היום זה קורה – סוחרי מבנה שוק תלפיות עולים קומה

בתום תהליך שיקום מקיף, שנעשה בקומת הכניסה לבניין, החלו הבוקר (ראשון 30.6.24) סוחרי מבנה שוק תלפיות להעתיק את פעילותם, מהקומה התחתונה (1-), אל קומת הכניסה המשופצת, כעת, עם ביצוע המעבר, תהיה לראשונה קומת הכניסה למבנה השוק מונגשת לציבור הרחב

הבוקר (ראשון, 30.6.24) החלו סוחרי בניין שוק תלפיות להעתיק את פעילותם אל קומת הכניסה לבניין, לאחר שזו עברה במהלך החודשים האחרונים תהליך של שיקום נרחב.

לקוחות קומת השוק החדשה זכו הבוקר לקבל שקיות מיחזור רב-פעמיות, של תאגיד המיחזור "תמיר", על מנת שיוכלו לשמש אותם בקניותיהם. בנוסף, לצורך תגבור פעילות המיחזור במקום, מתכוונת העירייה להציב בקרוב בסביבת השוק מיכלי איסוף קרטונים, לשם מיחזורם.

במהלך מעבר הסוחרים אל קומת הכניסה יחולו שינויי התנועה הבאים בסמיכות למבנה השוק:
• רחוב סירקין, בחלקו התחתון בצמוד למבנה השוק, יהיה חד-סטרי.
• לא תתאפשר חניה בחזית מבנה השוק (רחוב סירקין 35), על מנת לאפשר מעבר חופשי של ציוד מכני וכלי עבודה הנדרשים לביצוע המעבר. במקום יותקנו שלטי הכוונה לטובת באי המתחם.

במסגרת המהלך לשיקום קומת הכניסה, בוצעו תחילה עבודות לחיזוק שלד המבנה כולו, לצורך העמדתו בתקני הבטיחות העדכניים. במסגרת זו בוצעו במבנה עבודות חיזוק ואיטום וכן הוחלפו בו מערכות החשמל, התאורה, התקשורת וכיבוי האש במערכות חדשות. בתוך כך, הושלמו בקומת הכניסה עבודות הנגשה לציבור הרחב, וכן עבודות ניקוז וחשמל, אשר נדרשו לקליטת הדוכנים והחנויות, שישמשו מעתה את הסוחרים עד להשלמת שיקום הקומה התחתונה והפעלתה המחודשת כשוק פעיל.

שיקום המבנה ההיסטורי מתבצע במסגרת תכנית אסטרטגית לשיקום המתחם כולו, הכולל את השוק הפתוח ואת רחוב סירקין, שהפך בשנה האחרונה למוקד של מסעדות ובתי אוכל, המושכים לאיזור קהל רב ומגוון. בחידוש המבנה, כמו גם בחידוש המתחם כולו, שיבוצע בהמשך, מושם דגש על שימור אותנטי, נאמן למקור האדריכלי. בדרך זו יותאמו גם בעתיד השימושים לאופיו המקורי של הבניין ולסביבתו הפיזית והחברתית, כשוק מקומי וכמקום לקיום אירועי תרבות מגוונים.

דוברות חיפה
[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות