ניוזים חמיםחדשותבריאות

רותי הלכה לסופר לקניות, הרגישה לא טוב והרופא הציל את חייה "אני מודה לד"ר דקה על הנחישות שהצילה אותי ומאפשרת לי לחגוג את החגים יחד המשפחה שלי".

"זה היה יכול להסתיים במוות פתאומי. המטופלת הגיעה ברגע האחרון, רגע לפני סגירת המרפאה, כשהמדדים שלה תקינים לחלוטין ובכל זאת ד"ר ג'אמל דקה לא הרפה והיה נאמן לתחושותיו הקליניות- והציל את חייה." כך מתאר את המקרה ד"ר ארקדי מורדוכוביץ, מנהל מרפאת כללית מגדלי העיר ראשון לציון.

רותי בת השישים מראשון לציון הגיעה יחד עם ביתה לסופר מרקט במגדלי ראשון לציון, במהלך הקניות בסופר החלה להרגיש חולשה כללית עד כדי עילפון. הקונים בסופר ניגשו למרפאת כללית שנמצאת קומה מעל הסופר בכדי להזעיק עזרה. מנהלת הסיעוד, רימה לוקוביצקי, מיהרה לסופר והביאה את רותי על כיסא גלגלים ישירות למרפאה, דקות ספורות לפני שעת הסגירה.

ד"ר ג'אמל דקה קיבל את המטופלת ובתה שסיפרה לרופא כי אמה החלה להרגיש פתאום חולשה וכאבים בחזה. ד"ר דקה ביקש לקחת מדדים מהמטופלת הכוללים אק"ג, סטורציה (חמצן בדם), לחץ דם ודופק, אך למרבה הפלא כל המדדים היו תקנים וללא כל ממצא. גם בתיק הרפואי של המטופלת לא היה כל ממצא חריג או סיבה לחשד. יחד עם זאת ד"ר דקה לא הרפה והחליט להתעמק במטופלת שכן לא סביר שאישה בריאה מגיעה למצב של עייפות וחולשה עד כדי ישיבה בכיסא גלגלים "היא אמרה לי שנוח לה יותר על הכיסא" אומר ד"ר דקה "וטענה שהיא מאוד עייפה. התחלתי בביצוע בדיקה פיזית וזיהיתי הפחתה של כניסת אוויר אבל לא משהו שמסביר את התלונות שלה – כאבי ראש, כבדות, חולשה. לא הבנתי איך אדם בריא מגיע למצב שהוא לא יכול ללכת ויותר נוח לו על כיסא גלגלים אז ביקשתי ממנה לקום וללכת מספר צעדים לעבר חדר האחות ולבצע שוב אק"ג, חיפשתי דגלים אדומים איזו סטייה מסוימת בתחילה חשדתי שמדובר באירוע מוחי".

המטופלת קמה מהכיסא וניסתה ללכת לעבר חדר האחות אך התחילה להתנשם בכבדות ואף ציינה כי לא יכולה לשכב לבצע את בדיקת האק"ג ועדיף לה יותר בישיבה. "ישר הבנתי שמדובר כאן במקור לבבי או חשד למחלת ריאות, הסברתי כי אמנם הממצאים והבדיקות כביכול תקינים אבל הקליניקה שלה מחשידה ולכן המלצתי להתפנות במיידי למיון באמבולנס".

המטופלת והבת עוד היססו לרגע. מוסיף ד"ר דקה "אני זוכר שאמרתי למטופלת במפורש שהיא באמצע אירוע וביקשתי ממנה ללכת למיון" בתום התייעצות קלה וקבלת ההפניה, המטופלת בליווי הבת פונו באמבולנס למיון.

"למחרת נודע לי כי המטופלת אושפזה בטיפול נמרץ לבבי עם תסחיף ריאתי וערכים מוגברים מאוד. תסחיף ריאתי זה מצב חירום שקשה לאבחנו כי לרוב מופיע ללא סימפטומים ברורים. זה נגרם כתוצאה מקריש דם שמסתובב בגוף ומגיע לעורקי הריאות ושגורמים לחסימה ולעיתים אף למוות. אם המטופלת לא הייתה מגיעה בזמן למיון היה יכול להיגמר במוות. תסחיף ריאתי שלא מאובחן בזמן מוערך בשיעור תמותה שנע בין 35-45 אחוז".

רותי שמתאוששת עדיין מהאירוע  הודתה לד"ר דקה מספר ימים לאחר מכן ואמרה נרגשות "הוא הציל לי את החיים, פשוט הציל את החיים שלי" והוסיפה "אני מעריכה מאוד את התושייה של ד"ר דקה שהתעקש שנתפנה למיון להמשך בירור ומודה לו על ההתערבות והנחישות שככל הנראה הצילה אותי ומאפשרת לי לחגוג היום את החגים יחד המשפחה היקרה שלי".

מרפאת כללית מגדלי העיר ראשון לציון- מחוז מרכז כללית

דר ג'מאל דקה, רופא משפחה במרפאת כללית מגדלי העיר ראשון לציון- מחוז מרכז כללית, בן 31, גר בכפר זמר שליד חדרה ובכל יום נוסע מחדרה למרפאת כללית בראשון לציון.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות