ניוזים חמיםחדשותמשפט

צפו: מה ראש עיריית ר"ג מנסה להסתיר מתושבי העיר? הוגשה הבוקר עתירה לביהמ"ש שיורה לעירייה לחשוף את הוצאות הנסיעות המרובות של ראש העיר והנהלת העירייה וחלוקת מכשירים אלקטרונים יקרים שמקבלים גורמים שונים בעירייה

מה מנסים להסתיר ראש עיריית ר"ג, מנכ"ל העירייה והנהלת העיר מתושבי רמת גן? את זה מנסה לחשוף עתירה שהוגשה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בה דרישה לחשוף את הוצאות הנסיעות המרובות מהם נהנו חברי הנהלת העירייה ובעיקר שאמה הכהן וגם עניין חלוקת מכשירים אלקטרוניים יקרים לשימוש אישי, למי ניתנו ולמה?

מה מסתירים ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, מנכ"ל העירייה (מפכ"ל המשטרה לשעבר) מוטי כהן וחברי הנהלת העירייה מתושבי העיר? זה מה שמנסים לחשוף, במשך למעלה משנה, בכל דרך אפשרית יו"ר האופוזיציה ומי שכיהן כמ"מ ראש העיר, ליעד אילני ועוד חברי מועצת העיר.

כרמל שאמה הכהן וחברי הנהלת העיר, בהם מ"מ מקום ראש העיר אדם קניגסברגר וסגן ראש העיר רועי ברזילי ועוד חברי הנהלת מועצת העיר, השתתפו במספר רב של נסיעות לחו"ל ליעדים תמוהים ובהרכב של חברים נרחב, כשהמטרות הן תמוהות והעלויות מגיעות למאות אלפי שקלים מרובים.

בעתירה שהוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב, ביקש חבר מועצת העיר, ליעד אילני מבית המשפט להורות לעירייה לחשוף מידע האמור להיות מובא בפני הציבור אך בעירייה כבר זמן רב מסרבים לחשוף אותו. בין היתר מתבקש בית המשפט להורות לראש העיר כרמל שאמה הכהן והנהלת העירייה לחשוף לציבור את המכשירים האלקטרוניים שחולקו וניתנו בעלות גבוהה לידי אנשים וגורמים שונים בעירייה ובתאגידי העירייה לשימושם האישי – כמו לדוגמא מכשירים ניידים חדישים, טאבלטים וכדומה. העירייה מסרבת לחושף למי ניתנו המכשירים, מכספי הציבור, לשימושם האישי והפרטי של אותם עובדים. השאלה הנשאלת, אם הדבר נעשה כחוק וכשורה, מה יש לעירייה ולעומד בראשה להסתיר ולסרב לחשוף בפני הציבור?

הבקשה השנייה בעתירה לבית המשפט נוגעת לנסיעות המרובות שביצע ראש העיר כרמל שאמה הכהן וכן חברי הנהלת העירייה ליעדים שונים ותמוהים בעלויות שמגיעות למאות אלפי שקלים מקופות הציבור.

בעירייה מסרבים למסור פרטים לגבי המחלקות בהם טסו ראש העיר ואנשיו, ולגבי בתי המלון ועלותם.

בעתירה מבקש אילני מבית המשפט להורות לראש העיר ועיריית רמת גן לחשוף בפני הציבור פירוט של כל הדברים האלו.

ממסמכים חלקיים שהגיעו לידי "ניוזים מרכז" עולה תמונה מדאיגה של בזבוז כספי ציבור לנסיעות מרובות לחו"ל של ראש העיר כרמל שאמה הכהן בעיקר ואתו גם סגנו רועי ברזילי וממלא מקומו אדם קניגסברגר – נסיעות המעלות שאלות קשות לגבי בזבוז כספי הציבור.

כך למשל: בנובמבר 2019 סיגל חורש, מהנדסת העיר ואדם קניגסברגר עם חברת המועצה עדנה וידל נסעו ל"כנס בנייה לגובה" בעיר שיקאגו בארצות הברית בעלות של 60 אלף שקל מכספי הציבור. ואם חשבתם שזה הספיק למ"מ ראש העיר מר קניגסברגר להשכיל ולהבין לגבי הבנייה לגובה, כנראה טעיתם – כי כעבור 5 חודשים בלבד קניגסברגר ומהנדסת העיר והפעם כשמתלווה אליהם סגן ראש העיר, רועי ברזילי, שגם מרבה בנסיעות על חשבון הציבור, כך עולה, נסעו לעוד כנס לבנייה לגובה – הפעם היעד אקזוטי יותר: בעיר שנג'ן שבסין, כשהפעם עלה למשלם המיסים ברמת גן "רק" 41 אלף שקל.

סגן ראש העיר, רועי ברזילי, בהחלט יכול להתפאר במעמד "נוסע מתמיד" כשהוא נהנה מנסיעות שונות ומגוונות ליעדים שונים ברחבי הגלובוס, יעדים שמממומנים ממשלם המיסים ומטרתם תמוהה לכל הפחות – כך למשל הוא נסע לניו יורק כביכול להביא תרומות למוזואוני העיר, כשלא ברור כמה ואם הגיעו תרומות. כך למשל הוא הצטרף גם לנסיעה לדובאי לתערוכת "אקספו" במשלחת בראשה עמד כרמל שאמה הכהן עם עוד 8 חברי הנהלת העירייה שכלל לא ברור מה הביקור הזה קשור לתפקידם בעירייה, כשהתשובה לכך ברורה- שזה לא קשור, כשזה עלה למשלם המיסים כ-90 אלף שקל!

ברזילי גם ערך מסע בין 3 יעדים שונים: ברנט, שטרסבורג וגם לונדון במאי 2019.

אלא שעיריית רמת גן מסרבת לתת פירוט של הנסיעות שמהם נהנו ראש העיר, מנכ"ל העירייה מוטי כהן, חברי הנהלת העירייה, בהם גם היועץ המשפטי של העירייה – שלמשל נהנה מנסיעה לתערוכת אקספו בדובאי (שכלל לא קשורה לתפקידו). בעתירה שהוגשה היום לבית המשפט על ידי חבר המועצה ליעד אילני, התבקשה העירייה לחשוף באילו מחלקות טסו ראש העיר וחברי הנהלת העירייה ואחרים שיצאו על חשבון משלם המיסים למסעות בחו"ל. בעתירה התבקשו לחשוף לאילו בתי מלון הלכו חברי הנהלת עיריית רמת גן והעומדים בראשה וכל זאת מכספי הציבור.

מעיריית רמת גן לא נמסרה כל תגובה.

 

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות