שר החינוך סייר בבית הספר החדש אשר מוקם בחוף הכרמל עבור מפוני הדרום

בתוך שבועיים תקים המועצה האזורית חוף הכרמל בית-ספר יסודי חדש, בו ילמדו 203 תלמידות ותלמידים בגילאי יסודי, אשר נקלטו במועצה מאז שבעה באוקטובר, יחד עם עוד למעלה מ 2,800 מפונות ומפונים מכל הארץ

בשגרה, לומדים תלמידי הקיבוצים כרמיה, זיקים ויד מרדכי, באותו בית ספר במועצה האזורית חוף אשקלון. בשבוע הבא ייקלטו כל באי בית הספר, התלמידים וצוותי ההוראה, במעונם החדש אשר מוקם בימים אלה במועצה האזורית חוף הכרמל, בסמוך לבית הספר היסודי המקומי 'העומר', בעלות של כ 7 מיליון שקלים.

היום ביקר במועצה שר החינוך חה"כ יואב קיש, אשר הגיע לסיור מלווה במנהל המחוז, ד"ר סער הראל  וצוותו. את פניהם קיבלו ראש המועצה אסיף איזק, מ"מ ראש המועצה רפי אבני, מנהלת אגף החינוך ד"ר גבי אסם וצוות אגף החינוך של המועצה. במהלך הביקור ביקשו המשתתפים לעמוד מקרוב על הצרכים החינוכיים של המועצה בתהליך קליטת המשפחות המפונות בכלל, ובפרט בשילובם של תלמידות ותלמידי העוטף והדרום במערכת החינוך המקומית.

שר החינוך קיש: "הגענו על מנת לבחון מקרוב את ההתמודדות של צוותי החינוך עם המציאות בשטח. תפקידנו לעמוד לרשותם, לתמוך בהם ולתת להם את המענה לו הם זקוקים."

סער הראל, מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך: "אנחנו עומדים בקשר יומי עם המועצה האזורית חוף הכרמל, ועם קהילות המפונים בכל רחבי המועצה. לכל אתר הצמדנו איש מקצוע מקרב עובדי המחוז שיתווך את תמונת המצב ויציף צרכים. אנו נעשה כל שביכולתנו לתמוך באוכלוסיה  תוך גמישות מירבית. למועצה האזורית מגיעות כל המילים הטובות שנאמרות עליה. המודל שאנו רואים כאן, של קהילות שלמות שנקלטות יחד וכך שומרות על הקהילתיות שלהן, הוא מודל שאפשר וצריך ליישם בכל הארץ."

"כבר לפני חודש קבענו במועצה את מטרתנו, והיא לסייע ככל שיידרש למאמץ המלחמתי, עד לניצחון במערכה. כחלק מכך נקלטו אצלנו במועצה מפונות ומפונים רבים מכל רחבי הארץ, כ-3,000 עד כה, ממש בכל היישובים, בכפרי הנוער והפנימיות, במלונות וכמובן גם בבתים פרטיים", מספר ראש המועצה האזורית, אסיף איזק. "מתוך רצון לאפשר את המשך הקהילתיות המוכרת עבור המפונים, ולייצר סוג מסוים של שגרה גם בתוך הימים הקשים שעוברים על כולנו, נרתמנו יחד עם משרד החינוך להקמת מוסדות חינוך חדשים, כמו בית הספר "חופים" שמוקם כאן בימים אלה. אנו נמשיך לעשות כל מה שיידרש כדי לתמוך הן בלוחמינו בחזית והן באזרחים שבעורף, עד לניצחון."

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות