בחירותניוזים חמיםחדשות

כרמל שאמה ממשיך לצפצף על החוק ומשתמש בעובדי עירייה בכירים מאוד בכנסי הבחירות שלו ואף בפגישות לשכנוע בוחרים

כך כרמל שאמה הכהן ממשיך לצפצף על החוק וגורר אתו גם עובדי עירייה בכירים, שמצפצפים גם הם על החוק ופועלים באופן נמרץ בקמפיין הבחירות של שאמה, בלי לכבד תושבים וחוק

למרות שוועדת הבחירות הטילה על ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, מספר סנקציות בגין כך שבכל פעם הוא עובר ומפר חוק בחירות אחר, זה לא עוצר את שאמה הכהן לצפצף שוב על החוק, תוך שימוש אסור ובוטה בעובדי עירייה לטובת מערכת הבחירות שלו, כולל עובדים בכירים ביותר.

בשבועות האחרונים עובדים בעירייה נפגשים עם תושבים וגורמים המעורבים פוליטית בעיר, בניסיון לשדל אותם לתמוך בשאמה. כאמור, ידוע כי אסורה כל מעורבות של עובדי עירייה במערכת בחירות של כל מועמד, ובעיקר של המעסיק שלהם – ראש העיר.

אלא שהשיא נרשם לפני כשבועיים, כשעשרות עובדי עירייה הגיעו לכנס הבחירות של שאמה וביניהם חברי הנהלה בכירה שאמורים לשמש כשומרי סף.

באותו כנס בחירות של שאמה, התייצבו צמרת עובדי העירייה, תוך צפצוף על הוראות החוק. מדובר על עבירה חמורה שבעתיים כי מדובר על מנהלים בכירים שמשתמשים בגלוי בכוח השררה למטרות פולטיות.
הזלזול רשם שיא כששאמה עצמו העלה את תמונתם לפייסבוק שלו.

ולהלן עובדי העירייה שצולמו ותועדו בכנס (רשימה חלקית):

מהנדסת העיר – סיגל חורש.
סמנכל תאגידים – יאיר דאמרי.
מנכל הפארק הלאומי – ירון שמואלי.
סמנכל הפארק הלאומי – שלום לוי.
סמנכלית בית עמנואל – ליה פרנקל.
מנהלת קשרי קהילה – נירית חן.
מנהלת קשרי ממשל – ורד כהן.
לימור טל – עובדת בית עמנואל.
איציק חלפון – עובד בית עמנואל.
רוני יהודה – עובד בית עמנואל.
שיר כהן – מנהלת מחלקה במדיה.

מדובר במנהלים שאמונים על עובדים וחותמים על שעות לעובדים שנתנו גם הנחיות לעובדים להגיע.

כאמור, יודגש שיש הלכה פסוקה על עובד ציבור, ובכלל זאת על עובד הרשות המקומית, לשמור בעיניי הציבור על תדמית ניטרלית, שאינה משועבדת להשקפה פוליטית מוגדרת. המסגרת הנורמטיבית החלה על עובדי ציבור מחייבת להיזהר מפני מעורבות בעניינים פוליטיים ולנהוג בהתאם למגבלות בעניין פעילות פוליטית של עובד הציבור.

מי שסוטה מהמגבלות החלות בעניין פעילות פוליטית, מסתבך במקרים מסוימים בעבירה פלילית. בנוסף, תעמולת בחירות המתבצעת בשעות העבודה, תוך שימוש בנכסי או בכספי הרשות המקומית, עלולה להוות גם עבירה על הוראות סעיף 42 לחוק הבחירות.

פנינו לתגובת עיריית רמת גן שסרבה להגיב.

תגובת משרד הפנים: "סעיף 75 (א) לחוק הרשויות המקומיות (בחירות) קובע איסור על תעמולת בחירות לעובדי הרשויות המקומיות, בחוזר מנכ"ל מיוחד – הנחיות היועצת המשפטית לממשלה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות נקבעו הנחיות העוסקות בעובדי הרשויות המקומיות ובכלל זה האיסורים החלים על עובדי רשויות לקחת חלק בתעמולת בחירות ועל הרשות המקומית לפעול ע"פ הדין".

 

צילומים מפייסבוק שאמה הכהן
 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות