ניוזים חמיםחדשות

עירנות והתעקשות של הרוקחת והאחות במרפאת כללית ברמלה הצילו חייו של מטופל

חיים מ. (65) הגיע לבית המרקחת במרפאת עתידים של כללית ברמלה כדי להצטייד בתרופות. בזכות התעקשות של רוקחת ואחות הוא הסכים לבצע בדיקת סקר וחייו ניצלו

 

חיים מ. (השם המלא שמור במערכת) הגיע לבית המרקחת במרפאת עתידים ברמלה כדי להצטייד בתרופות. רימה אלחורי הרוקחת האחראית בבית המרקחת ניפקה את התרופות ורגע לפני שסיימה לתת לו שירות היא אמרה לו שהוא צריך לבצע גם בדיקות דם סמוי בצואה לאיתור סרטן מעי גס.
חיים חייך ואמר "אין לי זמן, וזה לא ממש חשוב… ", אבל רימה הרוקחת, לא ויתרה. היא גייסה למשימת השכנוע את מרינה צח, מנהלת האחיות במרפאה, כדי להסביר על הבדיקה וחשיבותה ויחד לאחר ניסיונות שכנוע לא מעטים והסבר מפורט על מהות הבדיקה וחשיבותה לבריאות, נאות חיים לקחת ערכה ולבצע את הבדיקה.
השבוע הוא הגיע שנית למרפאה, הגיש לשתיים זר פרחים ואמר להן כי בזכות ההתעקשות שלהן הוא ביצע את הבדיקה. במסגרת הבדיקה גילו אצלו ממצא חשוד, הוא עבר טיפול וחייו למעשה ניצלו.

"חלק מהתפקיד שלנו במרפאה הוא לקדם את בריאות המטופלים ולעודד אותם לבצע בדיקות מצילות חיים", מסבירה האחות מרינה. "כדי שנוכל להגיע לכמה שיותר מטופלים החלטנו במרפאת עתידים על שיתוף פעולה בין האחיות ובין הרוקחים. יצרנו רשימה משותפת של מטופלים שצריכים לעבור בדיקות דם סמוי בצואה על פי הקריטריונים והטמענו את הרשימה אצל האחיות ובבית המרקחת גם יחד. וכך, כאשר מטופל מגיע לבצע בדיקה כלשהי אצל האחיות מיד קופצת הרשימה ואנו מסבירות לו על חשיבות הבדיקה ומשכנעים אותו לבצע אותה". .

"ובמקביל כאשר מטופל מגיע לבית המרקחת לקנות תרופה כלשהי, השם שלו מיד קופץ במערכת ואני כרוקחת מסבירה לו מה עליו לעשות. במרבית הפעמים זה אומר לגשת לאחיות לקבל ערכה או לעבור בדיקה מסוימת", מצטרפת לשיחה גם רימה הרוקחת. "ככה אנחנו יכולות להבטיח שהמטופל באמת עושה בדיקות מצילות חיים".
"התרגשתי לשמוע את המילים החמות מחיים", מחייכת מרינה. " העובדה שהצלחנו להציל חיי אדם גורמת לכולנו סיפוק רב. במקרה של חיים כמו גם במקרים אחרים, אני בהחלט שמחה שלא ויתרנו, תמכנו אחת בשנייה ויחד עשינו טוב"
חשוב לציין כי בדיקת דם סמוי בצואה לגילוי מוקדם של סרטן המעי היא בדיקה פשוטה שמבוצעת ע"י מתן דגימת צואה. בדיקה זו מצילה חיים ולכן חשוב לבצע אותה על פי ההנחיות- מגיל 50-74 פעם בשנה.

חתונה אנוכשוילי מנהלת סקטור האחיות במחוז מרכז בכללית אומרת כי, "היוזמה הייחודית של האחיות והרוקחים במרפאת עתידים מצביעה על חשיבה יצירתית מחוץ לקופסא. אנו בכללית מאמינים כי ישנה חשיבות רבה בביצוע פעולות קידום בריאות ומניעת מחלות, בדיקת דם סמוי היא אחת מהבדיקות האלה. אני שמחה בזכות עבודת צוות והבנת משמעות הרפואה המונעת הצלחנו להציל חיי אדם".

*בשיתוף כללית

קרדיט צילום דוברות כללית

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות