הקהילה האתיופית בחיפה תומכת בליכוד בראשות יניב בן שושן למועצת העיר חיפה

אחרי תמיכת קבוצת קול השכונות בחיפה, אמש גם חברי הקהילה האתיופית בעיר התייצבו והביעו תמיכה ברשימת הליכוד, בראשות יניב בן שושן, למועצת העיר חיפה. בן שושן: "זאת קהילה שאני רואה כחובה לסייע לה ולטפח אותה"

 

בפגישה שערכו אתמול ראשי הקהילה האתיופית בחיפה, הודיעו האחרונים כי החליטו על תמיכתם ברשימת הליכוד בראשות יניב בן שושן למועצת העיר חיפה.
הליכוד בחיפה החליט להציב במקום החמישי נציג לקהילה האתיופית והוא גבי וורקו ששימש בעבר כעוזרו הפוליטי של חה״כ ד״ר אברהם נגוסה (הליכוד) וכיום מוכר לחברי הקהילה בשל תרומתו לקהילה ועבודתו כעיתונאי בערוץ 140 בשפה האמהרית.
תמיכה זו של הקהילה האתיופית באה בהמשך להודעת התמיכה של חברי קבוצת קול השכונות הפועלת בשכונות החוף של חיפה.
בפגישה השתתפו, ראשי הקהילה מברט ג'גנאו יו"ר הקהילה נוה גנים, מולו אינדלאו יו"ר הקהילה קרית חיים, אלמנאו טאקלה חבר ועד קרית חיים, גשאו סהלה פעיל בנוה גנים, גבי וורקו וכן מובילי רשימת הליכוד בחיפה, ראש הרשימה יניב בן שושן, רו״ח אלי בן דיין מספר 2 ברשימת הליכוד ושלמה עם שלם מספר 3 ברשימת הליכוד.

יניב בן שושן אמר: ״הדבר טבעי ביותר עבור הליכוד ועבורי הוא לשלב כוחות עם חברי הקהילה האתיופית. זאת קהילה שאני רואה כחובה לסייע לה ולטפח אותה חברי הקהילה רובם ככולם מתגוררים בשכונות החוף, קריית חיים, נווה יוסף ונווה גנים, אלה בדיוק אותן שכונות ששמנו לנו כמטרה לקדם, בחינוך, בתשתיות, ברווחה, בפינוי פינוי ובשאר התחומים המשפרים את איכות החיים.
"הליכוד תמיד היה הבית של הקהילה האתיופית ואני מתחייב להיות קשוב ולעזור בכל פניה שתגיע אלי מהקהילה. בזמן שרשימות אחרות רק רוצות את תמיכת הקהילה אך לא נותנות לקהילה דבר בתמורה, אנו הצבנו את גבי וורקו כנציג הקהילה במקום החמישי ברשימה. אנו גם מתחייבים לפעול למינוי נציג לקהילה ברשות הקליטה ועוזר לראש העיר שיחזק את הקשר בין העירייה לקהילה. אנו נסייע לגייס תקציבים ממשרדי ממשלה לטובת הקהילה בחיפה, נפעל להכנסת הקרן לידידות ועמותות נוספות לפעילות בחיפה, נדרוש להקים מוקד סיוע לקהילה בתעסוקה, נפעל למניעת התופעה של שיטור יתר כלפי צעירים מהקהילה.״

גבי וורקו: אני שמח על ההזדמנות שנתן לי הליכוד בראשות יניב בן שושן שהחליט להציב אותי במקום החמישי ברשימת הליכוד למועצת העיר. אני חושב שזה מקום ריאלי, כשבבחירות הקודמות הליכוד הביא 3 מנדטים והיה קרוב לרביעי. כך שעם תמיכה והתבעה מצד חברי הקהילה זה אפשרי שאהיה חבר מועצ עיר ראשון בחיפה עבור הקהילה האתיופית. לפני שהכרזנו על תמיכה בליכוד, דיברנו עם כל הרשימות, אך כולן רצו רק לקבל תמיכה מהקהילה בלי לתת לקהילה כלום רק דיברו באוויר. לחלק גדול מהרשימות החדשות גם אין סיכוי להיכנס וחבל להסתמך על ההבטחות שלהן כי בסוף הם לא יכנסו למועצה והקול ילך לפח. הבחירה שלי בליכוד הוא שילוב של דאגה לחברי הקהילה שאני בטוח שיקבלו עזרה גם מהליכוד בעיר וגם בארץ כולה וגם בגלל האידיאולוגיה שאני מאמין בה כשבעבר שימשתי כיועץ פוליטי של ח״כ ד״ר אברהם נגוסה שכיהן מטעם הליכוד. אני קורא לכל חברי הקהילה להצביע לליכוד באותיות מחל, להצביע עבורי.״

רו״ח אלי בן דיין מס׳ 2 ברשימת הליכוד אמר: ״אני שמח על הצטרפתו של גבי וורקו לרשימת הליכוד למועצת העיר. גבי הינו איש רב פעלים אשר פועל שנים רבים במסגרות מגוונות בתחום הפוליטי, החברתי ובתקשורת. במשך שנים עסק בקידום נושאים חברתיים בחיפה ובארץ הן כהיותו ראש הלשכה של חבר הכנסת אברהם נגוסה והן כפעיל חברתי מוביל בחיפה. אין ספק שהצטרפותו של גבי מהווה תוספת כוח משמעותית לסיעת הליכוד במעצת העיר מחד ומאידך בסייעו של גבי יינתן פוקס גם לקהילה האתיופית בחיפה והמשך שילובה במרקם החיים החיפאי. בעזרתו של גבי ונציגי קהילה נוספים אשר הגיעו עימו אנו בונים ביחד תוכנית עבודה לשנים הקרובות עם יעדים ברורים. כמובן שאנו כסיעת הליכוד נחזק את הקשר בין הקהילה לבין הממשלה והבאת תקציבים ממשלתיים יעודיים לנושא.״

בקהילה חברים כיום כ-6,000 חברים בעלי זכות בחירה בחיפה. רוב החברים בקהילה מתגוררים בשכונות החוף, מנווה דוד עד קריית אליעזר וכן בנווה גנים, נווה יוסף וקריית חיים.
בבחירות המוניציפאליות הקודמות הקימו חברי הקהילה רשימה עצמאית שזכתה לתמיכתם של 1,200 קולות, זאת בהתארגנות מהירה ותקציב נמוך.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות