ניוזים חמיםחדשות

צפו: בתוך חודש אחד, בפעם השנייה רחובות ושכונות בראשל"צ שוקעים בנהרות של מים. התושבים: "לא יתכן שביום חורפי, כל פעם נמצא את עצמנו כלואים בבית ועם רכבים ששקעו. עיריית ראשל"צ מספרת שנערכו לחורף, התוצאות מראות שמישהו שם נרדם"

בתוך חודש ימים, בפעם השנייה, מוצאים עצמם תושבים בהשקמה ובמערב ראשון לציון נצורים בביתם כשנהרות מים מציפים את הרחובות. שוב מערכת הניקוז בעיר נמצאה לא מוכנה, וזו רק התחלת החורף. איך יתרץ זאת הפעם ראש העיר רז קינסטליך?

רק לפני חודש ימים, ב-25 לנובמבר הייתה מערכת גשם שגרמה להצפות כבדטת בראשון לציון, כשרחובות, שלמים הוצפו, רכבים רבים שקעו ונגרם נזק לחנויות. אז ירדו 55 מ"מ גשם ביום הזה, כשראש העיר רז קינסטליך מסביר כי העיר נערכה לחורף מבעוד מועד, אך בגלל שהיה גשם שירד במשך כשעה רצופה, זה גרם לעומס על מערכת הניקוז.

כאמור, אותן בעיות ואותן מראות חזרו בראשון לציון ואך באותם מקומות, כך למשל תועדו כמה מכוניות ששקעו בשכונת נאות שקמה, באותו מקום שבו תועדו לפני חודש כמויות גדולות של מים והצפות ענק.

יריב שגר במערב ראשון לציון מספר: " מאתמול אנחנו ממש כלואים בהית. יש כאן נהרות של מים, כל פעם שיש גשם במשך יום אחד, התשתיות כאן על הברכיים. כל פעם אנחנו שומעים שנערכו למערכות הגשם וכל פעם שוב זה חוזר. לא ברור לי איך בעיר שמתיימרת להיות מתקדמת לא מצליחים לפתור בעיה כזאת. הרי זה לא שנכנסנו למערכת גשם סוערת, זה חורף, זה הכל. ראש העיר קינסטליך צריך להפשיל שרוולים ולא לספר כל פעם סיפורים שהיה גשם חזק. חורף זה גשם לידיעת ראש העיר והאחראים על תשתיות הניקוז".

יו"ר האופוזיציה וחבר מועצת העיר דורון אוזן, התייחס לנושא: "התשתיות העירוניות צריכות להיות ערוכות לכל כמות מי גשמים. בישראל יודעים להעריך כמה קו"ב מים מקסימלי יורד.
אם ראש העיר היה דואג שהעיר תהיה נקיה הלכלוך לא היה נתקע בקולטנים וסותם אותם שוב ושוב. אם היו מנקים את הקולטנים אחת לחודשיים המצב היה נראה אחרת אבל בעיר כ"כ מלוכלכת כמו ראשון זו התוצאה.אילו היו דואגים לוודא שהחלפת צנרת ושיפוצים במיליונים מקופת העירייה תהיה מועילה והקוטר יהיה רחב יותר וימנע הצפות. אילו דאגו להוסיף בורות ניקוז בעיקר באזורים ידועים כבעייתיים דיינו. אילו רז היה דואג למנות אנשים טובים בעלי נסיון לידו ויועצים טובים זה היה מכפר על חוסר הנסיון והמצב היה טוב יותר, צעיר ללא נסיון מתכון לכשלון בעיר כמו ראשון והעיר היתה מתפקדת ולא על סף קריסה. מציע לרז לרכוש מצופים לתושבי העיר עם לוגו ראשון לציון יום הולדת 140 לקראת שבר הענן הבא".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: ״בראשון לציון ירדו החל מתחילת המערכת החורפית ביום שבת ועד היום – קרוב ל-200 מ״מ גשם והיא נחשבת לשיאנית הגשם במערכת הזו. בחלק מהזמן ירדו ממטרים כבדים, בפרקי זמן קצרים מאוד ולכן נרשמו מספר מוקדי הצפות בעיר. כלל ההצפות טופלו אחרי דקות בודדות ומפלסי המים ירדו, בזכות היערכות ופריסה של כלל צוותי העירייה בשטח מבעוד מועד. בלילה הייתה מערכת גשמים נוספת ועד לרגע זה לא נרשמו הצפות נוספות ברחבי העיר. עיריית ראשון לציון תמשיך לפעול יחד עם עובדיה, מסביב לשעון בכדי לפעול באופן מהיר ויעיל למען תושבי העיר, בכל מזג אוויר".

 

צילום: חדשות בזמן אמת והרשת החברתית

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות