בסוף השבוע: פסטיבל ״הליכות ג׳יין״ מגיע לטירת כרמל

פסטיבל "הליכות ג'יין" יתקיים בסוף השבוע בטירת כרמל, זו השנה הרביעית. ״הליכות ג׳יין״ הוא פסטיבל בינלאומי המתקיים מדי שנה לציון מורשתה של ג׳יין ג׳ייקובס, שהייתה חוקרת תכנון ערים ידועה

במסגרת הפסטיבל מתקיימים סיורים רגליים מודרכים ללא עלות בערים ברחבי העולם, המלווים בהרצאות בתחומים מגוונים הנוגעים לאותה עיר או שכונה, כגון אדריכלות, קולינריה, זכויות עובדים, אמנות או סביבתנות – כולן בגובה העיניים ומותאמות לכלל הציבור. הסיורים בטירת כרמל בסוף השבוע, שיתקיימו בחסות העירייה ובאמצעות אגף קשרי קהילה, מאורגנים בידי מתנדבים וההשתתפות בהם תהיה חופשית ופתוחה לכל אדם. אירוע ״הליכות ג׳יין״ הראשון בעולם נערך בקנדה בשנת 2007 לציון יום הולדתה של ג׳ייקובס החל בשבוע הראשון של חודש מאי. מאז הפך הפסטיבל לבינלאומי כשהיוזמה התרחבה גם לארצות הברית, לאסיה, לדרום אמריקה ולאירופה, וגם לישראל ב-2011. השנה הוא יתקיים בכ-250 ערים ברחבי העולם, בהן בטירת כרמל זו כאמור השנה הרביעית.

במסגרת זו, יתקיימו ביום שישי הקרוב (5.5.2023) בעיר שני סיורים תחת הכותרת ״להכיר את טירת כרמל מזווית אחרת״: האחד, בהנחיית המדריך אלי אליהו, מנכ״ל אגודת מורי הדרך, בו יושם דגש על אקולוגיה עירונית ועל שימור מול פיתוח (יציאה ממלון קדם בשעה 08:00); והשני, בהנחיית המדריכה אתי היימן, בו יושם דגש על המרכז ההיסטורי של טירת כרמל, מימי כפר א-טירה ועד ימינו (יציאה מרח׳ הפלמ״ח 19 בשעה 08:00). בסיום המסלול המעגלי של כל אחד מהם, ייפגשו שני הסיורים בגינה הקהילתית בפארק נחל גלים, למפגש מרגש עם ראש העיר, ועם יגאל סיטון, מוותיקי טירת כרמל, שיספרו על ההתפתחות העירונית לאורך השנים.

אלי מילוא, מנכ״ל אגודת מורי הדרך: ״קיומו של פסטיבל ׳הליכות ג׳יין׳ בטירת כרמל הוא אירוע מרגש, לעיר כולה וגם לי כמי שגדל בה ופעיל בה עד היום. טירת כרמל עוברת שינויים היסטוריים, והסיורים שיתקיימו ביום שישי הם הזדמנות לחזק את הקשר בין ישן לחדש, בין העבר, ההווה והעתיד. במהלך הסיור בהדרכתי נרד אל נחל גלים, ומשם נמשיך למפגש עם נחל נדר ולשכונת חרוב, שם נמחיש את מהות האקולוגיה העירונית ושימור מול פיתוח. לאחר מכן נעבור דרך בית העלמין המוסלמי והספרייה העירונית."

הסיור הנוסף, בהדרכת אתי היימן, יעבור בין נקודות העבר ההיסטוריות של הכפר הישן, רחוב השחרור, בית הכנסת אם הבנים, תחנת המשטרה (לשעבר בית המוכתר), בית ציפורה, ותצפית על השכונות החדשות.

״אני מזמין את כל תושבי העיר והסביבה לקחת חלק בחוויה, שבמהלכה תגלו את טירת כרמל שמעולם לא הכרתם, על אתריה ההיסטוריים והמודרניים״.

2. הספרייה העירונית | צילום: דוד עקיבא, דוברות עיריית טירת כרמל
1. בית כנסת אם הבנים | צילום: מיכה בריקמן, דוברות עיריית טירת כרמל
ניוזים- רשת אתרי החדשות המקומיות של ישראל, מכבדת את זכויות היוצרים ועושה את כל המאמצים לאיתור בעלי הזכויות של היצירות הכלולות בכל הכתבות שלנו ברשת. במידה ומצאתם יצירה שאת/ה בעלי הזכויות עליה ואתם מעוניינים להוריד אותה מהכתבה או להוסיף לה קרדיט, אנא פנו אלינו בטלפון/ ווטסאפ: 0522818000 או שלחו למייל: .mnewzim@gmail.com

כתיבת תגובה

עוד ניוזים בשבילך

Back to top button
נגישות