ראשון לציון

שוב: "דגלים כחולים" בכל חופי ראשון לציון

כדי להצטרף לתוכנית יש לעמוד במספר קריטריונים כמו איכות סביבתית– על החוף לעמוד בדרישות לאיכות מי הרחצה הן בפרמטרים כימיים והן בפרמטרים פיסיקליים.

כמו כן, על החוף לעמוד בדרישות תדירות דיגום המים, לפחות חמישה דיגומים לעונה. ניהול סביבתי-על החוף לעמוד בתנאי איסוף אשפה, מחזור אשפה, אכיפת איסור כניסת רכבים לחוף, איסור לינה שאינה מותרת בחוף, בקרה ואכיפה של כניסת בעלי חיים לחוף.

בטיחות ושירותים-תחזוקה שוטפת ונאותה של מתקני החוף, מספר מצילים ואביזרי הצלה נאותים, תכנית פעולה מוכנה למקרה של זיהום חמור, נגישות לנכים, מי שתיה זמינים ונקיים. ולבסוף, חינוך סביבתי ומידע-  פרסומי מידע על המערכות האקולוגיות בחוף, השירותים הניתנים בחוף וכללי התנהגות. כמו כן פעילויות חינוכיות סביבתיות. כל חוף נבחן על ידי ועדה לאומית שהמלצותיה מועברות לוועדה בינלאומית במטה הקרן בקופנהגן, המוסמכת להעניק לחוף או למרינה את הדגל הכחול שהינו למעשה תו איכות סביבתי.

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק חופים ואגמים, עידן מזרחי, מוסיף: "במקביל להשקעה והפיתוח בחוף הים, אנחנו לא מקלים ראש לרגע בהיבטים הסביבתיים. אגף חופים עובד קשה במהלך כל השנה כדי לשמור על הסטנדרטים הגבוהים של התוכנית. חוף נקי הוא רווח של כולנו וזו אחריות של כל אחד מאתנו לאסוף את הפסולת שלנו בסיום הבילוי ולהשליך לפח".

צילום אווירי- אביב בן אור. צילום דגל כחול- עידן גרוס

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

כתיבת תגובה

Back to top button
נגישות