ניוזים חמיםחדשותחינוך

צילומי המצלמות במעון היום ברמת אפעל הראו אלימות של הסייעת בילדים. משרד הרווחה ביקש להוציא צו סגירה למעון

החשד לאלימות במעון היום ברמת אפעל בר"ג: משרד הרווחה התלונן במשטרה לאחר שפקחים צפו בצילומים שהצביעו על התעללות מצד סייעת בגן

האגף למעונות יום במשרד העבודה והרווחה נקט בצעדים כנגד מעון היום ברמת אפעל ברמת גן עקב חשד להתעללות בפעוטות.

השבוע התקבלה תלונה באגף למעונות היום במשרד העבודה והרווחה על מעון יום ברמת גן שבו ההורים חשדו בהתעללות כלפי ילדיהם.

אגף מעונות היום הוביל את הבדיקה ושלח צוות פיקוח שייצר קשר עם הנהלת הארגון לצורך קבלת תיעוד המצלמות, וזאת בהתאם לסמכות שניתנה לאגף בחוק.

צוות הפיקוח באגף צפה במצלמות לבדיקה האם מתקיים חשד להתנהגות פוגענית בילדים במעון ויצרו קשר מיד עם משטרת ישראל והגישו תלונה בגין חשד לפגיעה בילדים. האגף למעונות יום עומד בקשר עם משטרת ישראל ובהתאם לממצאי משטרת ישראל, יוצא צו הפסקה מנהלי למעון.

בינתיים, הוארך מעצרה של סייעת המעון בת ה-45 מר"ג, שנעצרה אמש וחשודה בהתעללות בפעוט אחד לפחות.

בתוך כך, אמש פרסם המשרד את תקנות חוק הפיקוח לגיל הרך שמטרתן לקבוע תנאים מחייבים לפעילותם של כלל מעונות היום בישראל, בהם שוהים 7 ילדים ומעלה. עיקרי התקנות קובעות חובת קיום הכשרה חינוכית לצוות הטיפולי והשתלמויות תקופתיות, בדיקת מסוכנות לכל מטפלת, שיפור יחס תקינת מטפלות-ילדים, קביעת תנאי בטיחות וכשירות וכן חובת בניית תכנית חינוכית מקצועית להתפתחותם הפעוטות במעונות ודיווח להורים ולמשרד העבודה והרווחה.

בנוסף, בתחילת חודש ספטמבר משרד העבודה והרווחה יפתח במבצע פיקוח רחב היקף במסגרתו יבצעו עשרות מפקחים ביקורות פתע באלפי מסגרות ברחבי הארץ.

שר העבודה והרווחה איציק שמולי:
״הדרך היחידה לעצור את מגפת ההתעללויות בגיל הרך ולסיים את ההפקרות היא לקדם מיידית את תקנות הפיקוח עליהן הודענו אמש. מה שלא נעשה 3 שנים הצלחנו לעשות בשלושה חודשים עם אסדרה נורמלית, יחס ראוי יותר של מס מטפלות-ילדים, ובעיקר הליכי בדיקה והכשרה קפדניים לפני הכנסת כוח אדם לפעוטונים. התקנות חייבות לקבל על ידי הכנסת תוקף מיידי ואני קורא לאשרן מיידית בתום השימוע הציבורי. משרד העבודה והרווחה בראשותי לא ינוח ולא ישקוט עד שתחום הגיל הרך יהפוך בטוח ומותאם לרווחתם והתפתחותם של הילדים. יחד עם החלת חוק המצלמות ללא דיחוי והחמרת הענישה – נלחם בתופעה זו מלחמת חורמה״.

 

צילום אילוסטרציה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות