חדשות

בלעדי- בשיחות עם פעילים חברתיים חושף ראש עיריית בת-ים: "בזמן הקורונה התקשרנו לנשים שידענו שהן תחת אלימות של בן הזוג, כדי לוודא שהן בסדר. לצערנו, לא הצלחנו למנוע את רצח טטיאנה"

ראש עיריית בת-ים, צביקה ברוט, בשיחה עם פעילים חברתיים חושף: "חששתי לשלום הנשים שנמצאות בבתים אלימים, לכן התחלנו להתקשר לנשים האלו שהיו מוכרות למערכת ווידאנו לשלומן, בעיקר במהלך ימי ההסגר. אבל לצערנו לא יכולנו למנוע את הרצח של טטיאנה"

עמותות ואנשי מקצוע רבים התריעו בחודשיים האחרונים על כך שרמת האלימות במשפחה עולה ומאמירה, עקב הסגר והעובדה שמשפחות רבות שהו האחד במחצית השני במשך ימים רבים. הדאגה העיקרית הייתה לשלומן של אותן נשים שבימי שגרה היו נתונות לאלימות קשה מצד בן זוגן- כשתקופת הקורונה הייתה מועדת לפורענות ברמה הרבה יותר גבוהה.

רק לפני שבוע ימים נרצחה מסטאוול אלאה בחולון על ידי בעלה, שכבר נעצר בעבר על אלימות כלפיה.

כאילו בשידור חוזר שוב נרשם בתחילת השבוע רצח של אישה הפעם זו הייתה טטיאנה חייקין בת ה-50 מבת-ים, שנרצחה על ידי בן זוגה לאחר שזה כבר ריצה מאסר בכלא על אלימות כלפיה וכלפי בת זוג קודמת שלו.

לפני כיומיים אף התקיימה הפגנת מחאה לקריאה לעצור את האלימות כלפי הנשים והתרת דמן. ההפגנה התקיימה בבת-ים מול ביתה של הנרצחת.

ראש עיריית בת-ים, צביקה ברוט התראיין בנושא בתחילת השבוע ודיבר נחרצות על כך שהכתובת הייתה על הקיר אך הרשויות לא מקבלות מספיק אמצעים כדי לעזור לאותן נשים שנתונות תחת אלימות יומיומית וסכנת חיים.

בשיחה שניהל ביממה האחרונה עם פעילים חברתיים, סיפר ראש עיריית בת-ים כי הוא חשש שהסגר הקורונה יגביר את הסכנה לאלימות במשפחות שהנשים כבר נתונות בהן לאלימות מצד הבן זוג. לשם כך הוא גילה, כי בחודשיים האלו הוא קיים שתי ישיבות בהשתתפות גורמי רווחה ואף משטרה בכדי לדון בסוגייה איך להגן על אותן נשים שבימי הקורונה נמצאות בסכנה גדולה יותר.

בין היתר גילה ברוט בשיחה: "בימי הסגר הפעלנו נוהל בו התקשרנו לנשים, שידענו כי בעבר נרשמה אלימות במשפחה כלפיהן, וידענו שהן נותרו לגור עם בן הזוג האלים מסיבות שונות. התקשרנו אליהן כדי לוודא לשלומן, אך לצערי הרב- לא יכלנו למנוע את מה שקרה בסוף- הרצח של טטיאנה. חששנו מאוד שדבר כזה יקרה. אנחנו לא מרפים וממשיכים לפעול כדי לבנות תוכנית כדי להגן יותר על הנשים האלו".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות