ניוזים חמיםחדשות

בעקבות התמיכה שמביע ראש עיריית ר"ג כרמל שאמה, בחברו אנדרס רואמר, שמואשם באונס נשים רבות במקסיקו, והוסגר אמש לאינטרפול, חברות מועצת העיר יצאו בגינוי ודברים קשים כלפי שאמה

אחרי שהואשם על ידי חברות מועצת העיר ר"ג בביזוי והשפלת הנשים במועצה, ראש העיר כרמל שאמה הכהן יוצא אמש בהגנה על חברו, אנדרס רואמר, שחשוד באינוס ותקיפה מינית של עשרות נשים. גם הפעם חברות המועצה עונות לשאמה במילים קשות

המשטרה עצרה אמש את רואמר סלומיאנסקי, אזרח מקסיקו שהיה שגריר מטעמה באונסק"ו בזמן שכרמל שאמה הכהן כיהן כשגריר ישראל באונסקו אף הוא. סלומיאנסקי מבוקש על ידי האינטרפול ומקסיקו בגין עבירות מין ואינוס בעשרות נשים.

אלא שכל זה לא עצר את ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, מלצאת להגנתו של מי שהוא מגדיר חבר. בעקבות דבריו של שאמה, חברות מועצת העיר רמת גן יצאו בהתקפה ומילים קשות על ראש העיר שאמה.

יש להזכיר שאותו שאמה קרא רחוב על שמו של חברו ב- 2021 ואחרי מחאה בעיר, בוטל הרחוב על שמו של הנאשם בתקיפת עשרות נשים.

יש לציין, רואמר סלומיאנסקי, מבוקש בגין ביצוע עבירות אינוס בכמה נשים במקסיקו סיטי. לפי בקשת ההסגרה, סלומיאנסקי הזמין את הנשים לביתו, בתואנה של פגישת עבודה ותוך ניצול מעמדו הבכיר בעולם התקשורת, ושם אנס אותן. במקסיקו הוצגו עדויות של לא פחות מ-61 נשים, שרואמר אנס או תקף אותן מינית לכאורה.

אלא שכאמור זה לא עצר את כרמל שאמה הכהן, ראש עיריית ר"ג מלצאת אמש להגנת חברו: "ממש לא סומך על רשויות החוק והמשפט במקסיקו, קל וחומר באירוע שבו מעורבת פוליטיקה ונורמות מקסיקניות" ועוד טען שאמה כי כבר בעבר תפרו לחברו תיק ויתכן שגם הפעם.. וזאת למרות עדות של 61 נשים נגדו.

בתגובה לדברי התמיכה האלו של שאמה הכהן בחברו שנחשד באונס נשים רבות, חברות מועצת העיר רמת גן קראו לכנס את המועצה לדיון חירום ותקפו את שאמה: "זה יום שחור למעמד האישה בעולם, בארץ וברמת גן , וכנציגות ציבור אנו מתמלאות ביום זה כעס, בושה, כלימה וצער. זהו גם יום שחור לרשויות החוק כשיש בדבריו של שאמה ניסיון להטות את דעת בית המשפט בישראל, הבוחן את בקשת ההסגרה.

"בזמן אמת שאלנו מספר פעמים את ראש העיר שאמה על החשדות אך ראש העיר פסל אותן על הסף והתחייב כי הוא מכיר את האיש ומדובר בעלילת שווא בשל תמיכת אנדרס במדינת ישראל. כחברות מועצה שהשמיעו בעבר קול חד וברור נגד ביזוי נשים והשפלת נשים במועצת העיר בתקופת קדנציית שאמה, חשוב לנו ביום זה להשמיע קול ברור וכואב שבעתיים בדבר ההליך המזוהם שהיה במועצת העיר באישור קריאת הרחוב על שם אנדרס ונגד התמיכה הציבורית שמעניק שאמה גם ביום זה. אנחנו קוראות להביע תמיכה אישית בכל נפגעת ומבקשות בתוך כל החושך הזה להדליק קצת אור בקריאה פומבית חזקה נגד מעשים אלו".

 

צילום: עיריית ר"ג

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות