הפרוטקשן בשוק הפשפשים בחיפה: שוטר שהתחזה לבעל דוכן הביא לתפיסתו ומעצרו של תושב נצרת שבמשך חודשים רבים סחט כל יום דמי חסות מכל בעלי הדוכנים בשוק ומירר את חייהם

בתום חקירה סמויה שנוהלה ביחידה המרכזית של המחוז, הוגשה הבוקר הצהרת תובע נגד סלימאן זידאת תושב נצרת, בחשד שסחט באיומים במשך שנים בעלי דוכנים בשוק הפשפשים בחיפה. ההערכה כי סחט קרוב למיליון שקלים. נתפס לאחר ששוטר סמוי התחזה לבעל דוכן והחשוד הגיע לסחוט גם אותו

ראשיתה של החקירה הסמויה לפני כחודש, עם קבלת אינדיקציה ביחידה המרכזית של מחוז חוף, בדבר סחיטה באיומים המתבצעת מזה מספר שנים בשוק הפשפשים בחיפה, במסגרתה תושב נצרת דורש כספים תוך השמעת איומים, מבעלי הדוכנים בשוק, בגין הפעלתם.
מעדויות שנאספו במשרדי ימ"ר חוף עולה כי החשוד מגיע בכל יום שבת לשוק הפשפשים בעיר וגובה תוך איומים מבעלי הדוכנים בשוק תשלום של 200 ש"ח עבור הפעלת הדוכן (אף שעיריית חיפה מאפשרת הפעלת הדוכנים בשוק בימי שבת ללא תשלום), כאשר חלק מהקורבנות משלמים מזה שנים רבות, מדי יום שבת, את הכסף לחשוד.
עוד עולה מהחקירה כי כאשר בעלי הדוכנים סירבו לשלם לחשוד את הכסף, החשוד השמיע כלפיהם איומים קשים. כך למשל החשוד איים על אחד מבעלי הדוכנים כי: "ישבור לו את הרגליים ויעיף אותו מהשוק" ועל בעל דוכן אחר איים כי "ישרוף לו את העסק".
בתאריך 22.7.23, ערכו שוטרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז חוף, ביום, במסגרתו נשלחו מספר שוטרים וברשותם סחורה לצורך הקמת דוכנים בשוק הפשפשים בחיפה לאחר קבלת מידע כי תושב נצרת מסתובב כבר זמן רב בשוק וסוחט את כל בעלי הדוכנים. בתוך כך, אחד השוטרים ביקש להקים בשוק דוכן ופנה אל בעלי הדוכנים במקום אשר הצביעו לו על החשוד כ"בעל השוק" וכמי שקובע את מיקום הקמת הדוכנים.
השוטר הסמוי פנה אל החשוד שהורה לו היכן למקם את הדוכן ומיד לאחר מכן דרש ממנו תשלום של 200 שקלים עבור הקמתו, כאשר החשוד הבהיר לשוטר הסמוי כי אם אין בכוונתו לשלם עבור הקמת הדוכן, לא יאפשר לו לפתוח את הדוכן במקום, אולם השוטר לא שילם עבור הדוכן האמור ובשלב זה החל בהקמת הדוכן.
החשוד שהבחין בכך, ניגש אל השוטר הסמוי ודרש ממנו תשלום עבור הדוכן, תוך שבעט בדברים שהיו בדוכן ואיים על השוטר הסמוי כי ישרוף אותו עם הבגדים. בשלב הזה השוטר הסמוי שילם לחשוד 200 שקל עבור הדוכן כאשר מיד לאחר מכן עצרו בלשי הימ"ר של מחוז חוף את החשוד, סלימאן זידאת תושב נצרת בן 51 לחקירה במשרדי הימ"ר, בחשד לביצוע עבירות של סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות.
מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת והבוקר, הגישה נגדו פרקליטות מחוז חיפה הצהרת תובע כאשר בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצרו של החשוד עד תום ההליכים המשפטיים כנגדו.
סנ״צ יוני חג׳ג ראש מפלג תשאול ימ״ר חוף:  "מחוז חוף מגביר את הלחץ על מחוללי הפשיעה בכלל ועל עבירות הפוגעות במרקם החיים התקין בפרט. עבירות הסחיטה באיומים הינן מהעבירות הקשות והחמורות בפרט בשל חששם של הקורבנות לערב את המשטרה ולהגיש תלונה. במקרה הנוכחי בשל אינדיקציה שהגיעה לידינו הצלחנו להניח את ידינו על החשוד שבמשך שנים סחט את בעלי הדוכנים בשוק ופגע בפרנסתם. פענוח זה מצטרף לשורה של פרשיות נוספות שעניינן סד״ח שפוענחו לאחרונה על ידי ימ״ר חוף".
צילום: דוברות המשטרה

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות