ניוזים חמיםחדשותיהוד

בשורה להתחדשות העירונית ביהוד-מונסון: נחתם הסכם מסגרת עם משרד השיכון והבינוי. הסכם יממן פיתוח תשתיות להתחדשות עירונית

ביום חמישי האחרון, נחתם הסכם מסגרת להתחדשות עירונית ביהוד-מונוסון. במסגרת ההסכם, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תסייע במימון תשתיות אותן נדרשת העיר לספק, כדי לתת מענה לצרכים הנובעים מהקמה של מיזמי התחדשות עירונית

במעמד חתימה ייחודי, בהשתתפות ראש עיריית יהוד- מונוסון, אמנון סעד, שר הבינוי והשיכון, יצחק גולדקנופף, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בשיתוף עם החשב הכללי במשרד האוצר – נחתם (חמישי, 16/5) הסכם מסגרת להתחדשות עירונית ביהוד-מונוסון. במסגרת ההסכם, הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תסייע במימון תשתיות אותן נדרשת העיר לספק, כדי לתת מענה לצרכים הנובעים מהקמה של מיזמי התחדשות עירונית.

בהסכם נקבע כי עיריית יהוד-מונוסון תקבל מענק כספי בגובה של 25 אלף עד 30 אלף שקל עבור כל יחידת דיור חדשה שתקבל היתר בניה, במסגרת פרויקט של התחדשות עירונית, בתחומי העיר.

המימון יינתן לעירייה כנגד הוצאת היתרי בנייה בפרויקטים של פינוי ובינוי, וישמש לביצוע תשתיות המצויות בזיקה ישירה לתהליכי ההתחדשות העירונית שבתחומה.

ראש העיר יהוד-מונוסון, אמנון סעד: "החתימה המשותפת על הסכם המסגרת של משרד הבינוי והשיכון תאפשר פריצת דרך משמעותית בתחום הפינוי-בינוי ביהוד-מונוסון, תוך שימת דגש על התשתיות התומכות ומבני הציבור התומכים אשר ישרתו את כלל תושבי העיר. אני מודה לשר השיכון ולאלעזר במברגר על האמון שנתנו בי ועל שיתוף הפעולה, אנו נחושים להמשיך ולהדק אותו למען קידום ופיתוח עירנו.

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "הסכם המסגרת שנחתם הוא חלק ממדיניות רחבה לקידום של התחדשות עירונית בכל רחבי הארץ, לטובת כלל האוכלוסייה. ההתחדשות העירונית מביאה איתה יתרונות גדולים לתושבי השכונות המתחדשות, באמצעות כוחות השוק ולא מכיסם של התושבים, לצד הכנסת משפחות חדשות לשכונות הוותיקות. האפשרות של משפחות להתרחב בתוך שכונותיהן, חיזוק המבנים למצבי רעידות אדמה, מיגון הדירות וחידוש התשתיות של כלל השכונה, הם רק חלק מאותם היבטים שיכולים להביא לשינוי עמוק וחיובי בעיר. התחדשות עירונית היא אחת מהדרכים העיקריות של מדינה להגביר את חוסנה של האוכלוסייה, ולכן במיוחד בתקופה זו, אנו משקיעים מאמצים רבים בתחום".

שמעון בונפיל, סגן ראש העיר ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית: ״לאחר עבודה ממושכת בהתחדשות העירונית בקדנציה החולפת, עכשיו ממשיכים בכל הכוח – ״הזורעים בדמעה ברינה יקצורו". אני מברך את ראש העיר ידידי ורעי אמנון סעד על חתימת ההסכם שימריץ הוצאת היתרים לקידום ההתחדשות העירונית בעיר, עד להשגת כל היעדים שהצבנו לעצמנו בקדנציה החדשה למען התושבים״.

אלעזר במברגר, מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית: "הסכמי המסגרת להתחדשות עירונית שינו את המציאות בכל הנוגע להוצאת היתרי בניה לפרויקטים של פינוי בינוי בישראל, לטובת התמודדות עם צמיחת האוכלוסייה בשכונות המתחדשות. הצורך הזה, לצד המנגנון התחרותי שנקבע במסגרת הסכמים, יצרו תמריץ אדיר להוצאת ההיתרים בדחיפה מצד הרשות המקומית ובלוח זמנים קצר".

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "משרד הבינוי והשיכון פועל כל העת לקידום והגדלת מלאי הדירות החדשות בהתאם לביקושים שעולים מהשטח. צרכיה של האוכלוסייה הצומחת בישראל דורשים מענה שאותו אנו פועלים לתת במגוון של דרכים וסביבות מגורים שונות. השותפות עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מרחיבה את סל פתרונות המגורים הקיימים, ומייצרת סינתזה בין אזורי הבנייה החדשה ומרכזי הערים הוותיקים, בהשוואת איכות החיים באזורים השונים לטובת כללה תושבי העיר וותיקים וחדשים כאחד״.

ישי בן אלי, סגן החשב הכללי, משרד האוצר: "התחדשות העירונית מהווה מקור חשוב לגידול בהיצע הדיור בערים ובאיזורי הביקוש אשר ברובם תמו מרבית הקרקעות הפנויות. ההתחדשות העירונית תורמת תרומה משמעותית לחידוש מרכזי הערים, בניית דירות חדשות ומודרניות יעילות אנרגטית עם ממ"ד ועמידות טובה בהרבה לרעידות אדמה. ההסכמים שנחתמו היום ובעבר תפקידם לעודד את הרשויות לקידום והאצת ההיתרים בכלל ובעיקר בתקופה בה אנו נתונים וכן לסייע בחידוש התשתיות ומבני הציבור שיתמכו את הדיור וכבר התוצאות נראות בשטח".

 

צילום: עיריית יהוד- מונוסון

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות