ניוזים חמיםבריאות

עם הפנים לילדים: מרכז בריאות הילד בפתח תקווה ייחודי בפעילות שלו ובמרקם האנושי, זוכה להישגים רבים ומהווה 'מרפאת זקיף' יחידה בעיר, מרפאה שבה ניתן לבצע בדיקת קורונה בילדים

דוקטור מיה גרשטיין, מנהלת מרכז בריאות הילד בפתח תקווה של שירותי בריאות כללית: "אנחנו יכולים לדגום לקורונה אצלנו במרפאה. ילד שמטופל במרפאה שלנו וחולה עם תחלואה שיכולה להתאים לקורונה ולא נמצא בבידוד, ניתן לדגום אותו במרפאה על ידי הרופא המטפל, לא צריך בקשה ולחכות לאישורים אלא לבצע בדיקה במרפאה, זה חוסך זמן וחרדה להורים"

בימים אלה חשוב לדעת שהבריאות שלכם ושל הילדים שלכם בידיים טובות. במרפאת בריאות הילד של כללית בפתח תקוה, בניהולה של ד"ר מיה גרשטיין, מבינים זאת היטב ונותנים מענה מקיף לצרכים הבריאותיים של ילדיכם – החל מחיסונים בגיל ינקות, דרך מפגשים שוטפים- פרונטאליים ו-וירטואליים, עם צוות רופאי הילדים וכלה אפילו בבדיקות קורונה ייחודיות במקום.

ד״ר מיה גרשטיין, ראומטולוגית ילדים, מנהלת מרכז בריאות הילד בפתח תקווה של שירותי בריאות כללית, הגיעה למרכז אחרי 13 שנה בבי״ח ספרא, במרכז הרפואי ע״ש חיים שיבא, שם עבדה כרופאת ילדים בכירה, וכראומטולוגית ילדים. לפני כשנתיים עברה ד"ר גרשטיין לקהילה בשרותי בריאות כללית ולפני כשנה קיבלה עליה ד"ר גרשטיין, בת ה- 44, נשואה ואימא ל-3 ילדים, את הניהול במרכז בריאות הילד של פתח תקווה, מרפאת הילדים הגדולה בפתח תקווה והסביבה, ששייכת לשירותי בריאות כללית ובה מטופלים קרוב ל 10,000 ילדים מרחבי העיר והסביבה.

מרפאה שהיא משפחה

במרכז צוות גדול רב מקצועי שכולל תשעה רופאי ילדים, חמש אחיות, רוקחת, דיאטנית ופסיכולוגית וכמובן, החשוב ביותר, צוות אדמיניסטרציה שתומך בכל העבודה ונותן שירות אדיב ומקצועי. מרכז בריאות הילד הוא מרפאה ייחודית מיוחדת ונדירה. הן ברמה האנושית, מדובר בצוות שעובד ביחד, בשיתוף פעולה ובאווירה מעולה, צוות שהוא משפחה, והן ברמה המקצועית, היות ומדובר במרפאה שמאגדת רופאי ילדים ותיקים ומנוסים לצד רופאים צעירים חדים ומעודכנים בכל חידושי הרפואה וההנחיות הקליניות הכי חדשות. האחיות במרכז, חלקן עובדות גם בבית החולים וגם בקהילה ומנהלת הסיעוד, גב׳ ויויאן קלנר מקצועית, ובקיאה בכל רזי הסיעוד. אחד מאבני הדרך של המרכז הוא חינוך הדור הבא של רופאי הילדים, ובהתאם לזה, מלמדים סטודנטים וחונכים מתמחים באופן קבוע. במרכז בריאות הילד ניתנים גם שירותי רפואה יועצת, הכוללים: מרפאת קשב וריכוז, מרפאה ראומטולוגית ילדים ומרפאת הרטבה. החל מספטמבר צפויה להתחיל לפעול במרכז אחת לשבוע מרפאת אנדוקרינולוגיה ילדים בשיתוף עם בית החולים שניידר.

מרפאה שהיא משפחה. מרכז בריאות הילד פתח תקווה. צילום ניוזים.מרפאה שהיא משפחה. מרכז בריאות הילד פתח תקווה. צילום ניוזים.

עם הפנים לילדים

במרכז שמים דגש לא רק על רפואה בעתות חולי אלא גם בזמנים של בריאות ולכן מעודדים שמירה על שגרת חיסונים, מניעת אנמיה בתינוקות, מניעת השמנה וטיפול ומעקב במקרים שיש השמנה, עידוד פעילות גופנית ומניעת עישון בבני נוער. עפ"י מדדים אלה המרכז נמצא כרגע מקום ראשון בארץ הודות למאמץ הזה. בנוסף ישנה במרכז חשיבות גדולה גם לבריאות הנפש וחוסן נפשי ולשם כך פועלים במרכז בשיתוף פעולה עם פסיכולוגית שמגיעה למקום אחת לשבוע ובקרוב מקווים לצרף לצוות גם עובדת סוציאלית.

אסור להזניח את הטיפולים השגרתיים והחיסונים לילדים

בתקופת הקורונה מרכז בריאות הילד לא עצר את פעילותו לרגע ולא סגר את דלתותיו. במקום ממשיכות להתקיים פעילויות שבשגרה וניתן וחשוב לפנות לרופא במקרה שהילד חולה. בנוסף, עובדים במרכז בשיטות של רפואה וירטואלית, ביקורים טלפונים וביקורי וידאו, ובקרוב יתחילו לבצע ביקורי טייטו – כלי אבחון מרחוק מדהים וייחודי לכללית. אך למרות יכולות נהדרות לתת שירותי רפואה מרחוק יש לזכור שבמידה וצריך בדיקה גופנית לא צריך לחשוש להגיע למרפאה, הצוות המטפל פועל בצורה הגיינית עם כללי ניקיון וחיטוי מחמירים, כשהוא ממוגן על מנת למנוע הדבקה והיעדרות של אנשי צוות וגם ובעיקר על מנת לשמור על המטופלים. במרפאה שמים דגש חשוב גם על ביצוע חיסוני שפעת, במיוחד השנה ודוחק באימהות להמשיך וללכת לטיפות חלב.

דר גרשטיין בבדיקת קורונה לילדים. צילום ניוזיםדר גרשטיין בבדיקת קורונה לילדים. צילום ניוזים

זקיף: מרפאה מצטיינת ומושקעת עם שירותים ייחודיים כגון בדיקת קורונה לילדים

עיקר גאוותו וייחודו של מרכז בריאות הילד פתח תקווה מגיע מהיותו 'מרפאת זקיף'- שתוף פעולה עם היחידה לבקרת מחלות של משרד הבריאות (מלב״ם). במידה וילד שמגיע למרפאה נבדק ועולה החשש שנדבק בקורונה, אפשר לבצע בדיקות לקורונה במרפאה עצמה בעת הביקור אצל הרופא המטפל. שירות זה ניתן רק למבוטחים השייכים למרפאה ורק לפי שיקול דעת הרופא הבודק.חשוב לציין כי את הבדיקה ניתן לבצע בפתח תקווה רק במרפאת מרכז בריאות הילד.

דוקטור מיה גרשטיין. צילום ניוזיםדוקטור מיה גרשטיין. צילום ניוזים
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות