ניוזים חמיםבריאות

הכירו את "שומרי סוכר": הבית של חולי הסוכרת בגוש דן

חודש המודעות לסוכרת, שמסתיים בימים אלה, מציף את הצורך בחיים מאוזנים לצד המחלה, במטרה למנוע הידרדרות למצבים מסוכנים * בדיוק לשם כך הקימו במרפאת בלומנטל של כללית את קבוצת "שומרי סוכר", הנפגשת על בסיס שבועי ועוברת הדרכות מקצועיות כיצד לחיות לצד הסוכרת * על הדרך הפכו המשתתפים לסוג של משפחה שנייה * צפו בסרטון המרגש

אחת לשבוע הם נפגשים במרפאת בלומנטל של כללית, השוכנת על התפר שבין בני ברק לרמת גן. קבוצה אקלקטית של אנשים – נשים וגברים, חילונים וחרדים, חלקם מבוגרים יותר וחלקם פחות – שלכולם דבר אחד במשותף: הם מאובחנים עם טרום סוכרת או סוכרת עם טיפול תרופתי, והחיים אילצו אותם ללמוד להתמודד עם השינויים הנדרשים מהם, ההגבלות והחובות, על מנת לחיות לצד הסוכרת בבטחה. הקבוצה במסגרתה הם נפגשים נקראת "שומרי סוכר" (על משקל "שומרי משקל") ומפגשיה מתקיימים ברחבת הסדנאות של מרפאת הסוכרת, הממוקמת בקומה השלישית של מרפאת בלומנטל.

יפעת פרייד, אחות מומחית קלינית בסוכרת (מאבות ואימהות מחנכי הסוכרת בישראל), ומי שמשמשת כרכזת תחום הסוכרת במחוז דן-פ"ת בכללית , מספרת על הרקע להקמת הקבוצה, שאת מפגשיה היא מרכזת ומנחה. "במסגרת העבודה שלי כרכזת הסוכרת המחוזית, חשוב לי לקדם את איכות הטיפול שמקבלת אוכלוסייה זו, אשר נמצאת בסיכון לפתח מחלות לב, כליות, עיניים ופגיעות נוספות, במידה והמחלה שלהם תצא מאיזון. אחד מהכלים העומדים לרשותנו לשם כך הוא קיום קבוצות הדרכה", מספרת פרייד. לדבריה, "כבר שנים רבות נהוג לקיים סדנאות של עד 6 מפגשים וסיום. החידוש הפעם הוא שהקמנו קבוצה שנפגשת על בסיס שבועי מתמשך ואשר המפגשים עמה מתקיימים כבר חצי שנה".

מאושרים. חלק ממשתתפי קבוצת הסוכרת של יפעת פרייד. צילום: ניוזים

לא צריך להתמודד עם המחלה לבד

פרייד מציינת כי "מאחר והסוכרת היא מחלה כרונית, משמע כזו שאיננה עוברת, גם המענה אליה צריך כרוני. משכך, כל מטופל של כללית שמוגדר כחולה כרוני, וזקוק לתמיכה, למילה טובה, לשיחה עם חברים ולדעת שיש לו בית שאליו הוא יכול להגיע כל שבוע כדי לקבל את הכוחות להתמודד, מוזמן ליצור עמנו קשר ולהצטרף לקבוצה". ואכן, מספיק להגיע לביקור קצר באחד המפגשים שמעבירה פרייד ולחוות באחווה המשפחתית הנדירה שנוצרה סביב קבוצת "שומרי סוכר". החברות והחברים קשרו קשרים חברתיים שחורגים משעות מפגשי הקבוצה, נוצרה ביניהם חברות איתנה והם מרבים להיוועץ אלה עם אלה, וכמובן גם עם רכזת הקבוצה, בנוגע למאכלים אותם צורכים, לכושר גופני ולשאר אורחות חיים המאפשרים להם לשמור את הסוכרת מאוזנת.

המפגשים מתקיימים אחת לשבוע בשעות הערב ונמשכים בין שעה לשעה וחצי למפגש. במסגרת המפגשים משולבים מרצים מתחומים רב-סקטוריאליים כגון דיאטה, פיזיותרפיה, רפואה משלימה, רוקחות ועוד, בהם מקבלים המשתתפים מידע המסייע להם בהתמודדות היומיומית עם הסוכרת. "מאחר וכמות חולי הסוכרת כיום היא כל כך גבוהה, מתבקש לתת מענה שבועי לכל אדם שרוצה, אפילו אם רק השבוע אובחן כחולה סוכרת לראשונה, להגיע אלינו למרפאת בלומנטל של כללית ולהתחבר למפגשים השבועיים של קבוצת 'שומרי סוכר', שכבר מזמן הפכה למשפחה", מסכמת פרייד.

המשתתפות והמשתתפים, אגב, מרוצים עד הגג – כפי שאפשר לראות מתגובותיהן של המטופלות רומה ברזילי, ברכה גודשמיט, מירי גולדפרב ודליה הורדי, המופיעות בסרטון המצורף.

לפרטים נוספים ניתן לפנות בוואטספ למספר: 050-6263726

<<צפו בסרטון שבראש הכתבה>>

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות