ניוזים חמיםבריאות

כשספיר ואביה החליפו מקומות: הסיפור המדהים של בני הזוג שנרתמו להצלת חיים

ביוני 2022 הגיע ספיר אכסלרוד לתרום מח עצם לאחר שקיבל טלפון מ"עזר מציון" שנמצא מתאים להצלת חייו של חולה לוקמיה בן 23. אביה מדינה, בת זוגו שהתלוותה אליו לתרומה, נחשפה למשמעות של המאגר של העמותה והחליטה כבר באותו יום לתת דגימת רוק ולהצטרף למאגר

באופן מדהים- לאחר כמה חודשים הטלפון מ"עזר מציון" צילצל גם אצלה- ולפני כמה ימים היא הגיעה כדי לתרום מח עצם להצלת חייו של ילד קטן שחלה בלוקמיה קשה. הפעם, הם פשוט התחלפו במקומות- כשספיר היה זה שליווה את אביה. השניים, שעוסקים בהצלת חיים גם ביומיום זכו בהפרש של כמה חודשים להעניק חיים חדשים לאלו שכ"כ חיכו לכך.

ספיר אכסלרוד ובת זוגו אביה מדינה עוסקים במהלך השנה בהצלת חיים של אחרים. שניהם עובדים במד"א, היא מוקדנית והוא חובש ובמקביל גם סטודנט לסיעוד. לפני כשנה קיבל ספיר (26) טלפון ממאגר מח העצם הלאומי של עמותת עזר מציון שהוא נמצא מתאים לתרומת מח עצם עבור הצלת חיים של חולה לוקמיה בן 23. אכסלרוד נרתם בשמחה, ולאחר בדיקות נוספות הוא נמצא מתאים בהתאמה מלאה וביוני 2022 הגיע לבית אורנית של העמותה על מנת לבצע את התרומה.

יחד עם ספיר הגיעה גם אביה מדינה (21), בת זוגו, שהתלוותה אליו למהלך התרומה. לאחר שנחשפה למשמעות האדירה של האפשרות של הצלת חיים, אביה ביקשה להצטרף גם היא למאגר מח העצם. באותו יום נתנה דגימת רוק והצטרפה למאגר.

לפני 3 חודשים- שוב הגיע טלפון מעמותת "עזר מציון". הפעם השיחה היתה לאביה שנמצאה מתאימה להצלת חייו של ילד שחלה בלוקמיה קשה. גם היא עברה עוד מספר בדיקות- ונמצאה מתאימה באופן מלא.

לפני מספר ימים אביה הגיעה לבית אורנית לביצוע התרומה. הפעם, ספיר היה זה שליווה את בת זוגו –ושניהם ישבו שם שוב, הפעם בחילוף צדדים. אביה על כורסת התורמת וספיר על הכיסא הצמוד, כך לסיום התרומה.

אביה מדינה:"כשהגעתי לפה עם ספיר לפני כמעט שנה הבנתי את המשמעות הגדולה של הצלת חיים באמצעות תרומת מח העצם. הצטרפתי למאגר, אבל לא האמנתי שגם אני אזכה להציל חיים, ועוד בתוך זמן קצר כ"כ. קשה לתאר את הסיפוק הגדול."

ספיר אכסלרוד: "זה מדהים שבעצם התרומה שלי הצילה לא רק אדם אחד, אלא שניים. ההחלטה של ספיר להצטרף למאגר ללא היסוס -הצליחה להציל חיים של אדם נוסף. חשוב להבין עד כמה זה פשוט- כמה שעות בדומה לתרומת דם – והסיפוק הוא אדיר."

מנהלת המאגר הלאומי לתורמי מח עצם ד"ר ברכה זיסר:"צריך להצדיע לזוג המדהים הזה שלא היסס ולא התלבט- וזכה להציל חיים. זו זכות והיא כ"כ פשוטה. המאגר הלאומי כבר הביא לקרוב ל5000 השתלות- ומבחינתנו כל תרומה כזו היא עולם ומלואו."

מצ"ב תמונה מיוני 2022 מהתרומה של ספיר, ותמונות מהתרומה כעת של אביה.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות