תושבי מרכז כפ"ס מתלוננים על מכת חולדות, עכברים ועוד מזיקים, בשל עבודות מתמשכות של העירייה. "העירייה מתנערת מכל אחריות וזורקת את הטיפול עלינו, כשאנחנו חיים במצב בלתי אפשרי"

תושבי הרחובות במרכז כפר סבא סובלים ממכת חולדות ועכברים, כשהסיבה עבודות מתמשכות של העירייה באזור. אז למה העירייה מתנערת מכל אחריות? זה מה שדורשים התושבים לדעת, כשבינתיים הם נושאים בתוצאות הכספיות והתברואתיות

עיריית כפר סבא החליטה בשנה האחרונה לערוך עבודות תשתית במרכז העיר, ברחובות כמו בן גוריון, תל חי, רוטשילד, בן יהודה והאזור. מדובר בעבודות שנמשכות כבר חודשים ארוכים, מעל שנה ומסתבר שמעבר לאי נוחות ועומסי תנועה שנגרמים לתושבים באזור, בחודשים האחרונים תושבי כל הרחובות באזור מדווחים על מפגע תברואתי קשה שהם מוצאים את עצמם מתמודדים מולו, בלי שהעירייה כלל תקח אחריות כלשהי.

שמואל, המתגורר ברחוב בן גוריון פינת רוטשילד, שם במשך חודשים ארוכים העירייה מבצעת עבודות תשתית, מספר: "כבר כמה חודשים שפתאום צצו לנו בחדר המדרגות ובמספר דירות עכברים וחולדות. מעולם לא היה לנו את הדבר הזה. פנינו כמובן לעירייה, הם הבטיחו שישלחו אנשים לבדוק. כעבור מספר ימים אני מקבל הודעת מסרון מהעירייה שהם בדקו והמפגע הוא כנראה רק בבניין שלנו ושזה כבר עניין שלנו לטפל בזה".

אלא ששמואל פגש במקרה יום אחד את רועי שמתגורר ברחוב ביאליק הקרוב ואז שמע ממנו כי גם אצלהם יש מכת עכברים וחולדות, דבר שלא חוו מעולם. גם דיירי ביאליק פנו לעירייה וקיבלו אותה תגובה כפי שמספר רועי: "הם אמרו לנו שהם בדקו ומפגע המכרסמים לא שייך לשטח הציבורי. פנינו למדביר שאחראי כל שנה על הדברה בבניין נגד מזיקים ונדהמתי לשמוע ממנו, שהוא מאוד עסוק בימים אלו בכל האזור שלנו – כי מסתבר שבניינים רבים סובלים מאותו מפגע, שלפי המדביר המקור שלו הוא אחד – העבודות והחפירות הבלתי נגמרות שמבצעת העירייה ברחובות מסביב כבר חודשים. במקום שעיריית כפר סבא תקח אחריות על המפגע שהם יצרו בעצמם ותתחיל לעשות טיפול מניעתי, ותהיה אחראית על הדברות, אנחנו צריכים לשלם אלפי שקלים למדבירים כשברור שהמפגע לא יעלם, כי המקור שלו הוא לא בבניינים שלנו".

סיוון המתגוררת ברחוב תל חי אף היא מספרת: "פתאום יש עכברים בחדר הזבל שלנו ובכניסה לבניין. אנחנו משלמים בין הארנונות היקרות בארץ ובעיריית כפר סבא, כשפניתי אליהם, הסתפקו בלשלוח לי מסרונים שמסתבר שכולם מקבלים אותו מסרון בלי שהם ינקפו אצבע".

מעיריית כפר סבא נמסר בתגובה:

"עיריית כפר סבא מבצעת עבודות נרחבות, הכוללות את שדרוג תשתיות המים והניקוז, לאורך רחוב בן גוריון, כמו גם ברחוב ארלוזורוב, וזאת במסגרת תוכנית עבודה רב שנתית לחידוש המרחבים הציבוריים ברחבי העיר כולה. באשר לתלונות הנוגעות למכרסמים ומזיקים, העירייה מפעילה ותמשיך להפעיל צוותי תברואה מונעת בשטחים הפתוחים והציבוריים, ולטפל בנושא בכל מקום בו יידרש".

חברת מועצת העיר, הדר לביא ציינה: "עיריית כפר סבא חייבת לקחת אחריות על המרחב הציבורי ועל הבעיות שלנו. לא יתכן שהאחריות תגולגל לתושבים, כאשר במינימום שבמינימום העיריה חייבת להדביר במוקדי התפוצה של החולדות, שכמובן נמצאים מתחת לאדמה בשטחים הציבוריים.
אני קוראת לרפי סער לקחת אחריות בסיסית, גם פה, ובכלל בענייני העיר".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
נגישות