עתלית חוגגת  120 שנה: כנס מרגש לותיקי עתלית נערך בהשתתפות מייסדי היישוב

השבוע נפגשו כ-170 ותיקים ו-ותיקות ממייסדי עתלית בבית הספר "גלי עתלית". את הכנס, לכבוד 120 שנה לייסודו של היישוב עתלית, יזמה "העמותה לשימור תולדות עתלית"  יחד עם הוועד המקומי ועם מנכ"ל היישוב איתמר שורקי ומנהלת הקהילה אורנית ססובר

כמאה ושבעים ותיקות וותיקים הגיעו מכל קצוות הארץ, מלאי חיוכים, שמחה והתרגשות לפגוש חברים לכיתה, לפגוש את המורה האהובה ואת השכנים איתם שיחקו בתקופת ילדותם. האוירה היתה מרגשת וטקס פתיחת האירוע התעכב  כי לחברים היה קשה להפסיק לדבר אחד עם השני. הטקס החל בהנחייתה הנעימה של גברת שלומית מנדל שהתנדבה להנחות את הטקס. את דברי ההנחיה מאירי העיניים כתב מר קובי ציטר. יו"ר "העמותה לשימור תולדות עתלית", ד"ר שרונה מנדל, ספרה על העמותה שהוקמה בשנת 2018 ומטרותיה הן לאסוף, לתעד ולשמר את ההסטוריה המיוחדת של עתלית. העמותה הקימה אתר אינטרנט (  ( atlit-hisory.org.il שבו היא היא מתעדת את סיפורי המשפחות הראשונות שהגיעו לעתלית המושבה  משנת 1903 ועד 1960.

לאחר  מכן ברכו ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסיף איזק  ויו"ר ועד עתלית, ישראל שורק.

מכובדי הכנס היו מר ינקו קרוציארו שמלאו לו השנה מאה וגברת זהבה לימור לבית אידלשטיין שימלאו לה השנה מאה ו- "העמותה לשימור תולדות עתלית" העניקה לכל אחד מהם תעודת הוקרה על פעילותו למען עתלית.

לאחר מכן הופיעה מקהלת ילדי עתלית בהנחייתו של שגיא אוסי, ממרכז המוסיקה בעתלית. החלק המרתק של הטקס היה סיפורי הזיכרונות של רחל הולצר, מרדכי עמר, יאיר פיקנר, בלהה  ונסובר ואילנה מינקין.

בין האורחים היו נציגי ראש המועצה האזורית מר אסיף איזק, סגניו מר אושר וקנין ומר רפי אבני, מנכ"ל חברת המלח, מנכ"ל היישוב איתמר שורקי, חברי מליאת המועצה, נציג קבוצת דור, חברי הוועד המקומי עתלית וחברי העמותה לשימור עתלית.

העמותה מבקשת להודות לראש המועצה האזורית, לועד עתלית, למנכ"ל עתלית ולצוות המזכירות, שסייעו בארגון הכנס, לשגיא אוסי על ארגון מערכת ההגברה והופעת מקהלת הילדים הנהדרת, למנס אבני, מותיקי עתלית, על צילום הארוע בהתנדבות ולכל חברי "העמותה לשימור תולדות עתלית" שעבדו ללא לאות להצלחת הכנס.

לסיכום, מדברי יו"ר העמותה, ד"ר שרונה  מנדל "רבים מאיתנו עזבו את עתלית, אבל עתלית לא עזבה אותנו והיא חלק מהאישיות שלנו ומהערכים לפיהם אנו חיים ואותם אנו מורישים לילדינו."

צילום: 'העמותה לשימור תולדות עתלית'
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות