ניוזים חמיםחדשותבת ים

צפו: ראש עיריית בת-ים בפנייה מיוחדת לתושבים: "פונה לתושבים להגיע להתחסן, כדי לאפשר לילדי העיר לחזור לגנים ובתי הספר. אם אחוז המתחסנים לא יעלה, מערכת החינוך לא תפתח"

בראיון מיוחד ל"ניוזים מרכז", ראש עיריית בת-ים, צביקה ברוט, מסביר איך חזרתם של ילדי העיר למוסדות החינוך, תלויה בתושבי העיר המבוגרים יותר וקורא לתושבים: "בואו להתחסן למען בריאותכם ולמען הילדים שמחכים שתתאפשר פתיחת מערכת החינוך"

מערכת החינוך בבת-ים עדיין לא נפתחה כמו בערים אחרות, וזאת בשל העובדה שלמרות ירידת התחלואה בעיר, עדיין בת-ים לא רשמה אחוז מתחסנים כזה שלפי ציון "הרמזור: יאפשר פתיחת מערכת החינוך בעיר.

ראש עיריית בת-ים, צביקה ברוט, פונה לתושבי העיר ובעיקר בגילאי 50 פלוס וקורא להם לצאת להתחסן כדי לאפשר לבת-ים ובעיקר למערכת החינוך בעיר, להיפתח שוב ולתת לילדים לשוב לגני הילדים ובתי הספר:

"אנחנו מבינים דבר אחד – חייבים להחזיר את העיר לשגרה, גם מבחינת הילדים בגני הילדים ובבתי הספר וגם מבחינת המסחר", אומר ברוט. "כדי שזה יתקיים יש שני תנאים שמשרד הבריאות קבע אותם: התנאי הראשון זאת רמת התחלואה, התנאי השני – זאת רמת החיסונים. מבחינת רמת התחלואה, בת-ים היא במצב טוב יחסית. אנחנו מהערים הראשונות בגל הראשון והשני שהפכו לירוקות והיום אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי להוריד את התחלואה. רוב הציבור משתף פעולה, לא כולם. אבל גם לאלו שעדיין לא משתפים פעולה, אנחנו מנסים להסביר שחשוב לשתף םעולה. אנחנו היום מוגדרים צהובים ובציון 6.6 של הרמזור, שזה מצוין".

ברוט מסביר כי כרגע גורל הפתיחה של בת-ים נתון בידי התושבים עצמם ובעיקר אלו בני ה-50 פלוס: "בעוד ברמת התחלואה המצב של בת-ים הוא טוב, לפי ראש העיר צביקה ברוט ברמת המתחסנים בעיר יש מקום גדול לשיפור כדי להוציא את בת-ים לשגרה. "לפי הנתונים בידינו, יש 68 אחוז של מתחסנים בחיסון השני של בני 50 ומעלה. רק כשנגיע לרמה של 70 אחוז נוכל לפתוח את בתי הספר. אני קורא לציבור: 'תנו כתף' תרתי משמע. חייבים את העזרה שלכם, כדי להחזיר את הילדים לבתי הספר. מאמינים שתוך כמה ימים נגיע לזה, אז לכו להתחסן כדי שנגיע לפתוח בתי ספר ולחזור לשגרה".

 

באילו צעדים אתם נוקטים כדי שאנשים יגיעו להתחסן?

 

"הדבר המרכזי זה להקל על מי שמעוניין להתחסן. פתחנו מתחמי חיסון שלא קשורים לקופות החולים. פתחנו מרכזים במצבה, בחוף הים וגם במועצה הדתית- לציבור הדתי ובימים הקרובים יפתח בקניון בת-ים. אנחנו עושים את זה כדי להקל על מי שלא מעוניין לקבוע תור בקופות. מגיעים בלי תור וזה לוקח 5 דקות והחיסון בטוח לחלוטין. אין טעם להסתכל על פרסומים שקריים. היענות הציבור בסך הכל היא טובה, אבל צריך יותר".

 

איזה מסר יש לך להורים שמחכים לפתיחת מוסדות החינוך?

 

"המטרה הראשונה שלנו זה להחזיר את הילדים לבתי הספר וגני הילדים. אנחנו עושים מאמצים גדולים אבל זה בעיקר תלוי בשיתוף פעולה של הציבור. רוב ילדי ישראל עדיין בבית, אבל אנחנו בבת-ים רוצים להצטרף לערים שפתחו את הלימודים. חסר קצת כדי לאפשר זאת. אנחנו מאפשרים בינתיים לגננות ומנהלי בתי ספר, למי שרוצה, להפעיל בקבוצות קטנות לימודים בחוץ. זה קצת הקלה למי שמעוניין לתת לילדים לצאת קצת החוצה ולפגוש את חבריהם והמורים והגננות".

 

צילומים: רשת "ניוזים ישראל"

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות