ניוזים חמיםחינוך

לאחר עתירה לבית המשפט, האוניברסיטה הפתוחה בפשרה עם אגודת הסטודנטים: תבחן פרונטלית גם את הסטודנטים שלא מוכנים להוריד את תוכנת התומקס ולא רק את מי שלא יכולים להוריד אותה

אגודת הסטודנטים.יות באוניברסיטה הפתוחה: "לשמחתנו בית המשפט הבין את מצוקת ציבור הסטודנטים וקבע כי חייבת להיות חלופה לבחינות התומקס"

לאחר מאבק עיקש בין אגודת הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה לאוניברסיטה עצמה שבעיצומו הגישה האגודה עתירה לבית המשפט בדרישה למצוא חלופה הולמת לשימוש בתוכנת התומקס לסטודנטים הנבחנים מרחוק, הגיעו הצדדים לפשרה בה הוחלט כי האוניברסיטה תבחן פרונטלית גם את הסטודנטים שלא מוכנים להוריד את תוכנת התומקס ולא רק את מי שלא יכולים להוריד אותה, כפי שהתבקש בתחילה על ידי האוניברסיטה.

וכך פנו באגודת הסטודנטים.יות של הפתוחה לקהל הסטודנטים לאחר המשפט: "סטודנטיות וסטודנטים יקרים/ות, כפי שידוע לכם האגודה עתרה לבית המשפט בנושא תוכנת התומקס לאחר שכל ניסיונותינו לטפל בנושא אל מול הנהלת המוסד לא צלחו. חלק מהסטודנטים נתקלו בתקלות, חלקם לא יכול להוריד את התוכנה וחלקם לא רוצה להוריד את התוכנה. לשמחתנו בית המשפט הבין את מצוקת ציבור הסטודנטים וקבע כי חייבת להיות חלופה לבחינות התומקס. בפשרה שסוכמה בין הצדדים נקבע כי האוניברסיטה תבחן את הסטודנטים שלא יכולים להוריד את התוכנה ו/או לא רוצים להורידה, במקום זאת ייבחנו פרונטלית ולא רק כאלו שיש להם בעיות תשתית. האוניברסיטה צריכה לבחון את הסטודנטים בחודש מרץ (תנסה בתחילת החודש) ולא לדחות למועדים מאוחרים יותר בכפוף להוראות משרד הבריאות והמל"ג. בנוסף, סטודנטים שלא נבחנו באנגלית בתומקס לרמת הפטור יקבלו מועד חלופי פרונטלי כאשר בית המשפט ביקש מהאוניברסיטה לעשות הכל שהבחינה ומתן הציון יהיו לפני תחילת סמסטר ב' כך שיוכלו להמשיך בקורסים המתקדמים שלהם ולא יתעכב להם התואר. אנו באגודה נמשיך לעמוד על זכויות הסטודנטים שלנו אל מול הנהלת המוסד ככל שיידרש ונמשיך ללוות אתכם לאורך התואר ובמיוחד בתקופה קשה מאתגרת בה אנו נמצאים."

מחאת הסטודנטים נגד התומקס באוניברסיטה הפתוחה. צילום פרטימחאת הסטודנטים נגד התומקס באוניברסיטה הפתוחה. צילום פרטי

תגובת האוניברסיטה הפתוחה: "האוניברסיטה הפתוחה שמחה על ההסכמות שקיבלו תוקף בבית המשפט, מערכת הבחינות בתומקס תמשיך לפעול כסדרה, במקביל הוצעה חלופה פרונטאלית בכפוף להוראות משרד הבריאות והמל"ג. נמשיך בעשייתנו למען אקדמיה איכותית, בחינות עם פיקוח מהימן והתחשבות באלה הזקוקים לכך. מאחלים הצלחה לכל הנבחנים בפלטפורמות השונות."

תגובת ליאור פליק, יו"ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטה הפתוחה: "אני שמח שבית המשפט שם לנגד עיניו את טובת הסטודנט בכך שקיבל את בקשתנו למציאת פתרונות חלופיים נכונים לשימוש בתוכנת התומקס. אנחנו נמשיך להילחם ולהיאבק למען זכויות הסטודנטים באוניברסיטה הפתוחה."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות