ספיר כהן מקרית אתא ששוחררה משבי החמאס: "קרו לי ניסים ויש אנשים שהניסים פסחו עליהם". ראש העיר קריית אתא יעקב פרץ: "ספיר את האור של חג החנוכה בעיר שלנו"

קבלת פנים מרגשת לתושבת העיר ספיר כהן שנחטפה יחד עם בן זוגה סשה טרופנוב בעת שהתארחו בשבת ה-7 באוקטובר בקיבוץ ניר עוז שבו מתגוררים הוריו של סשה שעדיין מוחזק בשבי החמאס

ראש עיריית קריית אתא יעקב פרץ, שליווה באופן אישי את משפחתה של ספיר כהן מיום החטיפה, ברך אותה, "תושבי העיר התפללו לשלומך ולשלום כל החטופים והשבויים וכולנו מאושרים מחזרתך הביתה. חג החנוכה מסמל את הניצחון של האור על החושך ושיבתך הביתה מסמלת את האור, את בבית. אנחנו כל כך שמחים לראות אותך בריאה ושלמה. אנחנו מתפללים שהאור יביא את כל החטופים והחטופות במהרה הביתה. רצינו לראות בבית גם את בן העיר אופיר צרפתי ז"ל, אך לצערנו קיבלנו את הבשורה הקשה על כך שנרצח וליבנו עם משפחתו". ראש העיר אמר עוד "הבוקר שמענו על האובדן הקשה של לוחמינו וליבנו עם המשפחות השכולות ואנחנו מאחלים החלמה לפצועים." והוסיף ואמר, "אנחנו עדים למחיר החיים הכבד שהמלחמה הנוראה שנכפתה עלינו גובה מאיתנו. אין לנו ברירה, זאת מלחמה על עצמאותנו, כי אין לנו ארץ אחרת".

ספיר כהן סיפרה על רגעי החטיפה, "10 מחבלי חמאס גלגלו אותי מהשמיכה והובילו את סשה ואותי בנפרד. העלו אותי על אופנוע ובדרך תושבים בעזה עמדו עם מקלות, צרחו וזרקו עליי סיגריות. ניסיתי להגן על עצמי". עוד סיפרה, "במהלך השבי, היו ימים שלא ידעתי אם אצליח לשרוד. אני לא יכולה להרחיב יותר מדיי, אבל המנהרות שיש שם זה דבר מטורף. תודה לאלוהים שניצלתי ואני מקווה שהמדינה תחזיר את החטופים והחטופות שנשארו שם".

אלי כהן , אביה של ספיר, אמר, "אני מבקש להודות לראש העיר יעקב פרץ ולצוות לשכתו שהיו איתנו בקשר יום יומי ודרשו בשלומנו וביקשו והציעו לדאוג לכל מה שאנחנו צריכים. עברנו תקופה קשה. נס גדול היה פה שאי אפשר להגדיר אותו במילים. ניסינו להדחיק את הסיטואציה הקשה והתפללנו כל יום. למדנו הרבה בתקופה הזאת על האהבת חינם. למדנו מה זאת אהבה ואנחנו רואים אותה כל יום. זה מרגש. תודה רבה לכולם." האם זיוה כהן , הקריאה כהודיה את מזמור לתודה ק' בתהילים וריגשה בדבריה את המשתתפים.

בטקס קבלת הפנים שנערך במועדון הנוער העירוני ושכלל גם טקס הדלקת נר שביעי של חנוכה, השתתפו הרבנים הראשיים של העיר הרב אברהם דיסקין והרב אליהו מימון , סגן ומ"מ ראש העיר עו"ד מימון טולדנו , סגן ראש העיר אריה מייזלס, הרב חיים יוסף פרץ, המתינו לספיר חניכי תנועות הנוער שקיבלו אותה בשירה ודגלי ישראל ורבים מבני משפחתה.

(מימין לשמאל) הרב אליהו מיימון, הרב יוסף חיים פרץ, הרב חיים שלמה דיסקין,ראש העיר יעקב פרץ, ספיר כהן, אלי כהן (צילום: יח"צ)
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות