הרב זייני בתגובה חריפה וקשה לדברי אמיר כרמלי: "מוגלת הגזענות נוזלת מפיו"

נשיא ישיבת ההסדר בחיפה מגיב לדברי ההייטקיסט אמיר כרמלי. "שלושת תלמידיי בטכניון ובתורה, יוצאי עדות המזרח זכו בפרסי ביטחון ישראל, אך בניגוד גמור אליו הונם האנושי הושקע למען עם ישראל"

רבה לשעבר של הטכניון ונשיא ישיבת ההסדר בחיפה הרב ד"ר אליהו רחמים זייני מגיב לדבריו הגזעניים של ההייטקיסט אמיר כרמלי שציין היום במהלך הוועדה המיוחדת לענייני צעירים בכנסת כי "50 אחוז מההייטקיסטים באים מהקהילה של העלייה הרוסית והם לא הבכיינים ממרוקו או מעירק".

"מוגלת הגזענות נוזלת מאותה חונטת הייטקיסטים וטייסים, צאצאיהם או חניכיהם של איברים מדולדלים אלה של האומה, כלשון הרב קוק", אומר הרב זייני. "שלושה מתלמידיי בטכניון ובתורה, יוצאי עדות המזרח זכו בפרסי ביטחון ישראל, אבל את כל הישגיהם השקיעו לטובת הגנה על עם ישראל ולא כדי למלא את כיסם בכסף וזהב כדי לשקוע בהדוניזם בלתי מסויג מניו זילנד ועד טהיטי, עובר דרך תאילנד ושאר מקומות".

עוד מוסיף הרב זייני כי "כבר לפני עשרות בשנים לא היסס פרופ' ליבוביץ להבהיר לאותם אליטיסטיים נטולי נשמה שאין כל טעם במדינה יהודית בתנאים כאלה: 'העמדת קיומו של עם – שאין לו תוכן תרבותי־רוחני – זוהי תמצית האידיאולוגיה הפאשיסטית חילונית שרואה עצמה כמורמת מעם. הרציונליות האנושית שכובלת את רוח העם באזיקי המטריאליזם היא שמשחיתה את נפש האדם ומעצבת ערכים חדשים של הישגיות והנאה חסרי מעצורים ומכאן קצרה הדרך להשתלחות הלשון וזלזול בקבוצות שלמות בעם היהודי".
"כאמור, אותו כרמלי כנראה השקיע את מיטב זמנו ומרצו לעשיית כסף וזהב, אך שכח לפתח רבדים נוספים בשכלו ואישיותו, שאלמלא כן היה מגלה כי רבבות יוצאי צפון אפריקה בהגירתם המאסיבית לצרפת וחלקה הקטן לארצות הברית נקלטו במוסדות האקדמיים היוקרתיים ביותר בעולם וניפקו כמות עצומה של דיקנים ופרופסורים בכירים שכללו זוכי נובל ורבבות רבות של רופאים שנקלטו בארצות אלה שיכלו למלא לבד את כל צורכי מדינת ישראל בתחום. אבל כמעט כלום מתוך כל האליטה הזאת לא הצליח לצמוח במדינת ישראל, כי בלי אהבה, הערכה וסולידריות אין ערך להישגים המטריאליסטיים. רוב היהדות הזאת חדורה אהבה לארץ ישראל או אף ציונות עמוקה, עד שהיא מגיעה אלינו לכאן או עד שבוגרי המוסדות הישראליים פוגשים אותם שם ומשׂרכים דרכיהם. לצערנו, גם היום אנו מתמודדים עם אותן תופעות של אליטות נטולות רוח ונשמה שממשיכות את אותה הדרה שיטתית שהובילו מייסדי המדינה, ואת תוצריה הבאושים אנו חווים עד היום וביתר שאת באקדמיה, במשפט, בצבא ובמשכן הכנסת כפי שראינו היום".

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות