ניוזים חמיםחדשות

יריות, מטעני חבלה והשתלטות על בתים -איך הפכה שכונת היוקרה "שיכון ותיקים" בר"ג למקום שהתושבים חוששים ללכת בו ברחובות? "הפכנו להיות אזור של מערב פרוע ואין מענה"

משהו לא טוב קורה בשכונה היוקרתית בר"ג- שיכון ותיקים. דף שנתלה ברחבי השכונה בימים האחרונים ומסעיר רבים, רק מצביע על מגמה בה גורמים עברייניים נכנסו לשכונה ומטילים פחד בתושבי השכונה שהייתה שקטה ופסטורלית במשך שנים רבות - לא עוד

כבר שנים ששכונת "שיכון ותיקים" ברמת גן, נחשבת לשכונת יוקרה בכל אזור רמת גן והסביבה –  זוהי אחת השכונות המבוקשות והיקרות ברמת גן, הן בשל אופיה המיוחד עם בתים צמודי קרקע ובניינים בגובה 2-5 קומות והן בשל האוכלוסייה ממעמד סוציו אקונומי גבוה המתגוררת במקום.

אלא שכל התמונה היפה והפסטורלית הזאת של השכונה, רחוקה מאוד מהמציאות אותה חיים בחודשים ובעיקר השבועות האחרונים תושבי השכונה, שעד לא מזמן הייתה שלווה ורגועה.

בשבועות וחודשים האחרונים מתנהלת בשכונה מלחמה בין גורמים עברייניים – שחלקם הגיעו להתגורר בשכונת היוקר וחלקם, מסתבר, פשוט נכנסו והשתלטו על בתים בשכונה בלי רשות ובלי לפחד מאכיפה או מבתי המשפט. פשוטו כמשמעו.

רק לפני כשבוע ימים, הונח מטען חבלה רב-עוצמה סמוך לבית של דמות מוכרת בעולם הפלילי. וזה לא נגמר שם, כעבור ימים קצרים בוצע ירי לעבר בניין רב-קומות במקום. ובעוד התושבים מנסים להירגע מזה – למחרת נורה עבריין אחר כשנמלט משוטרים לא רחוק משם.

ביום שני השבוע, בשעות הערב נשמעו שוב יריות בשכונה שהקיצו בבהלה את תושבי שיכון ותיקים – כשהווטסאפ השכונתי מעביר מסרים של תושבים מפוחדים ששואלים בבהלה האם שוב הם שומעים יריות מתחת לביתם בשכונה?

ואם זה לא מספיק, לאחרונה נתלה דף מודעה ברחבי השכונה המספר איך עבריינים נכנסו לבית במקום – שבעלת הבית שלו לא מתגוררת שם, ופשוט התיישבו בבית והשתלטו עליו.

גם לאחר שדיירים דיווחו על כך לבעלת הבית – לאחר שהבחינו בחומה שהתרוממה מסביב לבית ומצלמות אבטחה, וגם לאחר שבעלת הבית פנתה לבית המשפט שהורה לעבריינים – כך לפי הדף שהופץ, לפנות את המבנה – הם המשיכו להתיישב בו.

הורים לילדים בבית ספר יסודי "ניצנים" פנו לעירייה וראש העיר כרמל שאמה הכהן, כפי שמספרת עופרי – אם לשני ילדים בבית ספר וביקשו ממנו שיאבטח את הדרך לבית הספר – כדי למנוע פגיעה בילדים במידה ושוב מתפתחים קרבות של ירי בין גורמים עברייניים במקום.

שאמה הכהן שלח הודעה לתושבים ואמר להם: "אין לי אפשרות וסמכות להתמודד עם עבריינים ועם ירי, אבל גם תחושת הביטחון היא דבר שמאוד חשוב, וחשובה גם נוכחות של המשמר העירוני ומאבטחים חמושים על אופנועים שיהיו בכניסה לבית הספר ועל ציר ההגעה לבית הספר".

המועמד לראשות העיר, ליעד אילני, התייחס למצב הלא שגרתי ותחושת הסכנה שחשים תושבי "שיכון ותיקים" ואמר: "שיכון הוותיקים לא תהיה המערב הפרוע. אלפי תושבי שיכון הוותיקים מתקשים להירדם בלילה בעקבות האירועים הפלילים החמורים שהתרחשו בשבועות האחרונים בשד' הנרקיסים ומסכנים את שלום הציבור. המצב הזה לא יכול להימשך. לאחר שיחות שהתקיימו עם בכירים במשטרה, אני משוכנע שהם עושים רבות על מנת לטפל בנושא".

אילני התייחס על ההשתלטות של גורמים עברייניים על הבית בשדרות הנרקיסים בשכונה ואמר: "החלטתי לנקוט בצעדים נוספים על מנת שתבוצע אכיפה מהירה במבנה: הגשת תלונה במשטרה לאכיפת פסק דין של בית משפט המחוזי מיום 19.09.21 – פסק הדין קובע כי על האוחזים באופן לא חוקי בנכס להתפנות ממנו. שוחחתי לפני מספר דקות עם בא כוחה של בעלת הנכס החוקית, עו"ד ארי שמאי וביקשתי ממנו להגיש תלונה נוספת במשטרת ישראל לאכיפת פסק הדין. הוא השיב לי כי יעשה זאת בהקדם. המשטרה תדאג לטיפול בתלונה ולאכיפת פסק הדין.

"הגשת תלונה למחלקת הפיקוח על הבניה בעיריית רמת-גן – הגשתי לפני מספר דקות תלונה לגורמים הרלוונטיים בעירייה על מנת שיפעלו להוצאת צו הריסה מנהלי לאור עבירות קיימות במבנה ולאור חשש כי המבנה מסוכן. יש לפעול בנחישות להחזרת השקט והשלווה לשכונה".
צילום: פייסבוק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות