יונה יהב יוצא נגד המלצת והחלטת משרד הבריאות להעביר את ביה"ח "כרמל" לקריית אתא: "יש בכך פגיעה בחוסן הלאומי של המדינה וסיכון חיי אדם"

צוות מיוחד שהקים משרד הבריאות המליץ להעתקת ביץ החולים כרמל מחיפה לקריית אתא. אלא שקופות החולים השונות, מלבד כללית שבית החולים בבעלותה, יוצאים נגד ההחלטה ולא רק הם, גם יונה יהב: "חיפה צפויה לספוג טילים רבים במלחמה הבאה. הותרת בית חולים אחד בעיר היא חסרת אחריות"

צוות בין־משרדי שהקים משרד הבריאות לצורך בחירת חלופה להקמת בית חולים חדש בקריות מסר את המלצותיו והמליץ כי בית חולים כרמל, השייך לקופת חולים כללית, יועתק (מבחינת כח אדם – א.פ) אל מתחם גילעם החדש בקריית אתא. במקביל, בית החולים הממשלתי בני ציון יעבור למתקן המשמש היום את כרמל.

עלות הבנייה של בית החולים בקריות מוערכת ב־1.65 מיליארד שקל, לפי קופת חולים כללית, כאשר תהליך הבנייה ייארך 6.5 שנים.

בינתיים למהלך הזה מתנגדות קופות החולים מכבי, מאוחדת ולאומית ולא רק הן, כך גם מתנגד המועמד לראשות העיר חיפה וראש העיר לשעבר, יונה יהב, שאומר נחרצות: "כוונת משרד הבריאות להעביר בית החולים החיפאי כרמל לקריות מסכנת חיי אדם, ויש בה פגיעה משמעותית בחוסן הלאומי של מדינת ישראל! די לנו אם נזכור את האסונות הרבים שפקדו את חיפה והמטרופולין, אשר העמידו למבחן את מערך הרפואה הדחופה, במגפת הקורונה כיצד בית החולים רמב"ם נאלץ להפוך חניונים למחלקות רפואיות; עוד קודם לכן ניהלנו אירועים רבי עוצמה כמו 300 טילים שנורו על חיפה, ואסון לאומי של שריפת הכרמל, שרק בדרך נס לא גבו מחירים גבוהים יותר בנפש.

"איום במלחמה רב זירתית בכלל ומלחמה בחזית הצפון בפרט יהפכו את העורף לחזית. חיפה צפויה לספוג פגיעות רקטות וטילים.  הותרת בית חולים בודד בחיפה הנה החלטה חסרת אחריות לאומית. זאת ועוד השעון המתקתק של רעידת אדמה חזקה הצפויה לבוא, כפי שמעריכים גדולי הססמולוגים מעמידה החלטה זאת כמנותקת ממציאות החיים בחיפה ובמטרופולין כולו. נדמה שהפקידות המקבלת את ההחלטות בירושלים לא למדה את לקחי האסונות האלה, ובמקום לתגבר את מערך הרפואה בעיר, מבקשת להחסיר ממנו. רק עיוור לא יראה את גודל האסון המתקרב לבוא מהחלטה שכזאת.

"אין ספק שגם תושבי הקריות ראויים לבית חולים, ולמעטפת שירותי בריאות נגישה. אבל אסור להעלות את תושבי חיפה קורבן להחלטה שכזאת. אילחם בכל כוחי שאף בית חולים לא ייצא מגבולות חיפה לעולמי עד!".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות