ניוזים חמיםחדשות

ממחר חברת “וולט” תתחיל לפעול בראש העין, ביוזמת חבר המועצה עופר גבאי. הבעיה: בעלי עסקים כועסים על המהלך וטוענים: “זה יביא אותנו ליקר את המנות”, בעוד התושבים שמחים

בעלי עסקים בראש העין כועסים על היוזמה של חבר המועצה, עופר גבאי שבגינה ממחר חברת המשלוחים "וולט" תתחיל לפעול בעיר. בעוד התושבים רובם שמחים ומברכים על כך, בעלי העסקים חלקם מאיימים בהעלאת מחירים. גבאי: "זה יגדיל את מספר הלקוחות של העסקים וממש לא יפגע בהם. הגיע הזמן שלתושבי ראש העין יהיו את אותם השירותים שיש לתושבי תל אביב".

ממחר, יום שלישי חברת המשלוחים "וולט" תתחיל לפעול בעיר ראש העין. כל זאת קורה לאחר שחבר המועצה, עופר גבאי, ניהל דין ושיח ארוך עם החברה עד ששכנע אותם להגיע סוף סוף גם לראש העין. אלא שבעוד תושבי ראש העין יוכלו ממחר ליהנות משירות שזמין עבור כמעט כל תושבי המדינה מדרום ועד צפון, יש בראש העין בעלי דוכני מזון והסעדה בעיקר שכועסים על המהלך ומותחים ביקורת קשה.

כך למשל, הבעלים של "שווארמת עזריאל" הידועה בעיר, תקף את המהלך של גבאי וכך כתב בפוסט: "שלום מר עופר גבאי חבר עיריית ראש העין היקר. ראשית כל, מי שמך אחראי על בעלי העסקים? מי שמך לפנות לוולט בשמנו? בדקת עם בעלי העסקים מה דעתם? מאמין שתשובתך תהיה לא, לשאלות הנ"ל. כולנו נשמח מאוד שלא תתערב במה שלא קשור אליך. עוד שאלה, יידעת את הקוראים שאם וולט, תעבוד בראש-העין המחירים יעלו לפחות ב-20%? או שאולי אתה תממן את ההפרש לוולט? אתה מבין בכלל מה זה לשלם 30% עמלה? כל העסקים היו חותמים עכשיו על 10% אחוזי רווח מהמחזור החודשי. איך זה מסתדר, מר גבאי שאתה ממליץ לי לשלם 30% עמלה. במקרה שלי, אתה חושב שלמכור פיתה שווארמה ב-52 ₪ ולאפה ב-63 ₪ זה הגיוני, זאת במידה ואעבוד עם וולט? תהיה רציני, לך תבדוק את הנושא ואשמח לשמוע ממך. תיפגש ברעננה וכפר-סבא, עם עסקים שעובדים עם וולט, כולם "בוכים". בוא נראה את העובדות. אם זה כל-כך טוב, למה העסקים לא מעוניינים לעבוד עם וולט? רוב מכריע לא מעוניינים לעבוד וולט. אנה ממך, תתעסק בעניינך, או אולי בפרסום שעשית יש משהו סמוי מהעין לכאורה. כל בר-דעת יחשוב כך, היות שאתה הולך נגד העסקים בראש-העין וזה לא הגיוני..".

לעמת מספר בעלי עסקי מזון בעיר שלא אוהבים את המהלך וכאמור חלקם מאיימים בהעלאת המחירים, רוב התושבים מברכים על המהלך, כמו שמוליק משכונית אפק שמספר: "אנחנו מרגישים כאילו הצטרפנו לציוויליזציה. בכל הארץ מופעל וולט והעסקים לא קורסים ולא סוגרים. הגיע הזמן לשבור מונופולים של דוכני מזון שגם ככה גובים מחירים מופקעים בחלקם. הם מרוויחים יפה מאוד בכל הערים גם עם וולט. אי אפשר להישאר בתקופת החושך כי זה לא נוח לבעל עסק כזה או אחר".

פנינו לחבר המועצה, עופר גבאי שיזם את הבאת "וולט" לראש העין שהסביר את מה שעומד מאחורי היוזמה שלו: "טובת ורווחת ראש העין היא לנגד עיניי, מעל הכל. השירות של וולט יאפשר לתושבים ליהנות משירותים שכל תושב בכל עיר מקבל – ואין סיבה שתושבי ראש העין לא יקבלו. אני תמיד אומר: מה שטוב לתושב תל אביב, אין סיבה שתושב ראש העין לא יקבל. בזמן הקורונה  ניסיתי לפנות לרשתות שונות להפעיל משלוחים בראש העין, אבל זה לא הסתייע. במשך זמן ארוך, אני מנסה את חברת 'וולט' להיכנס לתחומי העיר. אני שמח שבסופו של דבר, הם מגיעים לכאן.

"אני מאמין שהשירות יעניק ערך מוסף לחברות שאנחנו מעוניינים למשוך לעיר. לדוגמא: חברות סטארט אפ שבאות לגייס עובדים, אחד מהדברים שהעובדים שואלים זה אמצעי התחבורה לעבודה וגם האם יש רשתות מזון זמינות עבור עובדי ההיי טק. בכך מרכיב ההסעדה יהיה זמין עבור חברות שיגיעו לכאן".

 

מה אתה עונה לבעלי העסקים שטוענים שההגעה של וולט תפגע בהם, והם יאלצו לשלם 30 אחוז עמלה ובכך יצטרכו לייקר את המוצרים שהם מציעים – בעיקר בתחום המזון וההסעדה.

 

"אני מאמין שהגעת 'וולט' לעיר לא רק שלא תפגע בעסקים, אלא תייצר להם תנועה של אלפי לקוחות שעד היום לא נחשפו לעסק שלהם והם יהפכו ליותר נגישים עבור הלקוחות. יכול להיות שהעמלה שוולט לוקחים גבוהה עבורם- אבל בעלי העסקים מקבלים בתמורה פרסום וחשיפה לקהל צרכנים הרבה יוצר גדול וכך גם המחזור הכספי שלהם יגדל. וגם: בסוף שמה שאתה מציע ללקוחות עומד מול עסקים אחרים, זה יוצר תחרות. זה גורם לשיפור בשירות ושיפור במה שאתה מציע ללקוחות".

 

איך מונעים מכך שעסקים שונים לא ייקרו את המוצרים ומה שהם מציעים וירכבו על גל הוולט?

 

"כל עסק יעשה את החישוב שלו, אבל אני חושב שבכך שיעלה מספר הלקוחות שלהם יקזז את העמלות שהם ישלמו לוולט. אני מוכן לקחת על עצמי ולנסות להוביל בעירייה מהלך בו ניתן לבעלי העסקים המקומיים כלים כדי לשגשג בעיר. יש מקום להכניס ולתת לעסקים המקומיים את הבמה והפלטפורמה לצמוח בעיר, ליצר אירועים שימשכו לעסקים שלהם קהל ועוד".

 

צילום: יח"צ וולט ישראל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות