פרויקט פינוי-בינוי ראשון בשכונת שפרינצק – לקראת איכלוס

"המינהלת להתחדשות עירונית" של עיריית חיפה נאלצה להתערב בפרוייקט, לאחר שהקבלן המבצע הגיע למצב של חדלות פרעון. הודות להתערבותה, יקבלו 126 משפחות את טופס האיכלוס כבר בשבועות הקרובים

לפני כחמש שנים יצא לדרך פרויקט ההתחדשות הראשון בשכונת קריית שפרינצק, במתחם "יציאת אירופה". הפרויקט ממוקם במורד המערבי של הכרמל הצרפתי ומהוה חלק מתכנית אב שכונתית להתחדשות עירונית, אותה יזמו עיריית חיפה ו"הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית".

במתחם היו קיימים בעבר שני מבני רכבת ישנים ורעועים (יציאת אירופה 4 ויציאת אירופה 6) בגבול הרחובות דרך צרפת מצפון, ורחוב הרב רפאל אנקואה מדרום. בסה"כ היו כלולים במבנים אלו 26 יחידות דיור קטנות בשטח ממוצע של כ – 42 מ"ר כל אחת.

במסגרת תוכניות העירייה לחידוש שכונות החוף, יזמו עיריית חיפה ומשרד הבינוי והשיכון את תכנית הפינוי בינוי, למתחם "יציאת אירופה", במסגרתו ייהרסו המבנים הישנים ובמקומם יוקם מבנה מגורים חדש ומודרני. לקראת שלב הבנייה, קודמה התוכנית על ידי הדיירים בפרויקט, אשר התארגנו, בחרו בעורך דין מטעמם ופרסמו מכרז ליזמים, בו זכתה החברה שהחלה בביצועו.

לאחר שהמבנים הישנים נהרסו, הוקם במקומם מבנה מגורים חדש בן 22 קומות, בו הוקמו 126 יחידות דיור בשטח דירה ממוצע של כ – 90 מ"ר. המבנה, ממנו נשקף נוף לים, כולל מעליות, מיגון מפני רעידות אדמה, ממ"דים, חניון תת קרקעי ורחבה ציבורית המכילה מתחמי ישיבה, התכנסות, משחק וגינון.

לאחר שהחברה שביצעה את הפרויקט נקלעה למצב של חדלות פירעון, הועברה האחריות לסיומו לנאמני הבנק המלווה. בעקבות פניות בעלי הדירות, אשר פונו מדירותיהם לדיור חלופי, נכנסה לתמונה "המינהלת להתחדשות עירונית" של עיריית חיפה בתחילת השנה הנוכחית, על מנת לסייע בסיום הפרויקט.

המינהלת כינסה את כל בעלי העניין בפרויקט, לרבות מנהל הפרויקט מטעם הבנק המלווה, נציגי נאמני הבנק המלווה, עורך דין הדיירים, אגף הפיקוח על הבניה בעירייה וצוות מטעמה, ויצרה מנגנון ישיבות קבוע אחת לחודש, בו נסקרים לוחות הזמנים והמשימות לקראת התקדמות הפרויקט לאיכלוס, ומוצפים חסמים הדורשים פתרון. מאמצים אלו נשאו פרי וכעת צפוי הפרוייקט לקבל טופס איכלוס כבר במהלך השבועות הקרובים.

דוברות עיריית חיפה
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות