מלחמת "חרבות ברזל" חיזקה בערים שונות את ראשי העיר המכהנים, כמו בטירת כרמל וחיפה. עד כמה?

איך השפיעה המלחמה על מעמדם של ראשי ערים מכהנים? בטירת כרמל, בחיפה וכן, בערים נוספות ראשי העיר מראים מגמת התחזקות. בטירת כרמל: ראש העיר אריה טל מוביל על פי משאל בקרב מעל 1000 תושבים בעלי זכות הצבעה

איך השפיעה המלחמה על מעמדם של ראשי ערים מכהנים? בטירת כרמל, בחיפה וכן, בערים נוספות ראשי העיר התחזקו.

מלחמת חרבות ברזל הותירה זעזוע עמוק ושבר גדול בחברה הישראלית. כולנו נאלצנו להתמודד עם מציאות חדשה מורכבת וקשה, כשאפקט נוסף למלחמה הוא המבחן בו עמדו ראשי ערים וראשי מועצות בישראל שמצאו עצמם מפונים, מארחים או נאלצים לתפעל עורף מלחמתי פעיל.
ללא ספק המציאות אליה נחשפנו בשביעי לאוקטובר שינתה את תכני הקמפיינים אותם הכרנו טרם המלחמה אבל האם המלחמה השפיעה גם על תוצאות הבחירות הצפויות?
אז זהו, על פי סקרים ובחינות רשתות חברתיות, ניתן ללמוד כי ראשי הערים, ברובם, אשר על פי דעת התושבים תפקדו במלחמה בצורה יעילה, התחזקו אלקטורלית בקרב המצביעים בעיר.
אם נבחן נקודתית, בעיר גדרה, עיר בה ראש העיר הוותיק יואל גמליאל מצא עצמו במערכת בחירות סוערת במיוחד טרם השביעי לאוקטובר מגלה מגמת התחזקות ניכרת מתקופת תחילת המלחמה ומטפס לראש טבלת המשאל שערכנו בעיר.
מתוצאות המשאל ניתן ללמוד כי יואל גמליאל שעד לפני המלחמה היה בקרב צמוד מול סער פינטו הצליח, ככל הנראה בזכות תפקוד טוב בזמן המלחמה לצבור פער וייתכן וירוויח בכך קדנציה נוספת.

ומשם צפונה, לטירת כרמל, עיר בה מתחוללת מערכת בחירות ערה ועתירת מועמדים גם שם ניתן להבין כי ראש העיר המכהן והוותיק אריה טל חיזק את מעמדו בתקופת המלחמה והתייצב כמועמד המוביל בעיר.
עם זאת, בשל ריבוי המועמדים נראה כי אם לא יהיו איחודים משמעותיים בימים הקרובים ראש העיר אריה טל ייגרר לסיבוב שני מה שבטח לא היו רוצים במטה הבחירות שלו. (בתמונה: תוצאות משאל טירת כרמל)

כמובן שבכל כלל יש יוצא מן הכלל ודווקא בעיריית חיפה נראה כי עינת קליש רותם, ראש העיר המכהנת, אמנם הצליחה להתחזק אבל כנראה שלא מספיק והיא לא מצליחה לעצור את הפער שצובר ראש העיר לשעבר יונה יהב שמסתמן כמועמד המוביל בסקרים, במרחק גם מיתר המועמדים החזקים דוד עציוני ויעקב בורובסקי שלא מצליחים להתקרב ליהב.

באופן כללי בכל הארץ נראה כי המועמדים חזרו לקמפיינים הפוליטים תוך רגישות למצב ולחטופים, מערכת ניוזים מאחלת לכל המועמדים והתושבים בארץ בהצלחה ושנדע ימים של שקט.

רשת "ניוזים ישראל" מדגישה כי מדובר בתוצאות משאל שהופץ ברחבי העיר וברשתות חברתיות ואין מדובר במדגם או סקר על פי דגימה סטטיסטית באוכלוסייה.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות