"בניסיון, במנהיגות, במקצועיות ובאחריות": ראש מועצת רמת ישי עפר בן אליעזר מתמודד על קדנציה נוספת ומציג תכנית חומש מקיפה להמשך פיתוח הישוב

"הפידבקים שאני מקבל מכולם הוא שאת העשייה שלי רואים. אין ויכוח היכן הייתה רמת ישי לפני כניסתי לתפקיד והיכן היא עכשיו. רמת ישי זקוקה לראש רשות עם ניסיון ולא לראש רשות לניסיון.... עובדתית- כל הרשויות בהן ראש הרשות מכהן  לאורך זמן הן רשויות מתקדמות, מצליחות, היישוב מתפתח והתושבים מרוצים. לדוגמא: ת"א עם רון חולדאי, עומר עם פיני בדש, קרית אתא עם יעקב פרץ, נתניה עם מרים פיירברג, מגדל העמק עם אלי ברדה, מודיעין עם חיים ביבס, רוביק דנילוביץ ועוד, אבל כשהחליפו ראש רשות בשם ההחלפה כמו בחיפה ראינו מה קרה" עפר בן אליעזר

החודש ייערכו הבחירות לרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ. ברמת ישי, ראש המועצה עפר בן אליעזר יבקש שוב את אמון התושבים בפעם הרביעית, במטרה להמשיך את העשייה גם בקדנציה הבאה. בן אליעזר הוא אחד מבכירי ראשי הרשויות בשלטון המקומי שצבר קילומטראז' בעשייה הציבורית, והזניק את רמת ישי מישוב מדשדש לאחד מהישובים המבוקשים בצפון, תוך שמירה על צביונו המיוחד. היישוב מתגאה כיום במערכת חינוך איכותית ברמה גבוהה, אזור תעסוקה ומסחר אטרקטיבי ובהכרה במעמדה של רמת ישי כרשות איתנה, היחידה בכל מחוז צפון במשרד הפנים. רגע לפני הישורת האחרונה של הבחירות, צוות מערכת החדשות 'ניוזים' נפגש עם בן אליעזר לריאיון מיוחד לשמוע על האני מאמין שלו, העשייה במהלך הקדנציה, התכניות לקדנציה הבאה וגם על התחביב המוסיקלי שלו.

עפר, אתה מתמודד על קדנציה רביעית כבר. רגע לפני שנצלול לעשייה, ספר לנו קצת על עצמך, מה הרקע שלך ?

למי שלא מכיר אותי, אני עפר בן אליעזר בן 59 נשוי ליעל ואב לארבעה ילדים. אני בוגר תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים ותואר שני במדיניות ציבורית שניהם מאוניברסיטת חיפה. לאחר שנים של ניסיון מקצועי בעולם העסקי החלטתי להצטרף למגזר הציבורי ולתרום מניסיוני למען הכלל ומאז שנת 2008 אני מכהן כראש המועצה המקומית רמת ישי.

נבחרת לראשונה בשנת 2008. איזה מועצה קיבלת? איך היה הישוב?

קיבלתי מועצה על סף התמוטטות כלכלית, רגע לפני מינוי חשב מלווה ויישוב שעמד בפני קריסה. עובדי המועצה לא קיבלו את שכרם למעלה מחצי שנה, כמו גם הפרשות סוציאליות, קרנות השתלמות ופנסיה של העובדים שלא שולמו 5 שנים אחורה והגרעון למעלה מ 50% מהתקציב. המטרה הראשונית שלי הייתה לייצב את המועצה כלכלית ע"י התייעלות, כל זאת מבלי לפגוע ברמת השירותים לתושבים. לראייה במשך 15 שנים מאז תחילת כהונתי, המועצה שומרת על איזון תקציבי, אין לה גרעון בכלל והעובדים והספקים מקבלים את שכרם בזמן, כל זאת בזכות ניהול כלכלי מוקפד, ערכי ומקצועי שהובלתי. בזכות ניהול זה הוענק למועצה לאורך השנים פרס ניהול כספי תקין של משרד הפנים ולפני כשנתיים הכיר בנו משרד הפנים כרשות איתנה כלכלית, היחידה מבין 93 רשויות במחוז צפון. זו תעודת כבוד משמעותית לכל אחד מתושבי רמת ישי.

אתה כאמור מתמודד על קדנציה רביעית. מאיפה התשוקה והדרייב שלך להמשיך לפעול למען רמת ישי?

ראשית אציין כי זו זכות גדולה עבורי לשרת את קהילת רמת ישי. בשליחותי כראש המועצה אני ממלא את ייעודי באהבה גדולה. רמת ישי היא בית עבורי. יש לנו כאן קהילה מדהימה, מסורה וערכית. יחד הבאנו את רמת ישי לשיאים חדשים, בחתירה למתן שירות מיטבי ובתנופת עשייה במהלך כל שנות כהונתי. העשייה הרבה, היכולת ליזום וליצור, מימוש התוכניות, מתן השירות, החיבורים לשלטון המרכזי (ממשלה) בכל גווני הקשת הפוליטית, ההצלחות, המקום שאליו הבאתי את רמת ישי כל אלה ועוד הם הדלק לעשייתי, לאנרגיה ולברק שיש לי בעיניים. אני אוהב את רמת ישי ויש לי עוד תכניות קדימה לממש למען הישוב גם בקדנציה הבאה.

מלבד תפקידך כראש מועצה אתה מחזיק גם בעוד תפקידים ציבוריים

אכן. אני חבר הנהלת מרכז שלטון מקומי (מש"מ) בראשות חברי היו"ר חיים ביבס ראש עיריית מודיעין מכבים רעות. מכהן כיו"ר ועדת כספים של מש"מ, כיו"ר ועדת עבודה והסכמי שכר במש"מ, ואגב, במסגרת התפקידים הללו הייתי בין הגורמים שהובילו את הסכם שכר הסייעות שנחתם ממש לאחרונה ובנוסף הובלתי גם את המאבק על קרן הארנונה מול משרד האוצר שהיה לפני כחצי שנה, וכיו"ר ועדת השקעות של מש"מ. אני מכהן כדירקטור בקרן ההשתלמות של הסתדרות המורים, מכהן כדירקטור בחברה למשק וכלכלה, חבר הנהלה בוועדה המקומית מבוא עמקים. את כל התפקידים הללו אני עושה בהתנדבות למען הכלל. השליחות הציבורית היא חלק מחיי ואני כל בוקר מתעורר עם מוטיבציה חדשה ומלא אנרגיות לעשייה.

איך העובדה שאתה ממלא כיום בניסיון ובהצלחה תפקידים גם בארגונים ציבוריים אחרים תורמת למנהיגות המקומית?

שירות בארגונים ציבוריים שונים, בתפקידים כמו דירקטור וחבר בוועדות שונות, מספק לי נקודת מבט רחבה יותר על ניהול שלטון מקומי. זה לימד אותי את החשיבות של שיתוף פעולה, הקשבה לנקודות מבט שונות ומציאת בסיס משותף, כמו גם חיבורים בינאישיים למינוף רמת ישי.

אני מאמין בכל ליבי שמנהיגות אפקטיבית מחייבת הבנה של הקשר בין נושאים מקומיים, אזוריים ולאומיים. הניסיון שלי בתפקידים שונים אפשר לי להביא רעיונות חדשים ופתרונות יוצאי דופן לקהילה וליישוב, גם כאשר אני מחויב לעיתים לקבל החלטות לא פופולריות, כאלה שבדיעבד התבררו כהחלטות מצוינות לטובת היישוב.

יש האומרים – 3 קדנציות מספיק. עשית, פנה את מקומך. איך אתה מתמודד עם האמירות הללו?

השלטון המקומי בכלל וברמת ישי בפרט הוא אי בטוח של יציבות בתוך חוסר היציבות של השלטון המרכזי (הממשלה). עובדתית כל הרשויות בהן ראש הרשות מכהן  לאורך זמן הן רשויות מתקדמות, מצליחות, היישוב מתפתח והתושבים מרוצים. לדוגמא: ת"א עם רון חולדאי (מסיים 5 קדנציות), עומר עם פיני בדש (מסיים 7 קדנציות), קרית אתא עם יעקב פרץ (מסיים 5 קדנציות), נתניה עם מרים פיירברג ( מסיימת 5 קדנציות), מגדל העמק עם אלי ברדה (מסיים 5 קדנציות), מודיעין עם חיים ביבס, רוביק דנילוביץ ועוד. אבל כשהחליפו ראש רשות בשם ההחלפה כמו בחיפה ראינו מה קרה.

הפידבקים שאני מקבל מכולם היא שאת העשייה שלי רואים, אין ויכוח היכן הייתה רמת ישי לפני כניסתי לתפקיד והיכן היא עכשיו. רמת ישי זקוקה לראש רשות עם ניסיון ולא לראש רשות לניסיון.

מהם ההישגים העיקריים במהלך הקדנציה האחרונה ?

במהלך הקדנציה האחרונה היו לנו מספר רב של הישגים שהם בהחלט מקור גאווה עבורי. אתייחס לבולטים. ראשית הקורונה – התמודדות יוצא דופן ששכחנו כבר ממנה. ניהלנו את המשבר בצורה מקצועית שקולה ורגועה. עוד אפשר לציין את קידום החינוך בישוב לרמה גבוהה ופתיחת בית ספר נוסף, התנגדות לשדה התעופה ברמת דוד והמאבק המשותף יחד עם עמיתיי ראשי הרשויות מהאזור. פיתוח שביל סובב רמת ישי, בניית מבנה מועצה, קופות חולים משודרגות וחדשות, פרס יחידת הנוער, רשות איתנה שדיברתי עליה קודם, קידום שכונת פרדס בחיסכון, הקמת מגרש השחב"ק (שחק בקהילה), הקמת מגרשי פטאנק, הכרה באזה"ת של רמת ישי לעדיפות לאומית כלכלית ועוד ועוד.

 ו…. באיזה הישג אתה הכי גאה מאז נבחרת לראשות המועצה?

אני גאה בכל ההישגים ורואים זאת במקומה של רמת ישי בציבוריות בכלל ובצפון בפרט בזכות העבודה הקשה ומיצובה של רמת ישי כרשות מצוינת וממגנטת אליה קהלים ממנעד רחב של גילאים. יש ביקוש אדיר להגיע ולהתגורר ברמת ישי. המון צעירים ששמעו על מערכת החינוך המופלאה והמובילה מבקשים להגיע לרמת ישי. התגובות החיוביות שאני מקבל מחממות את ליבי. מבין ההישגים המשמעותיים חשוב לציין את ניהול הרשות בשקיפות מלאה לתושב, שגם זהו עיקרון שבזכותו קיבלנו את תואר הרשות האיתנה.

גם בקדנציה הבאה נמשיך להשקיע ולבסס את מעמדה של רמת ישי כרשות הכי טובה בארץ.

אתה מזכיר שקיפות כהיבט מרכזי באופן הניהול שלך. האם אתה יכול לפרט כיצד גישה זו מועילה לקהילה?

שקיפות היא אבן היסוד של ממשל תקין. זה מבטיח שהקהילה מיודעת היטב לגבי החלטות המועצה, תקציבים ותוכניות. תפיסה זו מובילה אותי ובהתאם, עמדה במרכזו של תכנון מבנה המועצה החדש אשר כולו אומר שקיפות. בכוונת מכוון משרדי המועצה שקופים תרתי משמע, פיזית הקירות שקופים ותפיסתית הכל פתוח, כן, כן, מוזמנים להגיע ולהתרשם.

כאשר לתושבים יש גישה למידע, הם יכולים להשתתף באופן פעיל בעיצוב עתיד הקהילה והיישוב.

הטמענו מערכת סטרימינג בשידור חי לישיבות המועצה. זה מאפשר לתושבים לעקוב אחר ההליכים בזמן אמת, לטפח תחושת מעורבות ואחריות. הכוונה היא לוודא שהתושבים מרגישים ששומעים אותם ולגרום להם תחושת ביטחון לגבי החלטות שאנו מקבלים במועצה המקומית.

מנגן. בן אליעזר. צילום עצמימנגן. בן אליעזר. צילום עצמי

מהם האתגרים שניצבים בפניך לקראת הקדנציה הבאה?

אתגרים הם העניין, המשמעות והדרייב שיש לי כל בוקר כשאני מתייצב לשרת את קהילת רמת ישי. האתגרים נמצאים בכל תחומי הפעילות והכי חשוב זו היציבות השלטונית. במהלך הקדנציה האחרונה שלי ב 5 שנים האחרונות היו 5 מערכות בחירות לכנסת (ממוצע כל שנה בחירות) מה שיוצר חוסר שקט, אי ודאות וחשיבות גדולה מאוד ליציבות בשלטון המקומי. ולכן האתגר הראשון הוא לנצח בבחירות ולשמור על אותה יציבות שתתן לנו את האפשרות להמשיך לפתח, ליזום ולקחת את

רמת ישי עוד צעדים קדימה למען קהילת רמת ישי.

בקדנציה הבאה נמשיך לצמוח ולפתח את רמת ישי. עם העלייה בביקוש לדיור והתשתיות, נמשיך לתכנן ולבצע בקפידה פרויקטים שיועילו לכולם. ולשמור על איזון בין צמיחה מצד אחד וצביון קהילתי מצד שני.

מה התכניות שלך לקדנציה הבאה? איזה פרויקטים ותוכניות אתה מתכנן לקדם ?

כמו לפני כל קדנציה גם לקראת הקדנציה הבאה חברי סיעת רמה בהובלתי מכינים בימים אלה את תוכנית העבודה לקדנציה הבאה (תוכנית חומש), התוכנית תכלול בין היתר התייחסות לנושאים הבאים: המשך פיתוח מערכת חינוך מתקדמת לרבות, פיתוח תחום הנוער והצעירים, בניית מעונות יום ומרכז לפעוט, בניית תיכון, הרחבת המענים לחינוך המיוחד, הרחבת פעילות תנועות הנוער ועוד.
גם בתחום התרבות אנו מביאים בשורות. נרחיב את המענה לאזרחים ותיקים, פיתוח תוכניות תרבות לבני ה-45-35, המשך התנגדות לשדה התעופה. קידום תוכנית המתאר תוך מתן מענה למגורים לצעירים ועוד. נמשיך לפתח את אזה"ת כך שיגדיל לנו את ההכנסות ממנו. מתוכנן גם הקמת פארק + אמפי באזה"ת. רחבת בית מרים בקרוב תעבור שדרוג, הנושא נמצא בתכנון מתקדם. מתוכננת גם הקמת אולם ספורט נוסף, הקמת אשכול גנים (4 גנים) בשכונת פרדס בחסכון, סלילת רחוב האגוז, הסדרת בתי הכנסת לרבות שדרוג קיימים, בניית מרכז הפעלה לשדרוג מערך הביטחון, הקמת עמדות טעינה חשמליות ציבוריות, פתיחת של תחנת הזנק של מד"א, עמדות פוד טראק כל אלה ועוד כחלק משיפור מתמיד בשירות לתושב.

הרכבת רשימה מיוחדת ומגוונת למליאת המועצה. מה אתה יכול לספר לנו על חברי הרשימה?

יש לנו נבחרת מצוינת שאני גאה בכל אחד ואחד מחבריה. הרשימה עם חמש נשים מתוך 9. הצלחתי לייצר תמהיל של מבוגרים וצעירים שיובילו את רמת ישי קדימה. הרשימה כוללת את יונתן הירשפלד בן 40 סגני וממלא מקומי במועצה ששובץ במקום השני. במקום שלישי שובצה סיגל לפה, בת 35 נציגת הצעירים, אשת חינוך, במקום הרביעי שובצה אתי כהן בת 35 מגיל שתפעל למען הצעירים, חבר המועצה חיים הובר שובץ חמישי ברשימה, את המקום השישי תאייש מירי חיים אשת חינוך, במקום השביעי שלמה שחף שהיה סגן מנהל הריאלי, במקום השמיני דרורית לויטה מקהילת סוכת שלום ובמקום התשיעי האחרון ומכובד ותיקת הישוב שרה סרנצקי.  כל אחד ואחת מהנבחרת הזו משלים את החלק היחסי שלו והופך אותנו לתשיעייה מופלאה.

איזה מסר אתה רוצה להעביר לתושבי רמת ישי?

קהילת רמת ישי היקרה, אני מבקש להביע את תודתי על האמון והתמיכה שקיבלתי ממכם במהלך השנים. אני מחויב לפעול עבורכם ללא לאות, באהבה, במקצועיות, במנהיגות עם הרבה ניסיון ובאחריות מלאה להתפתחותה וצמיחתה של רמת ישי. יחד איתכם קהילה יקרה, נמשיך בתנופה לפתח ולקדם את הישוב שלנו!

במסגרת ההכנה לריאיון נודע לנו שבין שאר עיסוקיך אתה גם חובב מוזיקה ואוהב לנגן

כל הכבוד לתחקירן שלכם. אז באמת אני אוהב מוסיקה, מנגן על אקורדיון ופסנתר, פורט על הגיטרה. אני מתרגש כל פעם מחדש שמזמינים אותי לעלות לנגן עם אמנים באירועים בישוב. רק לפני שבוע נעלנו את אירועי הקיץ במופע של קובי אפללו ועליתי לנגן איתו. היה מרגש.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות