קול הנפץ שהרעיד הבוקר את כל מפרץ חיפה, לפי בז"ן: "בגלל עליית לחץ, דבר שקורה לעתים. לא מדובר בתקלה"

הפיצוץ העז הבוקר שעלה מהמפעלים במפרץ חיפה - בבז"ן טוענים: "מדובר בעליית לחץ פתאומית שגורמת לרעש הנפץ. אירוע שקורה מדי פעם". ואילו יונה יהב קורא להחלטת ממשלה חדשה לקיצור זמני פינוי ההמפעלים ממפרץ חיפה

לפני כשעה קול נפץ עז החריד את מפרץ חיפה, כשמקורו באחד מהמפעלים הפטרוכימיים בבעלות קבוצת בז"ן. מהמקום גם עלתה פטריית עשן. זמן קצר אחר כך המשטרה הודיעה כי לא מדובר בפגיעה במקום.

מקבוצת בז"ן, שבתחומה נשמע הפיצוץ, נמסר: "עליית לחץ פתאומית במתקן לחץ גבוה ומוגן גרמה לפריצת דיסקית ביטחון. כתוצאה מכך נגרם קול רעש פתאומי הדומה לקול נפץ. זוהי תופעה סטטיסטית המתרחשת מדי פעם, אך הסיבות עדיין נבדקות. אין ולא היתה כל סכנה לעובדים ולציבור".

בכקבות זאת, יונה יהב, המתמודד לראשות העיר, אמר:  "החלטת הממשלה על פינוי המפעלים והחומרים המסוכנים ממפרץ חיפה היא טובה אבל יש להקדימה באופן משמעותי, לפחות בשנתיים. הפיצוץ שאירע היום במפעלים הוא קריאת השכמה להקדמת הפינוי. המפרץ החדש, נקי ממפעלים, יהיה עתיד הצפון .

"על פי כל הנתונים שיש בידי אפשר לפנות את המפעלים ממפרץ חיפה כבר ב-2027 – שנתיים לפני המועד שקבעה הממשלה. עם שובי לתפקיד ראש העיר, אקים את הלובי הציבורי הגדול בישראל מכל הקשת הפוליטית לפינוי המפעלים המסוכנים מהמפרץ, שיהיו בו ארגוני הסביבה, תנועות תושבים, החברה האזרחית והרשויות המקומיות. נפעל בנחישות לקידום החלטת ממשלה חדשה, לקיצור לוחות הזמנים לפינוי המפעלים מהמפעל.

"אוביל את המאבק הזה בנחישות בדיוק כפי שהובלתי את המאבק המוצלח להוצאת מיכל האמוניה מהמפרץ. עד לפינוי המפעלים, יש לוודא שכבר עכשיו הוצאו כל החומרים המסוכנים מהמפרץ".

 

צילום: עצמי

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות