ניוזים חמיםבריאות

עם סיום אירועי חודש המודעות לסרטן השד: כללית האירה באורות ורודים את מרפאת רוטשילד בפ"ת

ד"ר יעל רייכנברג, מנהלת מחוז דן-פ"ת של שירותי בריאות כללית: "אנו בהנהלת המחוז קוראים לכל המרפאות לעודד את המטופלות, גם ואולי במיוחד בתקופה מאתגרת זו, לא לוותר על הבדיקות השגרתיות, ובוודאי לא להזניח את הבדיקה כאשר יש ממצא ראשוני. זכרו תמיד כי גילוי מוקדם מציל חיים!"

מחוז דן-פ"ת של שירותי בריאות כללית מציין בימים אלה את חודש המודעות לסרטן השד, במהלכו בוצעו מגוון אירועי הסברה ברשת, נתלו שלטים בולטים ואינפורמטיביים במרפאות הפרוסות במחוז ונערכו בדיקות ממוגרפיה מרוכזות. במרכז המאמצים עומדת הקריאה לנשים לבצע בדיקות סקר (ממוגרפיה) תקופתיות גם במהלך הקורונה. זאת כחלק מגישה רחבה יותר של כללית הדוגלת ברפואה מונעת – כזו שבכוחה למזער מחלות אונקולוגיות באמצעות איתורן בשלבים מוקדמים ככל הניתן.

לקראת סיום אירועי חודש המודעות, שהחלו ב-1.10, נפרסו בשבוע האחרון פרוג'קטורים המאירים באורות ורודים את מרפאת רוטשילד במרכז פתח תקווה. במרפאה, המהווה את מרפאת הדגל של כללית בעיר, פועלים מגוון שירותים רפואיים לרווחת תושבי פתח תקווה ובכלל זה מרכז לבריאות האישה, מרכז לבריאות הילד, מכון רנטגן, שירותי רפואה יועצת, מרפאה ראשונית ועוד. במחוז מקווים כי הארת המרפאה באור ורוד, כמו גם מיקומה המרכזי והבולט, יסייעו להעלות את המודעות לסרטן השד ולצורך בביצוע בדיקות שוטפות.

מאירים בורוד: צוות שירותי בריאות כללית דן פ"ת. צילום ניוזיםמאירים בורוד: צוות שירותי בריאות כללית דן פ"ת. צילום ניוזים

מנהל המרכז לבריאות האישה רוטשילד פתח תקווה, ד"ר ערן פורן: "סרטן השד הוא אחד הסרטנים הנפוצים ביותר. אנחנו ממליצים לכל אישה בכל גיל להגיע ולהיבדק, וכמובן לא לשכוח גם לבצע בדיקת פפ ובדיקות גניקולוגיות שוטפות. המרכז הרפואי שלנו בטוח וניתן להגיע אליו ללא חשש ולבצע את הבדיקות החשובות הללו. אצלנו במרפאה ניתן לבצע בדיקת ממוגרפיה בתיאום מראש, ובנוסף עובדים אצלנו רופאי כירורג שד שאליהם ניתן להגיע אחת לשנה ללא הפנייה".

"ביחידת הממוגרפיה מבצעים כ-1,300 ממוגרפיות בחודש", מספרת אחראית היחידה, ויויאן דהן, "נשים שלהן ממצא המצריך המשך בירור על ידי סונר וביופסיה, אני מתאמת עבורן תור למרחב השד כך שהן יוצאות מהיחידה עם תור להמשך בירור. את המעקב אני ממשיכה עד קבלת תוצאת הביופסיה". דהן מפרגנת גם לבנות הצוות שלה ואומרת: "ביחידת ממוגרפיה עובדות בנות מדהימות מקצועיות עם יחס אנושי".

ד"ר יעל רייכנברג. צילום ניוזים

ביום ראשון בערב (25.10) התייצבו בחזית המרפאה מנהלי המרכז לבריאות האישה לצד בכירי מחוז דן-פ"ת ובכללם מנהלת המחוז, ד"ר יעל רייכנברג, המנהל הרפואי המחוזי ד"ר איל יעקבסון, מנהלת הסיעוד המחוזית רוית סריאל-ענאקי, המנהלת האדמיניסטרטיבית המחוזית חנית רצהבי, ד"ר פורן, ויויאן דהן, מתאמת בריאות השד במרחב מירי נחמן, מנהלת הסיעוד במנהלת פתח תקווה עופרה אברהמי ואחרים – והצטלמו על רקע האורות הוורודים.

"אנו בהנהלת המחוז קוראים לכל המרפאות לעודד את המטופלות, גם ואולי במיוחד בתקופה מאתגרת זו, לא לוותר על הבדיקות השגרתיות, ובוודאי לא להזניח את הבדיקה כאשר יש ממצא ראשוני. זכרו תמיד כי גילוי מוקדם מציל חיים!", סיכמה מנהלת המחוז, ד"ר יעל רייכנברג.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות