ניוזים חמיםתרבות

זוהי קריאה לכל אוהבי הספרים: ספרי המשך לסדרות פינלי דונובן והחדרנית, המותחן שהפך לרב-המכר המפתיע של 2024, זוכה פרס הספר הלאומי היוקרתי בארה"ב והספר הכי רומנטי ומתוק שתקראו השנה * עם בוא חודש הספר, קבלו המלצות לכמה מהספרים המדוברים של העונה החמה

קצת לפני שחגיגות הספר נפתחות, הנה כמה המלצות חמות מהתנור. כל הספרים זמינים בחנויות הספרים ובאפליקציות ואתרי הספרים.

צילומי עטיפות: באדיבות כנרת זמורה דביר

פסח וחגי האביב מאחורינו, וחודש יוני הבא עלינו לטובה מסמן את תחילת אירועי שבוע הספר העברי – שבשנים האחרונות התארכו והפכו לחודש שלם של מבצעים, חגיגות ואהבה למילה הכתובה והמודפסת.

השנה בולטים ספרים מתורגמים רבים שרואים אור בימים אלה ממש, ואשר לוקחים אותנו למחוזות מרוחקים של אסקפיזם מתבקש וכל כך נדרש בתקופה הקשה שעוברת על כולנו.

קצת לפני שחגיגות הספר נפתחות, הנה כמה המלצות חמות מהתנור. כל הספרים זמינים בחנויות הספרים ובאפליקציות ואתרי הספרים:

השקר הראשון מנצח/ אשלי אלסטון

"השקר הראשון מנצח" ראה אור בינואר 2024 בארה"ב ובמשך ארבעה חודשים רצופים דורג בצמרת רשימת רבי-המכר של הניו יורק טיימס. כעת הוא מגיע לקהל הישראלי, כשבהמשך כבר מתוכנן לו עיבוד בשירותי הסטרימינג המובילים.

במרכז הספר ניצבת צעירה מסתורית בשם אווי פורטר (שם בדוי), שהעבודה שלה היא לעטות על עצמה זהויות בדויות ולהסתנן באמצעותן לחייהם של אנשים שונים, וזאת במטרה לחלץ מהם מידע עבור הארגון העלום שמפעיל אותה.

המשימה הנוכחית של אווי היא לגרום לבחור צעיר ומבוסס בשם ריאן להתאהב בה, להוציא ממנו אינפורמציה ולהמשיך הלאה. אלא שהדברים מסתבכים כשאווי מוצאת את עצמה מתאהבת בריאן "על אמת", ובמקביל כאשר היא מגלה עד כמה הארגון שהיא עובדת עבורו מסועף ומלא בשקרים ובהתחזויות – מה שמוביל לטוויסט אחרי טוויסט אחרי טוויסט.

ספרה של אשלי אלסטון זכה עם צאתו להמלצה ממועדון הספרים היוקרתי של השחקנית והמפיקה זוכת האוסקר ריס וית'רפסון – דבר שמהר מאוד הפך אותו לרב-מכר עצום בארה"ב. כעת הוא מגיע גם אלינו.

 

מאורת הארנב/ טס גאנטי

"מאורת הארנב" הוא ספר אחר בקטע טוב. ספרותי מאוד, חתרני מאוד אבל גם קריא ביותר. זוכה פרס ה-National Book Award (המקבילה האמריקאית לפרס ספיר) לשנת 2022.

הספר מתרחש בעיירת רפאים בארה"ב, כזו שפעם שכן בה מפעל לייצור מכוניות שמאז פשט רגל ובעקבותיו העיר הלכה וגוועה. בבניין דירות מתפורר וישן גרים אנשים רבים שלא שפר עליהם מזלם והספר עוקב אחרי כמה מהם, במרכזם בלנדין ווטקינס, צעירה בת 18, ילדת אומנה עד לא מכבר, שנפלטה מהמערכת ומתגוררת בדירה שכורה יחד עם שלושה יתומים/ילדי אומנה נוספים.

בלנדין נשרה מהתיכון בו למדה והיא במסע חיפוש עצמי שמסתיים בערב אחד, מצמרר ומדמם שמתרחש בדירתה, ושבמהלכו ייפגשו בלנדין והטיפוסים השונים והמשונים המאכלסים את דפיו של הספר.

זהו ספר שמספק מבט נוקב לחברה האמריקאית, אבל כזה שמסתיים עם אנחת רווחה, שאולי בכל זאת טמונה תקווה בסיומו של כל מחזור של כאוס בלתי נשלט.

מלון ההתחלות החדשות/ אלין הילדברנד

ספרה החדש של סופרת רבי-המכר האמריקאית אלין הילדרברנד הוא ספר מושלם לקחת לחופשה לחו"ל, או סתם לבילוי בבריכה או בים. הספר מתרחש באי ננטקט שמול חופי מדינת מסצ'וסטס שבצפון-מזרח ארה"ב, וכולל הפתעה בסופו: המלצות לתיירים ישראלים שיזדמנו לפנינת התיירות האמריקאית הנ"ל.

ומה בעלילה? ליזבט קיטון, בחיפוש אחר אתגרים חדשים בחייה לאחר פרידה מבן זוגה, מתמנה למנהלת הכללית החדשה של מלון ננטקט, לשעבר פנינה מפוארת שהפכה למפגע נטוש. הבעלים החדש של המלון המשתקם, מיליונר בריטי מסתורי, מציב בפניה מטרה: לזכות בחוות דעת טובה ממשפיענית אינסטגרם פופולרית שתחזיר את המלון למפה.

עם שמועות (או אולי לא רק שמועות) על רוח רפאים שובבה שמשוטטת בשמחה במסדרונות, עם צוות שאוגר שלל סודות ועם חוסר הוודאות הרומנטית שאופפת את ליזבט, האם מלון ננטקט נועד להצלחה או לאבדון?

פינלי דונובן מהממת אותם/ אל קוזימונו

ספר המשך ללהיט הענק "פינלי דונובן מחסלת", אך גם כזה שיכול להיקרא לגמרי בזכות עצמו. פינלי דונובן, למי שלא מכיר, היא אמא מתוסכלת ביום ורוצחת שכירה בלילה, הכנסה צדדית אליה התגלגלה לגמרי במקרה. פינלי היא גם סופרת כושלת, הנאבקת לסיים את הרומן החדש שלה ולהחזיק את הראש מעל המים.

בתחילת הספר הנוכחי היא מגלה שמישהו הוציא חוזה על הראש של בעלה לשעבר, סטיבן. סטיבן אולי בגד בפינלי ועזב אותה לטובת אישה אחרת, צעירה יותר, אבל הוא אבא טוב לילדיהם המשותפים ופינלי בוודאי אינה חפצה במותו. כשפינלי יוצאת להצילו, היא נקלעת למסע בעולם הנסתר לעין של רוצחות שכירות במסווה והמאפייה הרוסית.

מזל שהמטפלת שגרה אצלה בבית ואשת סודה, וֶרוֹ, עוזרת לה להתמודד עם מציאות שבה רגע אחד היא מחליפה חיתול ורגע אחר היא מחביאה גופה של איש רע במיוחד.

האורח המסתורי/ ניטה פרוס

סדרת מתח חדשה שחוזרת אלינו אחרי ספר ראשון מוצלח היא "החדרנית". גיבורת הסדרה, מולי גריי, לא דומה לאף אחד. עם כישורי הניקיון והנימוס הנאות שלה, מולי התקדמה כבר לדרגת החדרנית הראשית במלון ריג'נסי גרנד המפואר.

בספר החדש, "האורח המסתורי", היא מתמודדת עם תעלומת רצח נוספת כשסופר מפורסם נופל מת, מת מאוד, על רצפת אולם התה של המלון. חשודים ברצח יש בשפע, כל אחד עם המניע שלו, והבלשים סטארק כבר פצחה בחקירה נמרצת.

בזמן שהאירוע המתוקשר מאיים על המוניטין של המלון, מולי לבדה מחזיקה במפתח לאיתור הרוצח. אלא שהמפתח הזה קבור עמוק בעברה. כעת עליה לפתור את התעלומה בדחיפות, כי אם דבר אחד היא יודעת בוודאות – סודות לא נשארים קבורים לנצח.

הספר הראשון בסדרה נמכר ל-40 מדינות וזכה לתשבוחות ולפרסים.

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות