המאבק במתקן הדלקים במחצבת עין איילה עולה הילוך: הרשויות במרחב החוף הקימו מטה מאבק מאוחד

שילוט דרכים, פעילות נרחבת ברשתות החברתיות, כנסי תושבות ותושבים ועוד המון תכניות להמשך. החל לפעול מטה המאבק המאוחד של חוף הכרמל, זכרון יעקב ופורדיס נגד העתקת מתקן הדלקים למחצבת עין איילה

 

מטה המאבק נגד העתקת מתקן אחסון הדלקים ממפרץ חיפה למחצבת עין איילה, הוקם על מנת להילחם בכוונה להקים מתקן ענק לניפוק דלקים באתר מחצבת עין איילה, זאת כחלק מתמ"א 75 – תכנית שתכליתה תכנון מחודש של מפרץ חיפה לאור ההחלטה לפנות את בז"ן. המדינה החלה בתהליך למציאת מיקום שיהווה אתר אחסנה ל 550 אלף טונות של תזקיקי הדלקים, ו אחת מ 8 החלופות שהגיעו לשלבי הדיון המתקדמים הינה בשטח מחצבת עין איילה.

מליאת המועצה האזורית חוף הכרמל כבר אישרה הקצאת תקציב לקידום המאבק בחוות הדלקים, ואף התקשרו עם חברה חיצונית שתסייע בניהולו. ברחבי האזור נתלו במהלך השבוע שלטי דרכים, וכן פורסמה קריאה לכלל יישובי המועצה לקחת חלק פעיל במאבק. במועצה הודיעו כי ביום שני הקרוב בשעה 18:00 תתכנס ישיבת מליאת המועצה שלא מן המניין, בה יוצג הנושא ותגובש תכנית פעולה להמשך. לישיבה זו הוזמנו, מלבד חברות וחברי המליאה, גם הנהגות היישובים, אנשי ונשות מקצוע מהמועצה ומיישובי הסביבה וכמובן תושבות ותושבים.

בשבוע שעבר סיירה במתחם המחצבה ועדת העורכים, שהיא הגוף הממונה על תכנון חוות הדלקים. ועדת העורכים כוללת את נציגי כלל הגופים הלוקחים חלק בתכנון: הוועדה לתכנון ובניה, המשרד להגנת הסביבה, משרד הבטחון, אנשי משרד התכנון 'לרמן אדריכלים' ועוד. באתר המחצבה פגשה הועדה את ראשי הרשויות הסמוכות לאתר – ראש מועצת פורדיס, אימן מרעי; ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא; וראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק, שאמר לועדת העורכים: "מה שאתם מתכננים לעשות זה להביא מוות לאזור הזה. אל תספרו לנו סיפורים. לטמון כאן במקום הזה 550,000 טון של תזקיקים זו פצצה מתקתקת. תהיה פה מלחמת עולם ולא ניתן לזה לקרות. זרקתם את החץ ועכשיו מסמנים סביבו את המטרה. לא ניתן לזה לקרות!".

למידע נוסף ולהצטרפות למאבק, עקבו אחר מטה המאבק בפייסבוק – "לא לחוות הדלקים בעין איילה".

 

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות