"סיפורה של עיר": מיזם ייחודי ומרגש לתיעוד מורשת העיר טירת כרמל

לאוהבי ההיסטוריה והנוסטלגיה, מיזם מרגש בשם "סיפורה של עיר" מושק בימים אלו על ידי עיריית טירת כרמל, בשיתוף מתנדבי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. תוצג תערוכה בה יציגו ותיקי טירת כרמל את חוויותיהם, זיכרונותיהם וסיפוריהם האישיים

 

עיריית טירת כרמל, בשיתוף מתנדבי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, משיקות את מיזם "סיפורה של עיר". במסגרת זו, יתקיים בחודש אוקטובר (11.10.2023) אירוע ייחודי שילווה בתערוכה, בו יציגו ותיקי טירת כרמל את חוויותיהם, זיכרונותיהם וסיפוריהם האישיים.

לאירוע השיא, שייערך בספרייה העירונית טירת כרמל, קדמו חודשים של עבודה והפקה אותן ביצעו מתנדבי קהילת מורשת ושימור אתרים, בהובלת סמדר פרלמן וטוביה גפן ובשיתוף אגף קשרי קהילה בעירייה. המתנדבים עברו הכשרת סטוריטלינג ייחודית, תיעדו את תושביה הוותיקים של טירת כרמל שנענו לקול קורא שפורסם, ואלה שיתפו אותם בחוויותיהם מילדות בתקופת המעברות, דרך אירועים היסטוריים שעברו על העיר והמדינה.

מלבד משימת התיעוד ההיסטוריה של טירת כרמל ומורשת העיר ותושביה, מיזם "סיפורה של עיר" נועד גם על מנת ליצור חיבור בין הקהילה שחיה כיום בטירת כרמל ודור העתיד של העיר לבין עברה ההיסטורי והתרבותי.

במקביל לכנס ולתערוכה, יפורסמו בהמשך תוצרי המיזם בספר ובסרטונים, וחברי קהילת האמנים של טירת כרמל אף ייפגשו עם התושבים הוותיקים על מנת להביא את סיפוריהם האישיים לידי ביטוי באמצעות צילום דיוקן או כתיבת טקסט מנקודת מבטם האישית.

ראש העיר טירת כרמל, אריה טל, שאף הוא מוותיקי העיר לקח חלק במיזם ושיתף בזיכרונותיו: "אני מגלה חשיבות רבה בהוקרת מורשת האזור באמצעות תיעוד התושבים הוותיקים, שהיו חלק מהאירועים ההיסטוריים שהתרחשו כאן בעיר ובמדינה כולה. אני מברך על שיתוף הפעולה עם המועצה לשימור אתרי מורשת במיזם שישאיר חותם בקהילה שלנו לדורות הבאים, ומזמין את כל תושבי העיר בכל הגילים לבקר בתערוכה הנפלאה שתיפתח".

מנהלת אגף קשרי קהילה, אירמה אלואשווילי: "אוכלוסיית האזרחים הוותיקים בטירת כרמל ראויה לכבוד ולהערכה, הם הקימו את העיר והיו שותפים בהתפתחותה מימי המעברות ועד ימינו, בעיר שהפכה לסיפור הצלחה. יש לנו הזכות לשמוע את הסיפורים והזיכרונות ממקור ראשון, ועל כך תודתנו העמוקה לכל השותפים לתהליך ולפרויקט".

 

בתמונות: טירת כרמל – שנות ה-50, מתנדבי קהילת שימור אתרי מורשת, טוביה גפן וסמדר פרלמן מראיינים את ראש העיר, אריה טל במסגרת המיזם, מתנדבי קהילת שימור אתרי מורשת מראיינים את תושב העיר, אברהם ארזי במסגרת המיזם

צילומים: עיריית טירת כרמל

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות