ניוזים חמיםחדשותבת ים

הישג היסטורי: הארנונה בבת-ים יורדת לראשונה, החל מהחודש הקרוב. צפויה ירידה נוספת

לראשונה אי פעם: ראש העיר צביקה ברוט הצליח להביא להפחתה בארנונה, הראשונה אי פעם בעיר, שתיכנס לתוקף כבר בחודש הבא. בעוד שנתיים צפויה פעימה שניה של הפחתה נוספת

 

ראש העיר בת-ים צביקה ברוט רשם היום הצלחה משמעותית כשעמד בהבטחת הבחירות המרכזית שלו – להתחיל ולהוזיל את הארנונה בעיר. הממשלה הודיעה היום שהיא מאשרת את תכניתו של ברוט, להתחיל בהוזלת הארנונה כבר בשנת 2022, כאשר בעוד שנתיים צפויה פעימה שניה של הוזלה נוספת.
מדובר בהישג כפול כיוון שרבים טענו שמדובר במשימה בלתי אפשרית וכי ברוט לא יצליח לעשות זאת – אך כעת המהלך הושלם, רגע אחרי שברוט הצליח לראשונה לאשר תקציב מאוזן, ולחסל את הגירעון העצום של בת-ים אליו נכנסה בתקופות של הנהלות העיר הקודמות.

במשרדי האוצר והפנים ציינו שהם החליטו לאשר את המתווה, כאות הערכה להישג הכלכלי של הנהלת העיר בראשות ברוט והמנכ״לית יודפת אפק-ארזי, אליהם היו שותפים הסגנים וכל חברי הנהלת העיר. בממשלה ציינו כי העובדה שברוט הצליח לראשונה לאזן את התקציב, לסגור את החובות, ולהילחם בשחיתות לצד הצגת ניהול מקצועי, איפשר להם לראשונה להיענות לבקשה.

ההישג הזה בולט במיוחד לאור העובדה שהממשלה הודיעה כבר לפני כחצי שנה שהארנונה בכל הארץ תעלה בינואר בכ-2 אחוזים, במסגרת עדכון המדד השנתי.
כעת בבת-ים תרד הארנונה באחוז גבוה יחסית – הגבוה ביותר בארץ – של 3 אחוזים, כלומר העליה הממשלתית תתבטל וכן תבוצע הפחתה נוספת כך שבסך הכל מדובר בהנחה שנתית של 3 אחוזים. מדובר בכמה מאות שקלים בממוצע למשפחה, בהתאם לגודל הדירה. ככל שהדירה גדולה יותר, ההנחה גם תגדל בהתאם.

במקביל הודיעו בעיריה כי מדובר בפעימה ראשונה שמבשרת את השינוי, לאחר שלאורך כל השנים כל הנהלות העיר רק העלו את הארנונה. בעוד שנתיים צפויה פעימה שניה, שתביא להפחתה משמעותית נוספת.

ראש העיר ברוט אמר היום כי: ״אני נרגש מאד להיות ראש העיר הראשון שמצליח להוריד את הארנונה בבת-ים. אמרתי לממשלה שזה חלק תהליך ההבראה, כי אי אפשר להילחם בשחיתות ובגירעון, בלי לתת דיבידנד גם לתושבים שגם הם חלק מהתהליך הזה. אנחנו אוהבים את בת-ים ואני שמח שהצלחנו לקיים גם במקרה השה את ההבטחה שלנו. חשוב מאד שנמשיך לעבוד קשה כדי לשמור על ההישגים ולוודא שבת-ים לא תחזור חלילה לאחור״.
ברוט ביקש להודות לשרת הפנים איילת שקד שלדבריו היא ידידת אמת של העיר בת-ים, וכן לשר האוצר אביגדור ליברמן והצוותים המקצועיים במשרדי הפנים והאוצר. ״הם שותפים מלאים להצלחה שלנו ואנחנו מודים להם מאד״, הוא אמר. ברוט גם ביקש להודות לסגני ראש העיר וחברי ההנהלה, וכן למנכ״לית יודפת אפק ארזי שהובילה את ניהול המהלך הכלכלי לאורך כל הדרך בצורה מעוררת כבוד, כלשונו.

 

צילום: מערכת ניוזים

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות