לתושבי מרכז העיר כפ"ס נמאס מעבודות התשתית שלא נגמרות והפכו את חיי התושבים לבלתי אפשריים. הם הקימו ועד פעולה הקורא לעירייה: "אנחנו הפכנו לקורבנות של כשלי תכנון של העירייה"

העבודות במרכז כפר סבא, ברחוב בן גוריון והסובהים לו, היו אמורים להסתיים לפני חודשיים. אלא שתכנון לקוי של העירייה, שהופך את חיי התושבים באזור לבלתי נסבלים לדבריהם, הביא אותם להקים ועד פעולה שתובע מהעירייה לשים קץ לחלמאות

לתושבי מרכז כפר סבא נמאס מעבודות מתמשכות של העירייה בכבישים וברחוהות האזור, שגורמות למפגעים ומקשות על חיי התושבים, כשהעבודות מתמשכות הרבה מעבר לתאריך היעד. בין המפגעים, יש לציין גם מכה ממש של חולדות ומכרסמים, שלמרטת פניות תושבים בעירייה לא עושים דבר.

לשם כך הקימו תושבי האזור ועד פעולה, כפי שמספר ירון שרביט פז, מראשי ועד הפעולה: "בחודשים האחרונים תושבי שכונות הפועלים – "מרכז העיר" בכפר סבא חווים עבודות תשתיות כבדות שמתארכות, מסכנות ומקשות מאוד על היום יום וכן על העתיד בשכונה".
"מה שהחל ברחוב אהרונוביץ, אימבר, ארלוזורוב, אוסטשינסקי ועיקרו בעורק הראשי של השכונה – בן גוריון לכל אורכו, לא מסתיים במועד המתוכנן – נובמבר 2022, ולא נראה שצפוי להסתיים בזמן הקרוב, נותר עוד את כל מקטע הגר"א עד תל חי", אומר ירון. "העבודות שתוכננו ללא מעורבות התושבים סובלות מלוחות זמנים לא מוגדרים, כשלי תכנון, מצוקת חניה ובעיקר המון סיכונים בטיחותיים לתושבים, הן ברכב והן ברגל.
"בשבועות האחרונים התארגנו קבוצת תושבים להקים ועד פעולה על מנת לתקן את המצב הקיים, לפני שהדחפורים יעזבו את האזור ואנחנו ניתקע עם כשלי התכנון של העירייה והמון סכנות.
אנחנו מזמינים את מי שרוצה להביע דעה, למחות ולנקוט פעולה להצטרף אלינו על מנת לקבל התייחסות מהגופים האחראיים בעירייה. שיהיה ברור, כולנו בעד ההתחדשות ושיפור התשתיות ונראות הרחובות, אך הוא צריך להיעשות בשיתוף התושבים ובצורה שעונה על צרכיהם, בתכנון ובעבודות עצמן".

חברת מועצת העיר, הדר לביא, שתומכת בוועד הפעולה, ציינה עוד: "מזה כשנה עובדת עיריית כפר סבא על מקטע של כמה מאות מטרים במה שנראה כעוד פרויקט תשתית שלא מנוהל כהלכה. בדיוק כמו ברחוב ויצמן, תושבי כפר סבא שבויים של הנהלה כושלת שלא עושה את תפקידה המינימלי לוודא שפרויקטי תשתית מתבצעים מהר והיטב. עירייה מתפקדת צריכה לוודא שאיכות החיים של התושבים נפגעת במינימום ולא במקסימום כמו במקרה הזה".

מהחברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא נמסר: "החברה הכלכלית מבצעת שדרוג ושיפור תשתיות ברחבי העיר כולה, במסגרת מדיניות העירייה ותוכניות רב שנתיות, וזאת לאחר שנים רבות של הזנחה ורחובות שלא הושקע בהם ולא נעשו בהם שיפוצים שנים ארוכות – מצב שהוביל לתשתיות פגומות, כבישים עם בורות ופגיעה בשירות לתושבים.
בארבע השנים האחרונות מבצעת העירייה, באמצעות החברה הכלכלית, עבודות תשתית ושדרוג רחובות ומרחבים ציבוריים, על מנת לתת מענה מצוין לתושבי העיר, כאשר בין היתר – בזכות העבודות שביצעה ומבצעת העירייה – נמנעו שיטפונות והצפות שהיו מנת חלקן של תושבים רבים.
העבודות ברחוב בן גוריון הן עבודות מורכבות, הכוללות החלפת תשתיות מים וניקוז, סלילת כביש, הסדרת חניות, ריהוט ותאורת רחוב חדשים ועוד. העבודות מבוצעות באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, בשיתוף מפעל המים ותאגיד פלגי השרון, ובשיתוף מלא של הציבור, לרבות דיוור ישיר באמצעים דיגיטליים ובאמצעות דיוור לתיבות הדואר.
יש לציין עוד, כי לעיתים ביצוע עבודות מורכבות מסוג זה חורג מהתכנון המקורי, בשל מורכבותן והמציאות המתגלה רק בעת ביצוען, וכי רק בשבוע שעבר התקיים סיור של נציגי החברה הכלכלית עם נציגי דיירי האזור, במסגרת השקיפות המלאה ושיתוף הציבור על פיהן פועלת העירייה . בנוסף, הוקצה רכז קשרי קהילה ייעודי, הנמצא בקשר ישיר ושוטף עם הדיירים.
העבודות ברחוב בן גוריון צפויות להסתיים במהלך חודש פברואר ואז יזכו תושבי האזור כולו לרחוב חדיש, משודרג ובטיחותי להליכה ולנסיעה".

 

צילום: עיריית כפר סבא

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות