חיוניים בשגרה ובחירום: עשרות עובדי מחוז חיפה וגליל מערבי של כללית שהתייצבו למילואים ממשיכים לתת מענה ללקוחות

טומי אלון, רוקח קליני בבית מרקחת נהריה יוספטל: "בשטח מרגישים כי ישנה ערבות הדדית גדולה, אנשים תורמים אוכל וציוד רפואי מתקדם, הגיעו אומנים להופיע ולהעלות את המורל, זה מרגש לראות את זה... ואני מנצל את ההזדמנות ומעביר לחיילים סדנאות לגמילה מעישון ולאורח חיים בריא"

ד"ר ליאור בן צבי מומחה באורתופדיה, שי מיינר מנהל אחזקה וטומי אלון רוקח קליני הם 3 מבין עשרות עובדי מחוז חיפה וגליל מערבי של כללית שעם פרוץ המלחמה, נאלצו לעזוב הכל ולהתייצב למילואים. הם ממשיכים לתת מענה ללקוחות ועובדי כללית גם כאשר הם מגיעים הביתה:

שי מיינר

מנהל מחלקת אחזקה בכללית מחוז חיפה וגליל מערבי, בן 39, נשוי + 3 בני 6, 9 ו-12. בניהולו 20 עובדים ויחד הם נותנים מענה לכל תקלות השבר ואחזקה במתקני המחוז, אחראים על שיפור נראות 20 מרפאות בשנה ומכינים את המרפאות לשעת חירום. שי גויס למילואים מיום שבת 7/10 לגבול הצפון, בתפקיד מ"פ מפקדה של אוגדת מילואים, בשרות הסדיר שרת בחיל השריון. הפלוגה שלו מורכבת ממתנדבים לשירות מילואים מעל גיל 45, ותפקידם לתת מעטפת לוגיסטית לכוחות המתמרנים בצפון.

"הצוות אחראי על מגוון משימות לוגיסטיות, ביניהן, סידור מקומות לינה והתמקמות בשטח ושינוע ציוד ליחידות הקדמיות. המתנדבים שבחרו להגיע לכאן הגיעו עם הרבה רוח התנדבות ומוטיבציה לעשייה. מדובר באנשים שעזבו מקום עבודה, משפחות כדי להתנדב ולתרום". על היציאה למילואים כאשר אתה נחשב עובד חיוני במקום העבודה הוא מספר: "לא פשוט לשלב בין העבודה למילואים, אני חוזר כל שבת שנייה ומשתדל להיות זמין 24 שעות כדי לתת מענה לעובדים" מספר שי.

שי מיינר

ד"ר ליאור בן צבי

אורתופד כף רגל וקרסול במרכז רפואי זבולון של כללית ואורתופד בכיר בבית חולים כרמל מקבוצת כללית.  בן 40 ומתגורר בחיפה. בשבת 7/10 היה בביתו כשקיבל את ההודעה לצו 8 ומיד התייצב למילואים ומאז בקושי ראה את הבית. בתפקידו הוא רופא קרבי בחטיבה 261 אשר נלחמת בצפון רצועת עזה ויחד עם פלוגתו הם מעניקים טיפול רפואי ללוחמים הפצועים וביצוע פינוי משדה הקרב.

"חשוב לנו שהלוחמים ידעו שאנחנו איתם כל הזמן ומוכנים לטפל בהם בכל מצב. מטבע הדברים, זירת הפעילות שלנו תחת איום וחשש תמידי, אך אני רואה בכך זכות ושליחות וגם החיילים רואים זאת כך. למשל, היה לנו מקרה של קצין שנפגע מרסיס שלא שאל על חומרת הפציעה שלו אלא רק מתי הוא יוכל לחזור להילחם עם חייליו" משתף בהתרגשות ד"ר בן צבי.

ליאור בן צבי

טומי אלון

הוא רוקח קליני בבית מרקחת נהריה יוספטל ומנחה סדנאות לגמילה מעישון. הוא בן 55, נשוי + 3 מתגורר בנהריה ומ7/10 נמצא במילואים בצפון, בדרגת רב סרן בתפקיד: אחראי כ"א וציוד רפואי. בתפקידו הוא אחראי על התרופות, ציוד לטיפול ראשוני בפצועים ולתחזוקה והחלפה במידת הצורך.  ביחידה הרפואית שלו מטפלים בפצועים בשלב ראשוני ולרשותם  8 אמבולנסים שמוקפצים בעת הצורך.  במשפחה של טומי, כמו במשפחות רבות אחרות הוא אינו היחיד שגויס למילואים, גם החתן שלו והבן זוג של בת נוספת גויסו.

כשטומי חוזר הביתה בסוף השבוע ובהפוגות הוא הולך לעבוד בבית המרקחת בנהריה. "חשוב לי להמשיך לתת שרות בבית המרקחת, כשאתה עובד בארגון בריאות אתה עובדי חיוני בשגרה ובחרום" משתף טומי

על השרות במילואים הוא מספר: "בשטח מרגישים כי ישנה ערבות הדדית גדולה, אנשים תורמים אוכל, ציוד רפואי מתקדם, הגיעו אומנים להופיע ולהעלות את המורל, זה מרגש לראות את זה". על הזמן הפנוי בין משימה למשימה הוא מספר: "אני מנצל את ההזדמנות ומעביר לחיילים סדנאות לגמילה מעישון ולאורח חיים בריא" מספר טומי.

טומי אלון
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות