מסתיימת השנה ה-18 לתוכנית "יחס חיובי לבעלי חיים" בבתיה"ס היסודיים בקריית ביאליק, עם חידון מיוחד שנערך בנושא חתולים

398 תלמידים מחמישה בתי ספר יסודיים בקריית ביאליק לקחו חלק בתכנית "יחס חיובי לבעלי החיים" שמציינת את השנה ה-18 לפעילותה בעיר. השנה הסתיימה עם חידון מיוחד על חתולים והרצאה מפי הווטרינר הרשותי

זו השנה ה- 18 שהתוכנית "יחס חיובי לבעלי חיים" בבתי הספר היסודיים מועברת בקריית ביאליק. השנה זכו להשתתף בתוכנית חמישה בתי הספר היסודיים: קדימה, נעורים, הבונים, ביאליק ורקפות, בכיתות ג' ו- ד' כולל החינוך המיוחד. סך הכל 398 תלמידים השתתפו השנה בפרויקט.

את התוכנית יזמה והוציאה לפועל , בהתנדבות, בתיה בר , חברה בקרן למען בעלי חיים במשרד להגנת הסביבה, בשיתוף עם אחראית מחלקת החינוך בחי פארק בקריית מוצקין – אסנת מעוז ינקו.

מטרת התוכנית היא יצירת חברה מעורבת ואכפתית, יכולת קבלת אחריות אישית במציאת פתרונות בנושאים של שוטטות והתעללות בבעלי חיים ופיתוח יכולת קבלת החלטות כאשר נתקלים במקרים אלו.

התוכנית שמה דגש על ערכים כגון סובלנות, סבלנות, חמלה, עזרה לחלש וכיבוד צורכי השונה, הן כלפי בעלי חיים והן כלפי בני אדם.

התוכנית כללה שלושה מפגשים לכל כיתה, כאשר שני מפגשים התקיימו בבתי הספר ואחד בחי פארק. במפגשים נחשפו התלמידים לתרומתם של בעלי החיים בכלל וחיות המחמד בפרט לבני האדם , בליווי מצגות וסרטונים.

במסגרת הפרויקט ניתן דגש על הקשר הישיר בין אלימות כלפי בעלי חיים ובין אלימות כלפי בני אדם, ומה ניתן לעשות כדי למנוע זאת.

במפגש בחי פארק למדו התלמידים על בעלי חיים בסכנת הכחדה בארץ ובעולם, מה הסיבות לכך , ומה תרומתם של גני החיות לשימור זנים נכחדים.

השנה נוספו לתוכנית תכנים חדשים בנושא קיימות ושימור בעלי חיים , שמעודדים את התלמידים לנקוט בפעולות אקטיביות בנושא שימור בעלי חיים ושמירה על הטבע והסביבה.

בפעילות נפרסו מייצגים שונים בהם עברו התלמידים:

  • מייצג תיבות הקינון שנועדו לירגזי לתנשמת ולבז. תיבות לינה לעטלפים  לעידוד הדברה ביולוגית ומניעת שימוש בחומרי הדברה מזיקים.
  • מיצג איסוף אשפה המדגים את הנזק של הפסולת הפזורה בטבע לבעלי חיים ולסביבה.
  • מיצג דבורי הבר המעודד תלמידים לשתול פרחים ולבנות בתי קינון לדבורים, החשובים להאבקת הפרחים והעצים בטבע.

לסיום נערך חידון בנושא חתולים, לאחר שהועבר מידע מוקדם עליהם. התלמיד שהגיע למקום הראשון, מכל כיתה, זכה במנוי שנתי לחי פארק. 14 תלמידים זכו במנוי זה.

הווטרינר הרשותי, ד"ר דדיה, הרצה בפני התלמידים והסביר את חשיבות העיקור של חיות המחמד שלנו בכלל וחתולי הרחוב בפרט, לטובת האיזון האקולוגי, לטובת בריאותם של בעלי החיים ולטובת תושבי העיר כאחד.ד"ר דדיה הדגיש את חשיבותם של חתולי הרחוב כמרחיקי מכרסמים ונחשים מחצרות הבתים, אולם כדי שלא תהיה התרבות יתר העירייה מבצעת מזה 18 שנים עיקורים וסירוסים לחתולי הרחוב, במימונה.

התלמידים קיבלו דף עבודת בית – תצפית על חתולי רחוב , כדי שיהיו עדים למלחמת ההישרדות היום יומית שלהם ומהסכנות שאורבות להם ברחוב. במפגש השלישי והאחרון בבית הספר , הוקרן סרטון קצר שבו הטבע מדבר אלינו ומראה לנו את פאר יצירתו ומה אנו, בני האדם מחזירים לו בתמורה – זיהום הסביבה, זיהום הים, שריפת יערות, כריתת יערות, ציד ועוד. לסיום כל תלמיד קיבל תעודת ידיד בעלי חיים.

התלמידים התעניינו, השתתפו והפגינו אכפתיות ורגישות לנושא יחס חיובי לבעלי חיים.

לכן, לבתיה בר אין ספק שהתלמידים קלטו את המסר על חשיבותם של בעלי החיים  בחיינו ואת זכותם לחיות בכבוד , שיש חוק שמגן עליהם, ומעבר לכך שגם להם יש רגשות – שמחה עצב וכאב, וכפי שנאמר לתלמידים מציטוט של הרמב"ם – אין הבדל בין צער האדם לצער בעלי החיים".

ראש העיר אלי דוקורסקי הודה לבתיה  בר על יוזמתה והתמדתה בקידום פרויקט חשוב זה במשך שנים רבות מתוך הבנת הנושא והשלכותיו.

 

צילום: עיריית קריית ביאליק

ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות