בתום הערכת מצב שנערכה הבוקר (יום ב) במנ"מ (המרכז לניהול משברים) של עיריית חיפה

בהוראת ראש העיר, עינת קליש רותם - נערכים לכל תרחיש ומכשירים את כל המקלטים ומרחבי המיגון האפשריים בעיר לשהייה בעת חירום. עירית חיפה ממשיכה להיערך לכל תרחיש ובמסגרת זו נערכת להכשרת אתרים ממוגנים, שישמשו כמקלטים בעת אירוע של ירי טילים. האתרים הנבחנים כוללים חניונים תת קרקעיים, מרחבים מוגנים בבתי ספר, תחנות הכרמלית וכו'

ראש העיר מבקשת לפנות לתושבים המתגוררים בבתים משותפים על מנת לוודא כי המקלטים שבבעלותם פנויים וערוכים לשימוש בעת חירום. תושבים המפנים את תכולת המקלטים לרחוב ונזקקים לסיוע, מוזמנים לפנות למוקד העירוני 106.

תושבים שנתקלים בקשיים להשמיש את מקלטיהם בגלל פולשים או הזנחה רבת שנים מתבקשים לפנות למוקד העירוני של העירייה גם כן. קליש רותם: "תחת האירוע הקשה נשאף לפעול ולעשות סדר ונקיון בעשרות ומאות מקלטים פרטיים שאינם שמישים בעיר כבר שנים רבות. עיריית חיפה תפעל במסגרת יכולותיה יחד עם התושבים לטפל במקלטים אחת ולתמיד על מנת שיתנו מענה לצורך ולתפקיד שלשמו קמו".

מינהל הרווחה מפעיל מערך מתנדבים לסיוע בחירום ולהכשרת מקלטים פרטיים
אגף הרווחה מפעיל מערך מתנדבים וארגוני מתנדבים לסיוע בשעת חירום. באגף מערך של 300 מתנדבים המסייעים במוכנות העורף ומשתתפים בפעילות למוכנות מקסימלית של העיר. המתנדבים מסייעים בין היתר להבאה של המקלטים הציבוריים למוכנות מלאה וכעת תורחב פעילותם בסיוע לפינוי והכשרה גם של מקלטים פרטיים. המעוניינים להצטרף ולהשתלב במערך ההתנדבות של עיריית חיפה – יפנו למוקד 106 ותבדק מולם מוכנות להשתלב במערך כלל המשימות הנדרשות בעיר. כך גם הזקוקים לעזרה וסיוע מוזמנים לפנות בכל עת למוקד 106. במקביל אגף הרווחה מתכלל ומקשר בין ארגוני ההתנדבות השונים על מנת להביא את יכולת ההתנדבות לרף הביצוע האיכותי ביותר ולדיוק הצרכים.

המרכזים הקהילתיים והמתנ"סים נפתחו הבוקר לפעילות
בהמשך לישיבת הערכת המצב שהתקיימה הבוקר (שני), נפתחו מחדש החוגים והסדנאות במרכזים הקהילתיים ובמתנ"סים. במסגרת זו יתקיימו פעילויות ספורט ומחול, מפגשי פעוטות ומפגשי גיל שלישי – אך לא יתקיימו פעילויות מרובות קהל. כמו כן נפתחו הבוקר לפעילות מועדוני הקשישים של מילב ומועדוני מופת של שירותי הרווחה. יתר השירותים המופעלים ע"י מנהל הרווחה ממשיכים לפעול באופן פרטני המותאם לצרכי מקבלי השירות.

נמשכים הסיורים המתוגברים של מפקחי העירייה עם שוטרי תחנת חיפה
עיריית חיפה ממשיכה לקיים סיורים משותפים של פקחי אגף האכיפה העירונית עם משטרת ישראל. כמו כן נמשכים מחסומי הבקרה בכניסות לעיר. לצד פעילות המשטרה והפיקוח העירוני מתגבר גם פיקוד העורף את כוחותיו בעיר על מנת לסייע ולתת מענה לצרכים השוטפים של העיר.
המנ"מ העירוני ממשיך לפעול בכל שעות היממה ומקיים מדי יום הערכות מצב יחד עם פיקוד העורף, משטרה, כיבוי אש וכל הנהלת עיריית חיפה.

מוקד התרמת דם של מד"א יפעל היום במרכז הקונגרסים חיפה (אולם אורן קדושי יאסי 2) בין השעות 13:00 – 20:00

המרכז הקליני הבין תחומי, אוניברסיטת חיפה מפעיל קו חם לתמיכה נפשית
קו חם לתמיכה בעקבות המצב הביטחוני נפתח ע"י המרכז הקליני הבין-תחומי, אוניברסיטת חיפה. מומחי המרכז, פסיכולוגיים ופסיכותרפיסטים יעמדו לרשות התושבים ללא תשלום בהתמודדות עם פחדים, חששות וקשיים המתעוררים עקב המצב הביטחוני. ניתן לפנות להתייעצות טלפונית עם אחד המטפלים במרכז או לקבוע שיחה אישית באמצעות טלפון 0544830731.

אתר העירייה הוסב לחירום ומעודכן במידע וקישורים רלוונטיים למצב: www.haifa.muni.il

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות