סער זה היה הג'וקר שלו והוא צדק, אבל הוא לא ידע לשמור עליו", אומר המקורב.

בשביל התקשורת הפרידה הפוליטית של ד"ר ספורטה וסער הייתה 'חגיגה', וכפי שרק התקשורת המקומית יודעת לעשות היא 'חגגה' את הפרידה הזו  באין ספור כתבות והאשמות הדדיות. אלא שלדברי המקורב של סער, במאבק על דעת הקהל, ב'לונג ראן' , התחושה הייתה שסער יהיה זה שישלם את מחיר הפרידה הזו ולא ספורטה, "זה לא סוד", אומר המקורב,  "שהשם שלה עולה מפעם לפעם כמועמדת לראשות העיר וזה משגע את סער. זה ברור לנו שהיא מאתגרת את המועמדות שלו יותר מכל מועמד אחר שיש כרגע. לא בטוח שסדבון ירצה להתמודד שוב. היא רק מעלה פוסט על  משהו לא בסדר שקורה בעיר וכל הלשכה בטרוף", אומר המקורב.

לדבריו, בסביבתו של סער הצטבר כעס עצום כלפי ד"ר ספורטה, ויש מי שמאשים אותה בבגידה. "סער לקח אישית את המהלך הזה שלה. אבל אני התרעתי לפני שזה קרה. קראתי את המפה והזהרתי שהמחיר שנשלם יהיה כבר מאוד, אבל היה מי שחשב שמה שמעניין אותה זה התפקיד ושבסופו של דבר היא תישאר בקואליציה. הם לא הבינו שזה לא מה שקנה אותה. ניסיתי לשכנע אותה להישאר אבל ללא הצלחה. היה כבר מאוחר מדי. היא לא ראתה עין בעין עם סער את ההתנהלות שלו ברמה הערכית והניהולית. התפקיד ממש לא עניין אותה", אומר המקורב.

ד"ר אסנת ספורטה אמרה בתגובה: "לי וסער יש חילוקי דעות עקרוניים שהתבררו בעוצמה גדולה במהלך הקדנציה. לצערי לא יכולנו לגשר על הפערים בשום דרך. יש לנו תפיסות ניהוליות שונות ואנחנו רואים באופן אחר את תפקידו של ראש עיר ואת המחויבות שלנו כנבחרים לעמוד בהבטחות שנתנו בבחירות לציבור".

 

צילום: עיריית כפ"ס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות