ניוזים חמיםמקומיבת ים

עצמאות ביחד בבת ים

בערב יום שני, 13.5, עם סיומו של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה ציינה מדינת ישראל את יום עצמאותה ה-76

השנה, בשל המצב הקיים העיר קיימה את אירועי עצמאות בסימן: עצמאות ביחד בבת-ים ובהצדעה לכוחות הביטחון, מספר האמנים צומצם מעט כדי להתאים את החגיגות לתקופה הרגישה הזו, וניתן דגש על פעילויות לילדים. לא התקיימו השנה מופעי זיקוקים בעיר וכמדי שנה חל אירוע ייחודי לבעלי צרכים מיוחדים. בנוסף,  בטיילת הוצג מיצג בו רשמו התושבים על גבי פתקים צהובים תפילות למען החטופים להעלאת המודעות וקריאה להשיבם הביתה.

 אלפי תושבי בת-ים והערים השכנות פקדו את אירועי עצמאות שהתקיימו בכל רחבי העיר: הבמה המרכזית באמפי, במת הילדים בטיילת ובמות נוספות שהוקמו בשכונות.

 ראש העיר, צביקה ברוט ביקר בבמות השונות ואמר: ״אנחנו חוגגים השנה קצת אחרת, אבל עדיין צריכים לציין את עצמאותה ה-76 של המדינה שלנו כשהשנה יותר מתמיד אנחנו מבינים את הצורך בכך. אני רוצה לאחל ללוחמים וללוחמות שלנו שיחזרו בשלום, לחטופים ולחטופות שיחזרו הביתה במהרה לעצמאות שלהם, ולאחל למדינה שלנו – שנזכה להרבה שנים טובות כעם מאוחד שממשיך קדימה, ללא אויבים,  אתגרים ובעיקר עם ניצחונות".

 ראש העיר נשא תפילה יחד עם הקהל הגדול לשמירת הלוחמים וחזרת החטופים הביתה בשלום ובמהרה יחד עם כל התושבים: ״אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל

הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה

עוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה

הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם

וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה

וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה

מִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה

הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב וְנֹאמַר אָמֵן״.

 

בבמה המרכזית הופיעו האמנים אושר כהן ושלישיית מה קשור, ולהקות הייצוג של העיר. בטיילת הוקמה במת ילדים, בה הופיעה כוכבת הילדים "מיכל הקטנה", מופע לילדים "סוזי והיללי" ומופעי להקות הייצוג. נערכו גם הפעלות ריקודי עם בטיילת, בובות רחוב ודוכנים.

 גם ברובעים ציינו עצמאות:

ברמת הנשיא- גינת הלנה ראפ, התקיים הפנינג משפחות  לצד פעילויות לכל המשפחה, דוכני משחק והפעלות, דמויות, להטוטנים, סדנאות תיפוף וקרקס ועוד.

בתחכמוני, התקיים אירוע לציבור הדתי בשיתוף המועצה הדתית, גרעין גדי וגד לעזרה, ובו היו מגוון רב של פעילויות: חדר בריחה מיוחדת- טיסה בשמי הארץ, מתנפחים לילדים, שעשועון גלגל המזל ארץ ישראלי, עמדות משחקים אלקטרוניים והפתעות נוספות.

 ביום העצמאות, כמידי שנה התקיים אירוע ייחודי למשפחות ילדים בעלי צרכים מיוחדים בו הופיע בן זיני שאירח את רון טרויאן. המשפחות נהנו משלל אטרקציות כגון: קיר צביעה ענק, משחקים מתנפחים, דוכני יצירה, איפור, צמות ומתחם מנגלים.

 מהטיילת בעיר לאורך כל היום שודר מצעד אגן הים התיכון של כאן גימל. מאות תושבים הגיעו למתחם ונהנו מהופעות חיות של קובי פרץ, קובי אפללו, ספיר סבן, קרולינה, רגב הוד ואומנים רבים נוספים.

עיריית בת-ים
[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות