ספר היובל: לראשונה מזה כחמישים שנה הוכנס ספר תורה חדש בבית הכנסת האשכנזי אליהו הנביא בשפרינצק

את האירוע כיבדו בנוכחותם: הרב שי פרי - ראש מוסדות החיים לדוד, הרב אורי אוזן - חבר מועצת העיר, הרב שמעון אלמליח רבה של עתלית והרב נחום גולדשמיד - שליח חבד במרכז נתניה

בית הכנסת אליהו הנביא האשכנזי בשפרינצק היה מראשוני בתי הכנסת באיזור ונפתח לפני כשישה עשורים כאשר ובתקופת הזהב שלו מנה יותר מ200 מתפללים קבועים ועוד מאות שהגיעו בכל חג על מנת לשמוע את תקיעת השופר או להשתתף בשבתות חתן או להחזיק בספר תורה בחגיגות שמחת תורה כשאת השירים ניתן היה לשמוע בכל השכונה.
בשני העשורים האחרונים ותיקי בית הכנסת הלכו לעולמם והיות והשכונה איבדה את ציביונה, מעט מתפללים הגיעו לבית הכנסת עד כדי כך שבתקופת הקורונה נאלצו קברניטי בית הכנסת לסגרו למספר שבועות.
לאחר הקורונה בית הכנסת החל לחזור לעצמו לאיטו ומספר המתפללים התייצב לכדי מספר מניינים ורב בית הכנסת שליח חב"ד בשער העלייה הרב לוי יצחק ארנשטיין יחד עם הגבאי צביקה יזרעאלי פעלו ביחד עם מתפללי בית הכנסת ותורמים נדיבים להגשים את החלום של מתפללי בית הכנסת אליהו הנביא להכניס ספר תורה חדש לבית הכנסת.
וכך במשך יותר משנה עמלו הגורמים על הפקת הדגל- הכנסת ספר התורה והשבוע אכן זה קרה והחגיגות החלו בבית הכנסת אליהו הנביא הספרדי בו הסתיימה כתיבת ספר התורה ולאחר מכן ירדו מאות המשתתפים לבית הכנסת האשכנזי על מנת לחגוג את המאורע ההיסטורי בהקפות סביב במת קריאת התורה שבמרכז בית הכנסת.
המשתתפים, מתפללי בית הכנסת בהווה ובעבר, אשכנזים וספרדים, תושבי השכונה ומוזמנים מחוצה לה חגגו יחד באהבת ישראל בסעודת ענק, שירה ודברי תורה.
הרב לוי יצחק ארנשטיין הודה למתפללים, למשתתפים, לתורמים הרבים ולמי שסייעו רבות לכתיבת הספר: משפחות וייסמן, פאלקוב, קוגן, אסתרליס, טקצקי, מוסטינסקי, קוטליאר ופרופסור יורי ריבקוב.
וסיים בברכות לכבוד החגים הבאים עלינו לטובה.
את האירוע כיבדו בנוכחותם:
הרב שי פרי – ראש מוסדות החיים לדוד, הרב אורי אוזן – חבר מועצת העיר, הרב שמעון אלמליח רבה של עתלית והרב נחום גולדשמיד – שליח חבד במרכז נתניה.
ההתרגשות והשמחה שאחזו בתושבי השכונה המשיכו אל תוך השבת בה חגגו בית הכנסת בקריאה ראשונה בספר התורה החדש.

ספר התורה נכתב לזכות ידידי בית חב"ד ומתפללי בית הכנסת, ולזכרם של מתפללי בית הכנסת שהלכו לעולמם.

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות