עיריית חיפה הודיעה הערב: לא תהיה העלאה בארנונה מעבר למתחייב בחוק

מועצת עיריית חיפה אישרה לפני זמן קצר את צו המיסים לשנים 2024 - 2025,עם הפחתה משמעותית בארנונה לאוניברסיטאות ולפעילויות שונות בתחומי החינוך והרווחה

 

צו המסים לשנים 2024 – 2025 אושר הערב (יום חמישי) על ידי מועצת העירייה. בתוך כך, אישרה המועצה את כלל ההנחות בארנונה אותן היא מוסמכת להעניק על פי חוק ובשיעורים המקסימליים ובכלל זה כלל ההנחות שניתנו השנה עקב פרוץ המלחמה. כמו כן, אישרה המועצה הפחתות משמעותיות בשיעורי הארנונה, החל משנת 2025, למוסדות תרבות, חינוך ורווחה מסוימים: במסגרת זו תופחת הארנונה בשיעורים משמעותיים לאוניברסיטאות, למוסדות חינוך והכשרה בתחומי האמנות ולמרכזים קהילתיים לתרבות, נוער וספורט.

לצד כל אלה, תמשיך העירייה להעניק את שיעור ההנחות המרבי אותו היא רשאית להעניק במסגרת החוק ובכלל זה הנחות לאזרחים ותיקים, מקבלי גמלאות סיעוד, נכים, משפחות חד הוריות, עולים חדשים ועוד.

לצד ההפחתה בארנונה תתבקש המועצה לאשר את העלאת הארנונה בשיעור של 10.55% (לעומת תעריפי 2024) לתחנות דלק ולמפעלים לזיקוק מוצרי דלק, ייצור דשנים וכימיקלים בכל רחבי העיר, לרבות במתחם בתי הזיקוק.

* החלטת מועצת העיר להפחתה והעלאת הארנונה טעונה אישור שרי הפנים והאוצר.
* הארנונה תעודכן בשיעורים האוטומטיים, המחויבים על פי חוק: בשנת 2024 (בשיעור 2.68% כפי שבוצע כבר בתחילת השנה) ובשנת 2025 (בשיעור 5.29%).

*סגנית ומ"מ ראש העיר ויו"ר ועדת הכספים סופי נקש:* "מאז פרוץ המלחמה רשמה העירייה ירידה חדה בהכנסות מול עלייה בהוצאות הנובעת בין היתר מההיערכות לתרחישי חירום המאיימים על העיר, קליטת מפונים והסכמי שכר קיבוציים המחייבים את העירייה. למרות עובדה זו לא תבקש העירייה להעלות את הארנונה (למעט למפעלים לזיקוק מוצרי דלק, דשנים וכימיקלים ותחנות דלק) וזאת מתוך הבנה כי הנטל על התושבים כבד גם כך".

 

צילום: עיריית חיפה

[addtoany]
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות